القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أشواق الفصل السابع 7 بقلم ساره بكري (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)


رواية أشواق الفصل السابع 7 بقلم ساره بكري (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)






رواية أشواق الفصل السابع 7 بقلم ساره بكري (حصريه وجديده في مدونة قصر الروايات)




 بعد فرحها حبت تروح شهر عسل هي و جوزها و اللى كان فى شالية على البحر

و كان بعيد عن البلد اللى بـ تسكن فيها 

بكتير و لما وصلوا دخلت الشالية لقته فاضى خالى من كل حاجه الا صندوق كبير،، غصب عنها راحت ناحيته لقت عليه فيونكة.. 


عمر حضنها و قال،، حبيب قلبي مش ناوى يشوف هديته 


شد الفيونكة أتفتح الصندوق عشان تلاقي جواه،، أكتر من ست نسخة منها بالظبط زى ما يكونوا هي، أشواق لمست واحده فيهم و أتصدمت لما لقت ملمس بشـ ـري


............... 


#أشواق


الحلقة_7


بعد ما عمر فاق خد أشواق على القصر

و طول الوقت كان عمر هادي هدوء ما يطمنش،، أشواق كانت محتارة تروح تفتح معاه كلام ولا تسيبه على وضعه ده.. 


و في يوم أشواق صحيت من الموم مفزوعة و أفتكرت انها نامت فترة كبيرة جدًا و نسيت تليفونها و يمكن 

يكون ديب رن و عمر شاف المكالمة. 


نزلت جري على تحت و أتصدمت لما شافت،، عمر.. 


في أحضان ست تانية، ما عرفتش ليه أتضايقت و وشها قلب.. 


عمر،، شوشو... تعالى سلمي على نيرة

دى جاية مخصوص عشانك 


أشواق ما كانتش عارفة مين البنت دى اللى راحت وقفت قصادها و مدت لها إيد السلام بس أشواق ما كانتش فاهمه 

دى مين و فجأة لقتها شدتها حضنتها ووقالت،، مش معقول بعد الغياب ده و تقابلينى المقابلة دي... ده انا اول ما عرفت من عمر ب رجوعك  و انا جيت على طول 


أشواق بصت لها و كانت عاوزة تسألها هيا مين لكن ما رضتش تحسسها ب اى حاجه. 


عمر،، معلش بقي يا رنا هي ملاك اليومين دول مصدومة شوية من اللى شافته... المهم نفطر بقي ولا اى


رنا ضحكت ب دلع و قالت،، طبعا يا حبيبى.. يلا


عمر خدها بس و هو ماشي بص ل أشواق باصة غامضة اوى و سابها محتارة و مشي.. 


فوزية قربت منها و قالت،، عايزة تراضيه رضا رنا من رضاه


أشواق،، مين رنا... استنى سيبانى ليه


فوزية مشيت و سابتها و هيا مش فاهمة ولا عارفة حاجه ابدا.. 


اشواق مع نفسها كانت ب نفكر،، مين رنا دي... يمكن.. أخته... بس هو قالى انه وحيد... تبقي مين بقي رنا؟ 


راحت ل مكان الفطار لقت رنا بتورى عمر صورهم زمان


رنا،، بص دي يا حبيبى فاكر دى كانت فين... لما كنا فى الجونة.. و دي لما كانت ملاك معانا


أشواق،، احم ورينى كده.. اه حلو.. و انت يا عمر شكلك كنت بتفضل الخروج مع رنا كتير


عمر بص لها و ما ردش،، بعدين رنا بقت توريه صور تانية و فضلوا على الحال ده كتير و أشواق ب تراقبهم من بعيد.. 


أشواق،، يا بنت اللذينة ده انتى مش عتقاه دقيقة... اى ما صدقتى شوفتيه

... انا ليه غيرانة... أشواق خلصى مهمتك و أمشي من المكان ده..  ده مش مكانك


طلعت على فوق رنت على ديب بسرعة.. 


أشواق،، الو... اى يا ديب... قصدي يا حسام بيه


الديب،، مش فارقة يا شوق ديب من حسام قولى اللى يريحك... ها؟ فيه جديد


أشواق ردت بالراحة،، فيه بنت جديدة جات و إسمها.... رنا... بس انا مش عارفة تقرب لهم ايه


الديب لسة هـ يرد،، اه رنا تبقي... 


#رنا بنت عمى دى مشكلة.. تصورى مصممة تنزل البول فى السقعة دى 


اشواق لفت لقت عمر فى ضهرها،، وشه قلب جد و قال،، بتكلمي مين دلوقتي 


أشواق اتوترت جدا و قفلت التليفون،، 

ااا... دى واحدة صحبتى... مالها رنا


عمر ملامحه كانت غامضة و مليانة شك لكن قلب وشه و أبتسم،، مالك يا 

شوشو حد مزعلك... انا ملاحظ انك متغيرة اليومين دول 


أشواق كانت عاوزه تقول له انه هو اللى متغير لكن ما لحقتش ترد لقته شدها و مسك ايديها باسها و عينه جات على الخربوش و قال،، انا عارف امى مقصر.. غصب عنى... كنت بخلص شوية حاجات بس خلاص جاه وقت انى أفاجئك 


أشواق،، تفاجأنى ازاى؟؟ 


عمر،، اعملى حسابك بعد حفلة عيد جوازنا على طول هـ نسافر نغير جو 

و نرجع أيام زمان يا حبيبتى


عمر لمس وشها و بص لشفايفها و قال،، فاكرة ايام زمان؟؟ 


بعدت خطوتين و غصب عنها حطت ايدها على شفايفها و قالت،، ااا... نبقي نفتكرها لما نسافر... انا عاوزاك تتشوق بالسفرية و توفي بوعدك


اشواق ما خدتش بالها من ايديها على اللى على كتافه غير لما بص عليهم بابتسامة 


عمر،،  ده احنا اتطورنا اوى.. كل ده و مش عاوزانى أدوق حضنك


أشواق اتكسفت و طلعت تجري نزلت على تحت و هناك شافت حاجه خلتها تقف مكانها مصدومة.. 


........... 


في شقة الديب، مراتة فرحة كانت قاعدة مع والدها اللوا شوقي.. 


فرحة،، انا ما بيتهياليش يا بابى ولا البنت دى ليها علاقه بشغله... يا بابي ده ساعات كان بينطق بأسمها و هو نايم


اللوا شوقي ضرب كفوفه في بعضها و ما كانش راضي ولا فاضي ل كلام بنته

عشان كده رد عليها،، فرحة حسام راجل ممتاز و مضمون انا اللى مختارهولك يا بنتى و يا بابا ما تقلقيش انا هعرفلك اى الموضوع من غير ما اعرفه حاجه 


فرحة كانت قلقانة اوى و سرحت شوية لقته كمل كلامه،، بس انتي حاولى ما تنكديش عليه و لما تلاقيه تعبان حاولى تخففي عنه يا بنتى الرجالة ما باحبش النكد خصوصا اللى شغال شغلتنا 


شوقي قام مشي و ساب فرحة مستنية حسام لحد ما نامت غصب عنها على الكنبة و ما حستش ب حسام لما جه 

و أتسحب على جوا عشان ما تصحاش


لبس هدوم تانية و نزل من بيته ما يعرفش ان فرحة نزلت وراه من غير ما يدري.. 


حسام كان رايح ل أشواق و فرحة وراه بتراقبه بتاكسي.. 


نرجع ل أشواق اللى اول ما نزلت اتصدمت من شكل رنا و لبسها

رنا كانت لابسه مايو معرى اكتر ما مغطى و كانها قاصدة تعمل كده.. 


أشواق حاولت تمتص غضبها قدر الإمكان.. 


رنا،، اي يا ملاك مش نازلة البول معانا!؟ 


اشواق،، معاكوا


رنا،، ايوة يلا يا عمر بقي انا دفيت الماية عشانك


عمر،، معلش يا رنا ورايا شغل مهم هرجع ابقي اقعد معاكى 


رنا راحت مسكت ايده بجراءة،، مورى بلييز 


عمر اتحول و زعق بصوته اللى هز القصر كله،، انا قولت معنديييش وقت انتي ما بتفهميش... لما اقول حاجه ما تعارضنيش


رنا وشهت جاب ألوان و اشواق كمان قلقت بالرغم من انها فرحت شوية 


عمر فعلا مشي و ساب أشواق و رنا اللى طلعت على فوق على طول.. 


أشواق كانت عاوزة تطلع بس تطمن ان محدش واخد باله فراحت على اوضة فوزية عشان تتإكد انها فيها بس اتفاجات لما شافت رنا اللى عندها


رنا،، انتي برضوا اديتيه حباية انا مش قولت لك وقفيها طول ما انا موجودة 

انتي خلتيه يطلع جنانه عليا


فوزية،، كان لازم ياخدها انتي بالذات عارفة لو ما خدهاش هنزعل كلنا.. 

و اولهم انتي يا رنا. 


رنا،، انا مش عارفه امتا هتخلص التمثيلية دي ما نقـ ـتله و نخلص 


فوزية،، غلط يا حبيبتى و انتى عارفة كويس.. عمر ثروته مش الكام قصر دول عمر ثروته المدفونة اكبر بكتير

يبقي الحل اى عقله. يشت و يا يعرفنا يا يعرفها و في كلتا الحالتين... هنعرف


اشواق حطت ايدها على شفايفها من اللى سمعته و نزلت على طول على تحت،، راحت على جنينة القصر الورانية و استنت الديب.. 


الديب جاه و كان متخفي في لبس جناينى وقف جنبها من غير ما تاخد بالها.. 


الديب،، بصي قدامك عادي ما تبصيش عليا... ما بترديش علي تليفوناتى ليه


أشواق مسكت الزرع،، عمر بيكون جنبي... المهم انا عرفت حاجه مهمة


الديب،، هيا ايه


أشواق،، فوزية و البنت دى اللى اسمها رنا... بيحطوا حباية لعمر تخليه يكون بحالات قال اى عمر دافن املاك كتير ما حدش يعرف عنها حاجه 


الديب،، و ده اللى لازم نوصله اللى هما بيعملوه ده لصالحنا احنا كمان يا شوق

خدي.. ده جهاز تنسط هتحطيه في زرار القميص بتاعه و منها هنوصل للى عاوزينه.. 


أشواق خدت منه الجهاز و طلعت على القصر.. 


بليل المكان جهز عشان الحفلة و ناس كتير اتعزمت و كانت موجودة و ناس كانت موجودة حتى من غير ما تتعزم 


و في وسط الحفلة،، فرحة دخلت و قربت من اشواق اللى جمب عمر و قررت تفضحها.. 


فرحة،، انتي اشواق مش كده.. و ده عمر جوزك؟ 


شباب التفاعل وحش جدا يا ريت نتفاعل و نقول راينا فى القصة


#يتبع

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


تعليقات

التنقل السريع