القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رين وادهم الفصل الرابع 4 بقلم بتول حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات

 

رواية رين وادهم الفصل الرابع 4  بقلم بتول حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 





رواية رين وادهم الفصل الرابع 4  بقلم بتول حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات 


'تتجوزني يا دكتور أدهم'

بصلي بصدمه وانا كنت واقفه معرفش انا قولت كدا ازاي بس دا كان حل الوحيد

_انتِ اتجننتي اي الي بتقولي دا!

-اعتبر اني مقولتش حاجه..

فجاه لقيته بصلي بنظره مش مفهومه وقالي

_موافق.. بس بشرط

-صدقني مش هيبقي جواز الي هو جواز انا بس عايزه اساعدك

_فاهم.. يا رين كويس دا كان الشرط الي بقولك عليه..

فكرت شويه لحد ما قولتله

_فين اهلك؟

- موجودين في أمريكا بس مش عايز اعرف حد عن الي حصل تمام؟

_ تمام. تمام.. يلا

سندته لحد ما قعد على الكرسي

 بعد ساعتين

-اهو وصلنا البيت.. مش دا بيتك بردو يا دكتور أدهم؟.

فجاه لقيته بيقولي..

_بقولك اي..الراجل الي واقف هناك دا نادي

-ليه!

_اخلصي يا رين بسرعه

نزلت من العربيه وبدأت اتجه الي الراجل الي كان قاعد على الكرسي قدام العماره

_لو سمحت ممكن حضرتك تيجي معايا ثواني..

-تحت امرك يا انسه..

جيه الراجل معايا وكان شكله راجل بسيط

_اي دا دكتور أدهم!

_ايوا يا محمود اخلص وساعدني وطلعني فوق وبعدين تروح تجيب المأذون

-الف مبروك يا دكتور.!

_اخلص ونزلني..

لقاني يتجه الي شنطه العربيه وبنزل الكرسي بصلنا بصدمه لما لقاني بسنده

-اخلص يا محمود ها تقف تتفرج..

_اي.. حاضر حاضر..

طلعنا فوق..

بس قبل ما ندخل الشقه..

_دخله انت يا عم محمود وانا رايحه مشوار وجيه

_رايحه فين!

-ابقي اقولك

ركبت عربيتي وقفت قدام بيتي

_يا ماما اسمعيني!

-انتِ تخرسي خالص..يعني اي عايزه تتجوزي واحد مشلول لا ومش كدا وكذبتي عليا وقولي انك بايته عند صحبتك لأنها عملت حادثه

_لا ياماما انتِ فاهمه غلط انا كنت بايته في المستشفى ..

-أصدق انا... انا معرفتش اربيكي! كانوا بيقولولي البت ها تتطلع لابوها قولت لا بنتي عمرها ما تتطلع زيه ابدا طلعتي رخيصه يا بنت بطني..

_يا ماما ولله ما في حاجه من الي في دماغك دي.. انا اشتغل عنده ولله بس ها يكون في جواز علشان اعرف اقعد معاه في الشقه.. لو كان الي في دماغك مكنتش جيت لي حد عندك..

-....

_ها قولتي اي؟ انا عارفه اني غلط اني خبيت عليكي حاجه زي كدا. بس  احنا اكتر ناس محتاجه للفلوس دي..

لقيته قعدت على الكنبه وبصتلي وقالت

_انتِ متأكده من قرارك يا رين..

-ايوا يا ماما.. جواز رسمي اقسم با الله وها تكوني موجودة معايا

-ماشي..

بصت راسها وانا بقول

_اوعدك عمري ما سيبك ابدا ولا ها كون زي بابا في يوم من الايام..

وصلنا للعماره..

_عم محمود؟ فين دكتور أدهم..

_معرفش يا انسه رين بس هو مشي سافر تاني الي امريكا

-انت بتقول اي..!

_ابوه جيه خده الصراحه هو مش ابوه هو زوج امه..

-طيب قالك حاجة؟

_اه اداني الجواب دا

خدته منه بسرعه وانا بفتحه. لكن اتصدمت من الي كان مكتوب فيه

-بشكرك يا دكتوره رين على وقفتك جنبي في المستشفى وانك كنتي حابه تساعديني وتسيبي مهنتك..  اوعدك ان احنا نتقابل مره تانيه

فرصه سعيده

قريت وانا ها موت من الغيظ يعني اي الكلام دا؟

بصيت لماما الي كانت منتظره في العربيه وبصيت ل عم محمود

وقولتله

_متعرفش حاجه تانيه..

لقيته كان متردد انه ينطق لكن بعد اصرار كبير مني

- سلمي.. مراته جت هنا وكانت بتغلط فيكي

_سلمي مراته! هو كان متجوز

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع