رواية شمس الصعيد الفصل الحادي عشر والثانى عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر للكاتبة أماني فهمي جميع الفصول كامله
رواية شمس الصعيد الفصل الحادي عشر والثانى عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر للكاتبة أماني فهمي جميع الفصول كامله
رواية شمس الصعيد للكاتبة أماني فهمي الفصل الحادي عشر
في المطار
سلمت شمس والحرس الأسلحة ونظرت إلى بدر
شمس: سلم سلاحك علشان نطلع الطيارة
بدر: احم هو يعني انا مش مرخص السلاح
شمس بعصبية: الله يحرقك يا بدر
بدر: بت اتعدلي
شمس بغضب: بدر ارجع البيت مش عوزاك
بدر: أقول ايه لجدي
شمس بغضب: هاري يالا
غادرت شمس و ليث و الحرس إلى الطيارة وتركت بدر يقف ولكن قرر بدر الذهاب خلفها عن طريق السيارة.
بعد حوالي ساعة كانت تجلس شمس في السيارات وتتوجه إلى المنزل واخذت دش ونامت
مر الوقت سريعا و صحيت شمس من النوم واخذت دش جم سوت باللون الاسود وتركت لشعرها الحرية وحملت الشنطة والنظارة وغادرت الغرفة.
خرجت شمس وجدت بدر يجلس على السفرة و يتناول افطارة فجلست وفطرت
شمس: انا هروح الجامعة عندي امتحان وبعد كده هروح الشركة
بدر: طب ممكن اروح الشركة عقبال متخلصي الجامعة
شمس: تمام بدر انت عاوز توصل لايه
بدر: مش فاهم
شمس بجدية: بصراحة اما مش مستوعبة جو الحنان و الطيبة ده لو فاكر انك ممكن تاذيني بسهولة تبقي غلطان لانى مش سهلة ومش بثق بسرعة.
بدر: بصي شمس انا عارف اني عملت كتير وبعت عنكم اكتر المفروض كنت اكون اخوكم الكبير وفضل في ظهركم بس انا بعت و سمعت كلام امي وبعت عنكم وندمت وانا دلوقتي راجع ليكم وهكون تحت طوعك ومن ايدك ديه لايدك ديه وهفضل يوم و تنين و شهر و سنة لغاية متثقي فيا
شمس بجدية: هنشوف بدر انا راحة الجامعة و بعدها هطلع على الشركة هتيجي
بدر: لااااا انا هموت وانام من بكرا الصبح هكون تحت يدك
شمس: تمام يالا باي.
غادرت شمس وتوجهت الى الجامعة و توجه بدر إلى غرفة زين حتى ينام.
عند العرسان.
في باريس.
في جناح زين.
صحي زين ووجد ملك تنام بين أحضانة فبتسم بسعادة وفرحة ان حبيبته و عشق حياته أصبحت ملكة امام الله و الناس.
زين بابتسامة: بجد شمس انتى اجمل اخت في الدنيا ربنا يخليكي ليا يا رب و تفضلي في ظهرنا وحمانا بجد لولا ربنا وانت بعده مكنش زماني فرحان و سعيد.
صحيت ملك وبتسمت له
ملك بابتسامة: بتفكر في مين غيري
زين بابتسامة: بفكر في شمس ربنا يخليها لينا
م
لك بابتسامة: يا رب عارف زين انا هفضل ادعي لشمس أن ربنا يبعت واحد يحبها و تحبة ويملي حياتها
زين بغمزة: متسيبك من شمس وتركزي معايا انا الاول
ملك بدلع: وماله اركز هو فيه احلي من التركيز
زين بضحكة رنانة: هو نهارنا عسل بعون الله
واخذها في عالمهم السعيد.
في جناح حاتم.
صحي حاتم على اشعة الشمس تداعب وجهه فقام وهو يسب ويلعن في نرمين و الزواج والحب والجميع.
حاتم بالم: انا كان مالي ومال الجواز هو ده اللي الناس بتقول عليه ليلة الدخلة ياخييييييييي الحمد لله ان شمس سافرتنا يوم الفرح ومعملناش الدخلة في البلد كان زمان نيرو كرهتني لاخر العمر بس معلش هي اكيد خايفة و حاجة جديدة عليها أهم حاجة انها بقت مراتي وحبيبتي ادلع فيها و عشقها اكتر يالا مش مهم اهم حاجه ان نيرو معايا.
قام حاتم وخبط على الباب ودخل وجد نرمين تنام على السرير كالأطفال فبتسم عليها وتوجه إلى الحمام واخذ دش وخرج وجلس بجوارها.
حاتم بابتسامة: نرمين نارو نيرو توتا يالا قطتي يالا بقي اصحي ووضع قبله على وخدها.
صحيت نرمين وجدت حاتم ينظر لها بحب وعشق
حاتم بعشق: صباح العسل و الشقاوة على اجمل قطة في الدنيا
نرمين بابتسامة: صباح النور ارنوبي
حاتم بزعل: بلاش ارنوبي ديه
نرمين برقة: صباح الورد حبيبي
حاتم بابتسامة حب: هو انا قولتلك بعشقك النهاردة
نرمين برقة: توتوتوتوتوتو مش قولت
حاتم بغمزة: طيب متيجي اقولك على سر خطير
نرمين بسرعة: حاتم تعالي نفطر و نتفرج على البلد
حاتم بابتسامة: حاضر قطتي يالا.
نرمين بدموع: حاتم انت زعلان مني والله اسفة
حاتم بحنان و عشق: هششششش بس يا روحي بلاش دموع انا مش زعلان ومش هممني اي حاجة غير انك تبقي في حضني وجوا قلبي يالا يا قطتي ادخلى خدي دش وانا هلبس برا وانتي براحتك على الاخر
نرمين بابتسامة: شكرا حبيبي ربنا يخليك ليا
حاتم بابتسامة: ويخليكي ليا يا قلبي.
خرج حاتم وترك الغرفة لنرمين التي دخلت واخذت دش وخرجت وقفت امام الدولاب تختار ولبست بنطلون اسود وبلورة حمراء وجذمة سودة بكعب.
في الخارج اتصل حاتم على زين وجعله يستعد حتى يخرجو معهم
تجهزت ملك ولبست بنطلون ابيض و بلوزة حمراء وجذمة سودة في ابيض بكعب عالي.
نزل الشباب وخلفهم الحرس للتأمين
حضن زين نرمين بكل حنان و حب وحضن حاتم ملك
زين بابتسامة: عاملة ايه نيرو
نرمين بابتسامة: الحمد لله يا زينو
ملك: بت روحي ادلعي على جوزك ملكيش دعوة جوزي
نرمين بطيبة: بس زينو بيكون اخويا وانا مش بتدلع عليه
ملك: مليش دعوة روحي لجوزك
نرمين بدموع: حاضر ملك
ملك بسرعة: والله مقصد ازعلك انا بهزر معاكي
حاتم بحنان: اهدي نارو لوكة بتهزر.
زين بحنان: طفلتي الجميلة لوكة بتهزر معاكي انتى عارفه انها بتحب تناكف فيكي
ملك بدموع: والله بضحك معاكي مكنتش أقصد
نرمين بابتسامة: خلاص لوكة انا مش زعلانة منك
حاتم بابتسامة: خلاص بقي يا حلوين يالا بقي نروح نفطر ونكلم البرنسيسة قبل متاكلنا
زين بابتسامة: غصب عنك برنسيسة الصعيد و البلد كلها.
توجهو إلى احدي المطاعم وطلبو الطعام وتصلو على شمس ولكن لم تجيب فتصلو على هاري فاخبرهم بأنها في الجامعة وتخضع لامتحان واغلقو معه.
عند شمس.
وصلت شمس إلى الجامعة ودخلت وسط الحرس وتوجهو إلى مكان الامتحان
جلست شمس بمكانها وتفرق الحرس في كل اتجاه وتم تفريق الاوراق ولم يستطع أحد أن يتكلم مع رجال شمس لانهم يعلمو جيدا من تكون تلك الفتاة فالمعروف عن شمس بانها مغرورة و متكبرة و ترفض التحدث مع اي شخص مهما كان.
مر الوقت وانتهت شمس من اداء الامتحان و سلمت الاوراق وحملت الشنطة وغادرة القاعة للتوجه إلى الشركة.
في الشركة.
دخلت شمس بقوة وعظمة وسط الحرس وتوجهت إلى مكتبها ودخلت خلفها السكرتيرة
شمس: ونبي سارة ابعتي ليا قهوة دماغي مصدعه اوي
سارة بادب: حاضر بس هجبلك فطار قبل القهوة انتى مش بتاكلي الصبح وحضرتك مستر هاري
شمس: ماشي
هاري: مالك برنسيسة
شمس بتعب: دماغي وجعاني اوي
هاري: بصراحة الله يكون في عونك بقالك فترة عمالة تخططي واخر اسبوع كنتى واقفة على رجلك
شمس بتعب: والله هاري بجد مش قادرة حاسة اني هموت.
هاري: مالك شمس نروح المستشفي
شمس بابتسامة: مش مستاهلة المهم بقولك ايه انا بفكر اشتري فيلا وننقل فيها ولا نفضل ذي محنا في البيت
هاري: الفيلا فكرة حلوة بس هتلحقي تجهزي عقبال ميوصلو
شمس: انا قدامي كذا فيلا بس في واحدة من شكلها هتبقي مناسبة
هاري: اشمعنا يعني
شمس: الفيلا كبيرة و فيها ملحقين وكبيرة
هاري: خلاص تمام نروح نشوفها علشان لو فيها اي حاجة
شمس بابتسامة: يابني ديه فيلا سفير سابق.
هاري: تمام نروح ونشوفها اكيد هتبقي كويسة
شمس: تمام نروح النهاردة اه صحيح عوزة عينك تبقي على بدر
هاري: من غير متقولي امرت واحد من الرجالة يفضل وراه ذي ظله
شمس بتعب: ابعتلي سارة ونبي
هاري: حاضر شمس
بعت هاري لسارة التي دخلت وسالتها شمس عن مواعيد مهمة ولكن لم تجد فتنهدت واخذت متعلقاتها وتوجهت إلى الفيلا.
وصلت شمس الى مكان الفيلا التي كانت تخضع لمجموعة من الحرس فسمحو لهم بالدخول
طلب حرس السفير تسليم الأسلحة وبعد شد و جذب من الطرفين سلم الحرس السلاح ولكن فضلت شمس تحتفظ بالسلاح الخاص بها.
السفير: اهلا وسهلا بيكم
شمس بجدية: أهلا بيك سيادة السفير كنت حابة اتفرج على الفيلا
ابن السفير: مين حضرتك الاول
شمس بابتسامة عملية: انا سيدة الاعمال شمس المنشاوي
ابن السفير: حضرتك تقصدي انك صاحبة شركات SH. Z. H
شمس: ايوة انا
ابن السفير: أهلا بيكي شيء يشرفني ان واحدة ذيك هتعيش هنا
هاري: طيب ممكن نتفرج علي الفيلا
ابن السفير: ايوة طبعا اتفضلو.
صعدت شمس ومعها هاري وشاهدو الفيلا واعجبتها جدا نظرا لضخامة الفيلا من الداخل والخارج تليق باسم عائلة المنشاوي و الشاذلي.
شمس: تمام هاري خلص الليلة وانا هكلم الشباب
هاري: تمام
توجه هاري الى الداخل وترك شمس في الجنينة تمشت شمس في الجنينة ووجدت باب قامت بفتحة ودخلت إلى الداخل تحدثت مع اخواتها وطمانت عليهم واغلقت وجلست على كرسي وغمضت عيونها.
لم تحس شمس بالوقت ولكن شعرت بشي يحجب ضوء الشمس عنها وفتحت عيونها من خلف النظارة الشمسية وجدت شخص يقف امامها ويرفع سلاحة في وجهها.
شمس: انت مين
الشخص: يعني انتى في بيتي وبتسالي انا مين
شمس بسخرية: بيتك والله حلوة لا يا برنس انا بخلص في تمن الفيلا وكلها لحظات وهتبقي ملكي
الشخص بسخرية: لا والله هتبقي ملكك اذاي بس
بجدية: لحظة بس انتي بتتكلمي على فيلا السفير
شمس بتعب و دوخة: ايوة هي
الشخص بابتسامة: للأسف الشديد انتى دخلتي فيلتي من الباب المشترك
شمس بدوخة: باب مششششششترك اذا.
في لحظة واحدة سقطت شمس بين أحضان الشخص الذي انفلع وحملها بسرعة واسرع بها إلى داخل الفيلا الخاص بيه.
دخل الشخص وهو يحمل شمس فوقف الجميع بذهول كيف يحصل بين أحضانة فتاة
امرأة: قصي مين ديه انت يا واد
قصي: امي بسرعة اتصلي على الدكتور
صالح: في ايه قصي بيزعق ليه مي
مي: هااااا اه الدكتور
اتصلت مي على الدكتور وطلعت تجري على جناح قصي وجدته يضع الفتاة على السرير بحنان.
صالح: مين ديه قصي
قصي: والله معرف انا لقتها قاعدة في الجنينة
مي: انا كلمت الدكتور وهو على وصول
قصي: تمام
مراد: مين ديه قصي
قصي: معرفش
الباب خبط ودخلت الخادمة واخبرتهم بوصول الدكتور
الدكتور: من فضلك اخرجو برا
صالح: مي افضلي معاها
مي: حاضر
خرج الباقي للخارج
مراد: حد يعرفها
صالح: حاسس اني شايفها قبل كده شكلها مش غريب
قصي: كانت جايه تشتري فيلا السفير
مراد: امممممم
قصي: هو كل ده الدكتور بيكشف عليها.
دخل رئيس الحرس بسرعة الفيلا
مراد: في ايه
رئيس الحرس: في بنت اختفت والحرس الخاص بيها قلبين الدنيا عليها
قصي: اه مهي موجودة جوا
صالح: بلغ الحرس بتوعها أنها هنا
رئيس الحرس: امرك يا فندم
خرج رئيس الحرس حتى يخبر حرس شمس بتواجدها في الفيلا
مي: قصي الدكتور عاوزك
قصي: تمام
دخل قصي و خلفة الباقي
قصي: نعم دكتور
الدكتور: من فضلك عاوز العلاج ده بس بسرعة
مراد: انا هبعت حد من الرجالة
صالح: هي مالها وليه مغمي عليها.
الدكتور: البنت عندها هبوط حاد في الدورة الدموية و كمان سخنة
قصي: وهي هتصحي امتي
الدكتور: انا هعلق ليها محاليل و هحط فيها العلاج وبكرا الصبح بإذن الله هتبقي كويسة وانا هاجي الصبح اطمن عليها
صالح: شكرا دكتور
الدكتور: من فضلك مدام مي حاولي تبدلي هدومها علشان اعرف اركب المحاليل وتنام مستريحة
مي: حاضر دكتور بعد اذنكم
خرجت مي وتوجهت الى غرفة صفا واحضرت ملابس منزلية منها وعادت إلى جناح قصي.
مي بجدية: يالا الكل برا علشان اعرف ابدل هدومها
غادر الكل وفضلت مي و معها خادمة حتى تبدل ملابس الفتاة
مراد: قصي حرس البنت تحت و الراجل جاب العلاج
الدكتور: تمام لما مدام مي تخرج وانا هركب العلاج
صالح: انزل انت قصي للحرس بتاع البنت علشان ميحصلش مشاكل
قصي: حاضر
نزل قصي إلى حرس البنت
قصي: خير
هاري: فين شمس
قصي: هي اسمها شمس
هاري: ايوة
قصي: على العموم هي تعبانة والدكتور معاها فوق
هاري: من فضلك انا هطلع اخدها.
قصي: لا طبعا مينفعش البنت تعبانة والدكتور مانع خروجها وكمان ايه اللي يضمن ليا انك حارس ليها بإذن الله بكرا الصبح هتفوق وسألها لو كنت فعلا من الحرس بتوعها هتمشي معاك غير كده لا
هاري بغضب: انت بتقول ايه اذاي عاوز البنت تبات برا البيت
صالح بهدوء: خلاص يا ابني انا عندي الحل انت ورجالتلك هتفضلو هنا لغاية الصبح ولما تفوق وتقدر تتحرك هتمشي معاك
هاري: تمام.
الدكتور: انا همشي دلوقتي وبكرا الصبح هكون هنا علشان اطمن عليها
صالح: شكرا دكتور تعبناك معانا
الدكتور بابتسامة: متقولش كده ده واجبي بعد اذنكم
هاري: بعد اذنك حابب اطمن عليها
قصي: لا طبعا مينفعش طلع ليها
صالح: قصي اسكت تعالي معايا يا ابني
صعد صالح وخلفة هاري ودخلو غرفة قصي وجدو شمس تنام بعمق فطمن قلب هاري وغادر إلى الأسفل ونشر الحرس.
مر الوقت وجاء الليل ودخل قصي الجناح ووجد شمس تنام بعمق على السرير ويظهر عليها التعب.
قصي بتنهيدة: احنا نسناكي خالص وكمان المحاليل خلصت
قفل قصي المحاليل ونزع الإبرة من ذراعها ولكن وجد وجهها سخن فاحضر ماء و ثلج وجلس يعمل لها كمادات حتى هدئت حرارة جسدها.
مر الوقت ونام قصي على الكنبة.
عند العرسان.
عاد الشباب الى الفندق بعد أن لف وقت طويل وذهب كل واحد إلى جناحة
عند حاتم و نرمين.
حاتم بابتسامة: انا هاخد دش في الحمام التاني وانتى براحتك
نرمين بابتسامة: ماشي
اخذ حاتم ملابسه وغادر غرفة النوم وترك نرمين تقف في منتصف الغرفة بعد أن وضع قبلة على خدها.
جلست نرمين على السرير وتنهدت وتذكرت كلام شمس معها وقد ايه ريحت قلبها و عقلها لبست نرمين ملابس نوم جميلة ولبست فوقه اسدال الصلاة وخرجت وجدت حاتم ينوي الصلاة.
نرمين بسرعة: حاتم استني اصلي معاك
حاتم بابتسامة: تعالي يا قلبي
وقفت نرمين خلف حاتم وصلو وجلس يسبح
نرمين بكسوف: هو انتى مش هتصلي بيا ركعتين التوفيق للجواز
حاتم بذهول: انتى بتقولي ايه
نرمين بابتسامة جميلة: بقول المفروض كل عريس يصلي بعروسته ركعتين اصلاح الحال
حاتم بتأكيد: يعني انا اللي فهمته صح انتى موافقة على اتمام الجواز دلوقتي
نرمين بكسوف: ايوة
حاتم بابتسامة عشق: يالا يا قلب حاتم.
صلي حاتم بها ورفع ايده على رأسها يدعي لهم باصلاح الحال
حاتم بابتسامة عشق: يالا يا طفلتي نبدأ حياتنا
نرمين برعشة: حاضر حبيبي
حاتم وهو يحضنها: بلاش خوف يا قلبي انا عمري مهاذيكي ولا هعمل حاجه انتى رفضاها
نرمين بابتسامة: عوزاك حاتم عوزة احس بالأمان اللي كنت عوزة احسه في حضن امي وبدر
حاتم بعشق: وانا اوعدك من اللحظة ديه هكون امانك و ظهرك وابوكي و اخوكي و حبيبك و عشيقك.
حملها حاتم بين أحضانة وتوجهو إلى غرفة النوم ووضعها على السرير بكل حنان و حب و عشق وذهبو في عالم خلق لهم تحت طاعة الله.
في فيلا المنياوي.
صحيت شمس بتعب وألم في أنحاء جسدها وفتحت عيونها ونظرت وجدت نفسها في غرفة غير غرفتها فاسرعت بالوقوف ولكن من تعب جسدها كانت سوف تقف ولكن وجدت يد قوية تمسك خصرها فحاولت ابعاد ايده ولكن لم تعرف.
قصي بحنان: اهدي متخفيش اقعدي شوية علشان الدوخة تروح
شمس بتعب: انا فين وانت مين
قصي: انتي في بيتي ومتخفيش اهلي معايا وكمان في رجالة بيقولي انهم رجالتك
شمس بتعب: انا عوزة هاري ومن فضلك ابعد
الباب خبط ودخلت مي و صالح وجدوها صحيت و قصي يجلس على الكرسي
مي بابتسامة: حمد لله على السلامة يا قمر
شمس بتعب: الله يسلمك مين حضرتك
صالح بابتسامة: يالا يا مي ساعدي القمر علشان تجدد نشاطها
مي: تعالي يا قلبي اساعدك.
ساعدت مي شمس على الذهاب إلى الحمام وغسلت وشها ورفعت شعرها إلى الاعلي وخرجت جلست على السرير بتعب.
صالح بابتسامة: عاملة ايه دلوقتي
شمس: الحمد لله يا عمو بس ممكن حد يبعت لهاري الحارس بتاعي
قصي: حاضر هو شكله اذاي
شمس: مش فهمه بص هو طويل وعيونه ملونة وحلو
قصي بغيظ: طويل وعيونه ملونة وحلو بلا وكسة انا احلي منه
بعت احدي الخدم حتى ترسل لهاري بالصعود
صالح: اسمك ايه
شمس: انا اسمي
قطع كلامها دخول هاري بسرعة ومسك اديها
هاري بلهفة: برنسيسة قلبي انتى كويسة
شمس بابتسامة: الحمد لله بس عوزة امشي.
هاري بحنان: حاضر يا برنسيسة اجهزي وانا واقف برا
شمس بابتسامة: حاضر هاري
صالح: خليكي يا بنتي انتى لسه تعبانة افضلي هنا لغاية متستريحي
هاري: لا معلش مينفعش انا هطمن عليها
مي: خليكي يا بنتي زمان الدكتور جاي يطمن عليكي
شمس بابتسامة: شكرا يا انطي بس تسمحيلي فين هدومي عوزة امشي
مي: حاضر يا قلبي
احضرت مي الهدوم واعطتها لشمس واخذتهم وتوجهت إلى الحمام ولبست بصعوبة ورفعت شعرها إلى الأعلي وخرجت.
هاري: يالا برنسيسة
شمس بابتسامة: شكرا جدا على الاهتمام
قصي: احم هو انتى خلاص الفيلا بقت بتاعتك
شمس: اكيد هاري خلص
هاري: فعلا انا خلصت فاضل على امضه الشيك
قصي: هايل مبروك
شمس بابتسامة: شكرا بعد اذنكم
مي: لا طبعا احنا كلنا هننزل نفطر مع بعض وبعد كده تروحي
شمس: بس
صالح: من غير بسبسه يالا
نزل الكل وجلسو على السفرة وتوجه هاري لتجهيز السيارات
اكلت شمس بعض قليل جدا من الطعام و كتفت.
شمس بابتسامة: شكرا جدا على الاهتمام و الاكل
مي: انتى كده فطرتي
شمس: انا اصلا مش بفطر بكتفي بقهوة وبس
قصي: علشان كده رفيعة و تعبتي
مراد: هو انا شفتك قبل كده
شمس بستغراب: والمفروض انا اللي افتكر حضرتك شفتني فين
مراد: شكلك و عيونك مش غريبة عليا
فضلت شمس تنظر لمراد وفي لحظة فتحت عيونها على الاخر وبتسمت
شمس بذهول: احم احم لا معرفش حضرتك
الخادمة: مي هانم الدكتور وصل
صالح: خليه يقعد في الصالون واحنا جيين.
توجه الجميع إلى الصالون وجلست شمس بجوار الدكتور الذي نظر ليها بذهول
الدكتور بابتسامة: يخربيت جمالك و عيونك اللي شبه العسل الصافي
شمس برفع حاجب: نعم
الدكتور بابتسامة: بقول الحقيقة انتى حلوة اوي
قصي بغضب: انت مجنون انت بتعاكس البنت وحنا قاعدين
الدكتور: حضرتك انا بقول الحقيقة حضرتك مرتبطة انسة
صالح بهدوء: دكتور انت جاي تعالج البنت ولا تخطب
الدكتور: لا اكيد هكشف عليها.
شمس بحده وهي تقف: وانا كويسة مش محتاجة دكتور بعد اذنك صالح بيه
ارتدت شمس النظارة الشمسية وخرجت برا الفيلا وتوجهت إلى هاري وركبت السيارة وغادرت بسرعة.
12=شمس الصعيد
الحلقة الثانية عشر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞🌞
هاري : برنسيسة هنطلع الاول على الفيلا تمضي الشيك على طول وبعد كده نروح على البيت
شمس بتعب : اي حاجة هاري
توجهو إلى الفيلا وطمان السفير و ابنه على شمس ومضت الشيك وتركت المحامي يكمل باقي الإجراءات وتوجهت شمس إلى المنزل
ولكن في الطريق اتصلي عليها احدي رجالها في الصعيد يخبرها بوفاة كبير الدهشوري
شمس بتعب : هاري خلي الرجالة يطلعو على الصعيد
هاري : ليه برنسيسة
شمس بتعب : كبير الدهشوري مات ولازم اروح
هاري : انتى تعبانة كمان جدك و ابوكي و خالك موجودين كفاية
شمس بتعب : لازم اروح بنفسي لما طلبت المساعدة منه زمان وافق وحماني من الموت واقل حاجة لازم احضر العزا بنفسي مينفعش مرحش
امر هاري السائق بالتوجه إلى المطار وتصل على المطار وحجز تذاكر سفر وتصل على الرجالة في الصعيد يعلمهم بوصولهم
بعد فترة وصلت السيارات إلى المطار ونزلو وانهي الحرس الإجراءات بسرعة وتوجهو إلى الطيارة وركبو وغادرت إلى الصعيد بعد فترة وصلت شمس الي الصعيد وخرجت وجدت الحرس في انتظارها فركبت وتوجهت إلى القصر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في قصر المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي القصر وجلست على أول كرسي امامها وغمضت عيونها
بعد فترة نزل حامد من الأعلي اتفاجئ بوصول شمس فتوجه إليها وجلست بجوارها
حامد بحنان : وصلتي امتي يا قلبي
شمس الصغيرة : من شوية بابي
حامد : انتى لسه مسافرة انا كنت هروح و جدك و خالك موجودين
شمس بتعب : لازم اروح بنفسي
وهدان : حمد لله على السلامة يا قلبي
شمس الصغيرة : الله يسلمك يا جدو
شمس الكبيرة بابتسامة : حمد لله على السلامة يا بتي
شمس الصغيرة : وحياتي عندك عوزة قهوة من ايدك ممكن
شمس الكبيرة : حاضر يا قلب ستك بس الاول كلي اي لقمة
شمس الصغيرة بتعب : مليش نفس هموت وشرب القهوة
وهدان : بعد الشر عليكي يا بتي
شمس الصغيرة : فين خالي منصور
وهدان : في الارض مع عامر الشاذلي
شمس الكبيرة : القهوة يا قلبي
شمس الصغيرة : شكرا يا تيتة اعملو حسابكم الكل هيروح العزا حتى انتى تيتة
شمس الكبيرة بابتسامة : يعني هشوف نعمة والله زمان
شمس الصغيرة : انا هطلع أجهز
صعدت شمس إلى الأعلي وقامت بأخذ دش وخرجت وقفت امام الدولاب تختار احدي العبايات واخذتها ورمتها على السرير وجلست بجوارها
فضلت شمس الصغيرة تجلس على السرير بتعب إلى أن قطع جلوسها صوت خبط على الباب وكانت الخادمة تعلمها بالنزول
قامت شمس بإزالة الفوطة من على جسمها ولبست العباية باللون الاسود وفردت شعرها وعملت مكياج خفيف ونزلت
منصور بابتسامة : حمد لله على السلامة يا قمر
شمس الصغيرة بابتسامة : حبيبي يا منص
منصور : ابوي و حامد مع بعض وانا وشمس مع بعض
شمس الكبيرة : انا جاهزة يالا
خرج الجميع وتوجهو إلى العزا
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في العزا
🌞🌞🌞
وصلت السيارات عائلة المنشاوي إلى العزاء مع وصول سيارات عائلة الشاذلي
توجهت شمس الكبيرة وبصحبتها صابرين الشاذلي إلى عزاء الحريم
دخل وهدان المنشاوي وبجواره حامد المنشاوي وقدمو واجب العزاء
دخل صفوان الشاذلي و عامر الشاذلي الى العزاء
واخيرا دخلت شمس بجوار خالها
شمس الصغيرة : البقاء لله يا حاج سليم
سليم : حياتك الباقية يا كبيرة اتفضلي
شمس : البقاء لله يا بشمهندس محمد
محمد : ونعمة بالله شكرا يا شم اقصد يا كبيرة
شمس : البقاءلله يا دكتور رامي
رامي : حياتك الباقية يا كبيرة اتفضلي
دخلت شمس إلى عزاء الرجالة وجلست بعد ان القت السلام علي اهل البلد وجلست بجوار خالها من جهه و الجهة التانية جلس هاري
مر الوقت وتوجهت شمس إلى المنزل لتقديم واجب العزاء للنساء بعد ان أخبرت خالها بدخولها
شمس الصغيرة : بعد اذنك يا حاج سليم عوزة اعزي الحاجة نعمه
سليم : رامي مع الكبيرة لغاية ستك وامك
رامي : اتفضلي يا كبيرة
دخلت شمس إلى عزاء النساء وتوجهت الى نعمة الدهشوري فوقف جميع النساء الموجودات احتراما لشمس الصعيد
رامي : ستي الكبيرة شمس المنشاوي
نعمة الدهشوري : مهي قاعدة يا ولدي من بدري
رامي : ستي ديه بتكون كبيرة الصعيد
شمس الصغيرة بهدوء : اتفضل انت يا دكتور
رامي : بعد اذنك يا كبيرة
قدمت شمس الصغيرة واجب العزاء وجلست بجوار جدتها و حماة شقيقها و شقيقتها الحاجة صابرين الشاذلي
جلست امام شمس فتاة وكانت تنظر لها بسخرية
الفتاة بسخرية : من امتي والحريم بيدخلو عزا الرجالة
الفتاة الثانية : معلش بقي هنعمل ايه مفيش احترام ولا ادب
اصدرت بعض النساء صوت شهقات
شمس الكبيرة : تقصدي ايه يا بت منك ليها
الفتاة الاولي : بت انا بكون وردة الدهشوري
الفتاة الثانية : وانا بكون رشا الدهشوري
صابرين بغضب : اخرس يا بت منك ليها انتم اتجننتم بتتكلمو مع شمس المنشاوي كده
شمس الكبيرة بغضب : بحسب يا نعمة انتى و ماجدة ربيتو ولادكم
وردة بعصبية : اخرسي يا حرمة روحي ربي بنتكم
رشا بعصبية : صوح ربي اللي داخلة خارجة وسط الرجالة ولا ايه يا بت نجمة
وقفت شمس الصغيرة بقوة وعظمة ووقفت امام البنات وفي لحظة واحدة كان هناك أصوات صفعات تنزل على وجه وردة و رشا
شمس الصغيرة بغضب : مسمهاش نجمة يا وسخة منك ليها اسمها الكبيرة المرحومة نجمة المنشاوي الله يرحمها ومش شوية زبالة ذيكم هيعيبو في تربية المنشاوية
وردة بعصبية : انتى اذاي ترفعي ايدك عليا
شمس الصغيرة بغضب : وقتلك كمان قدام مش محترمة يالا يا خالة يالا يا ستي وانتم ورحمة امي لعرفكم مين هي الكبيرة شمس المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الخارج
🌞🌞🌞🌞🌞
اسرع واحد من رجالة سليم الدهشوري باخباره بما يحدث في الداخل فاسرع بالدخول ولكن وقف على الباب عندما رأي شمس الصغيرة تخرج بغضب أعمي وخلفها جدتها و صابرين الشاذلي
وقفت شمس الصغيرة عن الحركة عندما تحدثت وردة بما اغضبها بشدة
وردة بعصبية : لو بنت راجل يا شمس تقفي مكانك
شمس الصغيرة بغضب أعمي : شمس المنشاوي بنت راجل ومن صلب الرجالة
سليم بغضب : اخرسي وردة وخشي جوا
شمس الصغيرة بغضب أعمي امام اهل البلد : انا جيت اقدم واجب العزاء في كبير العيلة بس الظاهر بموته العيلة دفنت الادب والاخلاق معاه
سليم بخوف : حقك عليا يا كبيرة والله لادبها
توجه سليم الدهشوري إلى بناته وامسكهم من شعرهم بشدة وصفعهم اكثر من كف ولم يتدخل احد من اخواتهم للدفاع عنهم وقام برميهم تحت اقدام شمس الكبيرة و الصغيرة
سليم بغضب : ذي متامري هنفذ العقاب لو طلبتي ادفنهم صاحيين هنفذ
شيخ الجامع : اهدو يا جماعة وحدو الله وصلو على النبي
الكل : عليه افضل الصلاة والسلام
شيخ الجامع بجدية : البنات غلطت ولازم تتعاقب بس
شمس الصغيرة بغضب : انتهي الكلام يا شيخنا انا زمان وقفت في نفس المكان واخوهم غلط وانت بنفسك حكمت عليه بس المرة ديه غير ال***** غلطو في امي واهلي كلهم وهانو وقللو من قيمة جدتي يبقي عقابهم عندي انا
سليم : انا اسف حقك عليا يا كبيرة
رامي : من فضلك بلاش تحكمي في وقت غضبك
شمس الكبيرة بهدوء : بلاش يا كبيرة تحكمي وقت غضبك
وهدان بهدوء : حق الكبيرة هناخدة بس لما الكبيرة تقرر
شيخ الجامع بهدوء : اسمعي كلام الحاج وهدان وقت الغضب بنحكم غلط وبالظلم اهدي ونفذي حكمك براحتك
شمس الصغيرة بغضب أعمي : معاكم ٣ ايام وواجب العزا يخلص احتراما للحاج سالم الدهشوري وبعدها حكمي
توجهت شمس إلى السيارة بغضب فأسرع الجميع خلفها وتوجهو إلى قصر المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في قصر المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي القصر ودخلت بغضب أعمي واخذت تكسر فى اي شي يقع اديها عليه كانو قد وصل الجميع إلى القصر فاسرعو للداخل
جري حامد إلى شمس وضمها لحضنة تحت اعتراضها ولكن سيطر عليها وجعلها تجلس على قدمه وحضنها بشدة
وهدان بهدوء : اهدي يا بتي حقك عليا انا
شمس الكبيرة بدموع : اهدي يا شمس الله يحرقهم
صابرين : وحدي الله يا بنتي
بعدت شمس عن احضان ابوها وكان منظهر يغني عن اي كلام فأصبح عيونها كالشمس من شده غضبها
وهدان بهدوء : شمس
شمس الصغيرة بهدوء مخيف : مش عوزة اسمع صوتك حد
صفوان بهدوء : قومي يا بنتي اتوضي وصلي وريحي عقلك
نظرت شمس إلى الجميع وتركتهم وصعدت الى الاعلي و لكن سقطت بين أحضان خالها منصور مغمي عليها
فنتفض الجميع بسرعة فاسرع هاري باخذ شمس من احضان منصور و توجه بيها الى المستشفي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في المستشفي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت السيارات إلى المستشفى ونزل هاري وهو يحمل شمس ودخل المستشفي
هاري بغضب : عاوز دكتور بسرعة
اسرع الممرضين واخذو شمس الى غرفة الطواري
بعد فترة دخل الدكتور رامي الدهشوري إلى المستشفى وتوجه إلى غرفة شمس وكشف عليها
بعد فترة تم نقل شمس الي غرفة عادية وخرج رامي
حامد بغضب : انت بتعمل ايه هنا
رامي بهدوء : احم اسف بس هما هنا اتصلو عليا وقالولي لازم اجي
وهدان بغضب : بس يا حامد بتي فيها ايه
رامي بهدوء : الكبيرة ضغطها عالي وكمان سخنا وعندها هبوط حاد في الدورة الدموية وبإذن الله بكرا الصبح هتفوق كويسة بس اهم حاجه تبعد عن أي حاجة تعصبها وحضرتك يا حاجة تجهزي اكل كويس وتغذيها كويس اي اوامر تاني
صفوان : لا يا ولدي اتفضل انت
رامي بهدوء : احم الكبيرة اتنقلت اوضة عادية بعد اذنكم
غادر رامي وعاد إلى المنزل وصعد الكل الي غرفة شمس ودخلو وجدوها تنام على السرير والمحاليل في اديها فبكت شمس الكبيرة على ما حدث لتلك الصغيرة
وهدان بجدية : عامر خد ابوك و مرتك وروحو وانت منصور خد امك وحامد وروحو وانا هفضل معها
حامد : انا مش هسيب بنتي لوحدها
شمس الكبيرة بدموع : وانا كمان مش هسبها
وهدان بغضب : الكل هيمشي مش عاوز حد هنا يالا
بكت شمس الكبيرة واخذها منصور وغادر الكل وتركو وهدان مع شمس
وهدان بغضب : وحيات نومتك ديه لعلم الكل الأدب معاش ولا كان اللي يكسر شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله وحياتك يا قلبي لعلمهم مين هي الكبيرة شمس المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في قصر الدهشوري
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخل رامي وستمع صوت صراخ شقيقاته فاسرع الى الأعلي وجد والده يضربهم بكل غل و غضب و محمد يحاول ان يبعده فساعد محمد واخذو والدهم ونزلو
محمد : اهدي يا بوي الضرب مش هيفيد
سليم : انت فاكر ان شمس المنشاوي هتسكت ربنا يستر علينا
رامي : الله يكون في عونها
محمد : انت رحت فين دلوقتي
رامي : كنت في المستشفي
سليم : ليه يا ولدي حصل حاجة
رامي : الكبيرة شمس المنشاوي تعبت ودخلت المستشفي تعبانة اوي ضغطها عالي من حرقة دمها
نعمة : ربنا يشفيها ويحرق دمك يا وردة انتى ورشا حرقته دم البت
سليم : ربنا يستر من اللي جاي ربنا يستر
رامي : انا هطلع انام اليوم كان طول ولسه بكرا لازم اروح المستشفي بدري علشان اطمن عليها
سليم : اطلع يا ولدي استريح ربنا يستر علي الايام الجاية
صعد رامي وفضل سليم قاعد مكانة من غير اي رده فعل ولكن عقلة كان ياخذه لأماكن غريبة و مرعبة
سليم بخوف : كان عندك حق يا بوي لما قولت زمان شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي وهي نفس جدها عثمان بيه المنشاوي منك لله يا وردة انتى ورشا بسببكم الدنيا هتقوم حريقة
نعمة : مالك يا ولدي
سليم بتنهيدة : تعبان اوي ياماه بناتي كسرو ظهري ووقفو قدام واحدة مش سهلة
نعمة : عارف يا ولدي انا لما شفتها غضبانة كان عثمان بيه المنشاوي واقف قدامي فعلا البت واعرة وشديدة وبناتك غلطهم واعر
سليم : ربنا يستر من اللي جاي ربنا يستر
نعمة : سلمها لربنا وقوم نام علشان لو حد جيه بكرا
سليم بتنهيدة : عارفة مش عاوز بكرا يجي هيبقي التاني والكبيرة في المستشفي تعبانة و لو هي سكتت وانا عارف انها مش هتسكت وراها ابوها حامد المنشاوي و جدها وهدان المنشاوي ودلوقتي انضم ليهم عيلة الشاذلي
نعمة : ايه رايك لو طلبتها لمحمد او لرامي
سليم بابتسامة : والله العظيم يا امي انتى طيبة ديه كبيرة عيلة و كبيرة بلد وليها مكانتها و مركزها في البلد محمد بيقول عليها قوية وليها هبيتها و سمعتها وسط رجالة الأعمال هتوافق على حد من ولادي فوقي يا حاجة عيلة المنشاوي كبيرة من زمان ويوم ما كبيرة عيلة المنشاوي وكبيرة الصعيد كله يوم متفكر تقول يا جواز لازم تختار راجل ليه مركزة وهبتة
نعمة : سلمها لله يا ولدي اطلع ريح جسمك
سليم : تصبحي على خير يا امي
صعد سليم حتي ينام وهو يدعي ربنا بالصبر على عقاب عيلة المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
مر الوقت وجاء الصباح و توجه رامي إلى المستشفى وتوجه عيلة المنشاوي و الشاذلي الي المستشفي
صحيت شمس بتعب وألم وجدت جدها يجلس بجوارها على الكرسي ونايم
شمس بتعب : جدو جدو اصحي
وهدان بلهفة : حمد لله على السلامة يا قلبي
شمس : في ايه يا جدو حصل ايه
وهدان : ولا حاجة يا قلبي كنت تعبانة وسخنة والدكتور علقلك محاليل و زمانة جاي
شمس : انا عاوزة امشي لازم ارجع القاهرة عندي امتحانات
وهدان بغضب : تولع الامتحانات المهم صحتك
شمس بهدوء : ممكن تهدي والله انا كويسة وك
قطع كلامها دخول العائلة كلها
حامد بحنان : سلامتك يا قلبي عمله ايه دلوقتي
شمس الصغيرة بابتسامة : قلبي يا ميدو والله
صفوان بابتسامة : حمدلله على السلامة يا كبيرة
شمس الصغيرة بهدوء : الله يسلمك يا جدو
شمس الكبيرة : كده تقلقينا عليكي
شمس الصغيرة بابتسامة : بشوف غلاوتي عندكم
وهدان بابتسامة : من يوم متولدي وانتى غالية علينا يا قلب جدك
الباب خبط ودخل رامي
رامي : احم صباح الخير
الكل : صباح النور
رامي : تسمحولي كلكم برا علشان عاوز اكشف عليها وطمن عليها
وهدان : تمام يالا بينا يا رجالة
شمس الكبيرة : انا هفضل معاها
رامي : اكيد يا حاجة افضلي
كشف رامي عليها وامرته شمس بكتابة خروج لها فوافق بالرغم من علمه بتعبها
رامي : يا كبيرة من فضلك اهتمي شوية بصحتك وباكلك انتى فى رقبتك حياه ناس كتير قومي شوفي الناس اللي قاعدة برا من امبارح بالليل علشان يطمنو عليكي
شمس بجدية : انت عاوز مني ايه بالظبط
رامي : ولا حاجة انا بعمل واجبي اتجاة المريض غير كده مليش فيه لو سمحتي يا حاجة ياريت لما تروحو تهتمي باكلها شوية علشان ضعيفة بعد اذنكم
خرج رامي وساعدتها جدتها في اللبس وخرجت وركبت العربيات مع الحرس وفوجي الكل بتوجه سيارات شمس عكس اتجاة القصر وتوجهت الى المطار
وهدان بغضب : عملتها شمس بردو
حامد : اهدي يا عمي شمس عندها امتحانات
وهدان بتنهيدة : هتفضلي تعبة قلبي كتير يا شمس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞🌞🌞
امرت الحرس بالتوجه إلى المطار وعادت إلى القاهرة
شمس بتنهيدة : هاري اعمل حسابك بكرا عندي امتحان
هاري : نفسي اعرف اذاي هتمتحني انتى بقالك يومين تعبانة وكمان مفيش مذاكرة
شمس بابتسامة : عيب عليك يا معلم انا شمس المنشاوي بردو
هاري بضحك : مصيبة انتي كلمي الشباب لانهم اتصلو وانا قولتلهم انك مش فاضية
شمس : اشطا هكلمهم وناااااااااام
هاري : عند ابوكي يا روحي اطلعي قدامي
شمس بضحكة : حمش يا هاري طالعة يا خويا بلا وكسة
صعدت شمس إلى الشقة ودخلت وجدت بدر يجلس على الكرسي وعندما رائها اسرع لها وحضنها وكان ذلك غريب بالنسبة لشمس لانه عمره محضنها
بدر : عمله ايه يا شمس كده تخرجي من المستشفى على هنا على طول
شمس : معلش يا بدر عندي امتحان بكرا
بدر : طيب يلا خشي بدلي هدومك وتعالي
هاري : الحاجة شمس كانت عاملة حسابها وبعته ليكي اكل هخلي الرجالة يجهزوه عقبال متبدلي هدومك
شمس : تمام
توجهت شمس إلى غرفتها وبدلت ملابسها لاخري واخذت دش وخرجت وجدت وليمة على السفرة فجلست تاكل بسرعة من شده جوعها وبعد فترة انهت الطعام وجمعت الباقي ووضعته في الثلاجة و عملت فنجان قهوه وتصلت على الشباب وطمانت عليهم وأغلقت وجلست تراجع المادة الامتحان
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
مر اسبوعين سريعا وانهت شمس من الامتحانات ولم تنزل البلد ولم تهتم بشي
مازال الشباب الأربعة في فرنسا يقضون احلي شهر عسل فى حياتهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في شركة المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
قصي بغضب : يعني ايه البني واقف لغاية دلوقتي
مراد : والله يا قصي بعد الأزمة المالية للشركة الدنيا واقفة
قصي بغضب : انا مليش دعوة الكلام ده
مراد بعصبية : انا قولتلك من الاول نختار شركة ليها وزنها و مكانتها ذي شركة SH . Z . H وانت اخترت ديه يبقي قابل بقي
قصي : مراد بلاش تعصبني
مراد : انت اصلا متعصب ومش طايق نفسك
قصي : يعني انت شايف ده كلام هو ده الكلام يعني
مراد : مفيش شركة هتقبل تكمل المشروع
قصي : يعني كده المشروع باظ
صالح : الصبر يا بني وربنا هيسر الحال
مراد : تفتكر شركة SH . Z . H هتوافق تكمل المشروع
قصي : غصب عنهم مش بمزاجهم اصلا انا قصي المنياوي
مراد : يلعن ابو شكلك و غرورك يا شيخ
صفا : يعني على حظي المشاكل قايمة
مي : متقلقيش يا قلبي كل حاجة هتبقي كويسة
صالح : صحيح هي البنت اللي كانت هنا خلاص اشترت الفيلا
قصي : اه بقت ملكها وفي ناس بتجهز فيها بس البنت ديه غريبة جدا لغاية دلوقتي مظهرتش
مراد : انا عمال افتكر شفتها فين بس مش عارف
قصي : انسي يا زفت المهم وراكم قد ايه والحاجة تخلص
مي : ناقص شوية حاجات ونخلص وكفاية كلام بقي وقومو افطرو
توجهو إلى السفرة وجلسو يتناولون الافطار
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞🌞
صحيت شمس وأخذت دش ولبست بدلة باللون الاحمر وكانت الجيب قصيرة لمنتصف الفخد وعملت مكياج خفيف ورفعت شعرها إلى الأعلي
شمس : صباح الخير
بدر : صباح النور
شمس : عملت ايه امبارح فى المشروع
بدر : شمس انا مش بفهم في التعمير انا هرجع البلد وباشر الارض وورد ليكم المحاصيل قولتي ايه
شمس : تمام بدر بس عوزك تعرف اني هفضل اختك وسندك قبل اي حاجة مفهوم
بدر بابتسامة : ربنا يخليكي لينا يا شمسي
شمس بابتسامة : انا هروح الشركة عاوز حاجة
بدر : لا حبيبتي بالسلامة
غادرت شمس وتوجهت الى الفيلا حتى تشوف اخر التجهيزات واي شي ناقص قبل مجيئ الشباب
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الفيلا
🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي الفيلا ودخلت واخذت تنظر على كل شيء
المهندس : كل حاجة ذي مامرتي
شمس : لغاية دلوقتي شبة تمام الاجنحة جاهزة
المهندس : اتفضلي شوفي بنفسك
صعدت شمس إلى الأعلي وفتحت أول جناح وكانت فاخمة ورائعة الجمال
تاكدت شمس من تجهيز الغرفة على اكمل وجه من غرفة الملابس و حمام خاص
المهندس : ايه رايك لو حاجة مش تمام نغير
شمس : لا تمام جدا الجناح روعة هاري
هاري : نعم برنسيسة
شمس : اعمل حسابك ديه هيبقي جناح حاتم و نرمين
هاري : تمام
المهندس : اتفضلي الجناح التاني
توجهت شمس معهم ودخلو الجناح وكان فخم بمعنى الكلمة
هاري : بصراحة الجناح تحفة ولايق على زين جدا
شمس بابتسامة : على خير
المهندس : الحمد لله دلوقتي الجناح الرئيسي
شمس : تمام يالا بينا
توجهو إلى الجناح الرئيسي ودخلو وقفت شمس تشاهد الجناح وكان بالفعل يليق بالقب كبيرة الصعيد
هاري : تسلم ايدك يا بشمهندس بصراحة الديكور روعة
المهندس : الحمد لله انه عجبكم
شمس : كده في اي نواقص
المهندس : لا حضرتك من بكرا تقدري تنقلي هنا
شمس : تمام يالا هاري
هاري : امرك برنسيسة
المهندس : لحظة واحدة بس نكتب اسم الفيلا ايه
شمس : هنفكر لسه بلاش تقلق انت
غادر شمس الى الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
يتبع
الي لقاء جديد في الحلقة القادمة
توقعاتكم بعقاب شمس لعائلة الدهشوري
هل ستوافق شمس على مشروع قصي ؟
13=شمس الصعيد
الحلقة الثالثة عشر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞
دخلت شمس إلى الشركة بقوة و عظمة تليق باسم شمس المنشاوي
شمس : ركز شوية مع الرجالة
هاري : من امتي وانا بسبهم
شمس : مقصدش يا بني اما اقصد ان الحرس محدش قالك ان البهوات راحو تركيا من يومين
هاري : احم انا كنت عارف ومجهز كل حاجة هناك انتى عارفة ان ملك و نرمين بيحبو يشوفو المسلسلات التركية وكان نفسهم يسافرو علشان كده عملت الجوله بين فرنسا و تركيا
شمس : اممممممم بتلع من ورايا وبتسمع كلام العيال
هاري بابتسامة : معلش بقي خليهم يفرحو
شمس بغل : هما يفرحو وانا اولع في نفسي لما اشوف صور البهوات من تركيا
هاري : شكلك كنتى عوزة تسافري معاهم
شمس بغيظ : دول كلاب علشان احنا كنا متفقين نسافر مع بعض بس هما نفضو ليا
هاري بضحكة رنانة : يخربيت عقلك انتى متغاظه منهم
شمس بغيظ : هفرقع وحياتك
هاري : خلاص معلش هبقي اسفرك اشطا
شمس بغيظ : اطلع برا ياض
هاري بغمزة : برنسيسة قلبي
شمس : ادام البيه فاضي اشتغل بقي معايا شوية
هاري بابتسامة : عيوني للبرنسيسة
جلسو يعملو لفترة وبعد ذلك عادو إلى الشقة
دخلت شمس غرفة ملك وقامت بجمع اغراضها في الشنط وتوجه هاري إلى غرفة حاتم وجمع ملابسه وخرجت
شمس للحرس : نزلو الشنط ديه العربية
هاري : والشنط ديه كمان
شمس : الشنط الحمرا فى جناح زين والشنط السوده في جناح حاتم يالا
حمل الحرس الشنط ونزلو إلى الأسفل ووضعو الشنط في السيارة
صعدت شمس إلى شقتها وتوجهت إلى غرفة زين حتى تجمع اغراضة
هاري : روحي انتى اجمعي حاجتك وانا هلم حاجة زين
الصغيرة بابتسامة : محدش يلمس حاجة اخويا طول مانا موجودة واصلا انا جامعة هدوم زين و نرمين ناقص بس هدومي يعني فاضل حاجات بسيطة
هاري : طول عمرك هتفضلي تبهريني
شمس بغمزة : هفضل طول عمري البرنسيسة
امر هاري الحرس بالدخول إلى غرفة زين وحمل الشنط وجمعهم مع شنط ملك وحمل شنط نرمين وجمعهم مع شنط حاتم
مر حوالي ساعة وخرجت شمس وامرت الحرس بحمل ملابسها وتوجهو إلى الفيلا الجديدة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الفيلا
🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت السيارات إلى الفيلا ووضع الحرس الشنط كما امرت شمس
دخلت شمس وابدلت ملابسها ونزلت جلست في الجنينة تستمتع بالمنظر
اتصلت شمس على الشركة تطلب منهم إرسال بنات حتي يتم تجهيز الملابس مكانها
اغمضت شمس عيونها بتعب ولكن استمعت الي صوت بسبسة ففتحت عيونها ونظرت حولها لم تجد أحد
صوت : بس بس بس
التفتت شمس حتي تري
صوت : هنا انا هنا
نظرت شمس إلى مكان الصوت وجدت صفا تلوح لها 🖐 فبتسمت شمس وذهبت إليها
شمس : اذيك يا قمر
صفا : الحمد لله انتى اخبارك ايه
شمس : الحمد لله تعالى اقعدي معايا
صفا : تمام
دخلت صفا وجلست بجوار شمس وطلبت شمس من الحرس احضار عصير ولكن اخبرها بأن المطبخ فارغ من الاكل
شمس بابتسامة : معلش بقي لسه هنزل اشتري اكل
صفا : ولا يهمك ايه رايك ننزل سوا دلوقتي
شمس بتفكير : اشطا يالا
صفا : هتخرجي كده
شمس بستغراب : مالو كده
كانت شمس ترتدي ترنج رياضي باللون الأزرق في الأبيض
صفا : لا عادي يالا
شمس : لحظة واحدة بس انتى اسمك ايه
صفا بضحك : تصدقي صح انا اسمي صفا و انتى
شمس بابتسامة : انا شمس
صفا : يالا نروح نشتري الحاجات
شمس : لحظة واحدة اجيب الفيزا ومفاتيح عربية
صفا : تمام
توجهت شمس إلى الداخل وصعدت الى جناحها واخذت الفيزا ونزلت واخذت مفتاح العربية وغادرو إلى السوبر ماركت
اخذت شمس عربة التسوق و أخذت صفا عربة التسوق
اخذت شمس أشياء كثيرة من الأطعمة و أخذت مجموعة كبيرة من المشروبات الغازية و العصائر و الفواكه والشكولاتات و الشبسيهات
صفا : شمس كفاية كده انا تعبت
شمس : ياروحي تعبتي يالا يا بت
حاسبت شمس وساعدها العمال في حمل الشنط ووضعوها فى السيارة
غادرت شمس وتوجهت الى الفيلا مرة اخري وامرت الحرس بأخذ الشنط وافراغها في المطبخ
صفا : انا همشي اشطا
شمس : شكرا صوفي بجد هو مفيش نادي قريب
صفا : عوزة تروحي انا رايحة بكرا تيجي معايا
شمس بتفكير : اممممم بكرا الجمعة معنديش حاجة تمام لو عجبني النادي اشترك
صفا : تمام بكرا الساعة ١٠ تكوني جاهزة واعملي حسابك هنقضي اليوم مع بعض مفهوم
شمس : تمام يا فندم
صفا : يالا باي
عادت صفا إلى الفيلا ودخلت شمس الي الفيلا وساعدت الحرس ووقفت تجهز الاكل
هاري : حلوة
شمس بابتسامة : اشطا
هاري : مجنونة
شمس بجدية : هاري عوزة تاريخ عيلة المنياوي كلها
هاري : مش انتي قولتي أن صالح المنياوي كان زميل خالك منصور
شمس بابتسامة : الزمن يا كوتش بيغير وانا لازم اعرف كل حاجة عنهم دول جيران والجار للجار يا كوتش
هاري : اوامرك برنسيسة
شمس : انا هخرج الصبح
هاري : وطبعا انا مليش لزمة عاوز انام
شمس : واطي
هاري : مش فارق يالا جود نايت برنسيسة
شمس بابتسامة : تصبح على خير هاري
هاري : تصبحي من اهل الجنة
صعدت شمس إلى الأعلي ورمت نفسها على السرير بتعب ونامت
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في فيلا المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخلت صفا إلى الفيلا وجدت مراد و قصي يجلسون بغضب و امها تبكي ووالدها يهديها
صفا : في ايه مامي ليه بتعيطي
مي بدموع : كنتى فين
صفا : كنت برا
مراد بعصبية : ومن امتي الهانم بتخرج برا البيت من غير متقول
صفا : خلاص بقي انا كنت بجيب شوية حاجات
صالح : يا بنتي المفروض تقولي
مراد بعصبية : هو ايه اللي خلاص يعني الهانم مكلفتش نفسها تتصل او حتى تستاذن من البهايم اللي هنا
قصي : اهدي يا مراد وانتى صفا اطلعي دلوقتي
مراد بعصبية : يعني خلاص الموضوع كده خلص
صالح : كنتى فين يا صفا
صفا : كنت بجيب شوية حاجات مع شوشو
مراد بسخرية : حاجات مع شوشو ومين ست شوشو ديه
صفا : ديه جراتنا الجديدة
مي : هي اسمها شوشو
صفا : لا ده دلعها على فكرة يا مامي انا هروح النادي معاها بكرا النادي
مي : هروح معاكي
صفا : اشطا يا موزة
مراد بعصبية : هو انا مش موجود حرام عليكم حرقة الدم ديه انا ماشي
صالح : تعالي بس يا ابني
قصي : مراد رايح فين
مراد بعصبية : رايح في ٦٠ داهية
خرج مراد بغضب و طلعت صفا تجري وراه ومسكت ايده
صفا : اسفة مودي
مراد بغضب : ابعدي دلوقتي من وشي
صفا بدموع : مراد حبيبي اسفة كل حاجة حصلت بسرعة
مراد : ادخلي جوا دلوقتي ولا براحتك
غادر مراد بغضب وجلست صفا تبكي فتوجه إليها قصي وحضنها
قصي بحنان : ينفع اللي حصل
صفا بدموع : والله مكنت اقصد بس هي جديدة في المكان ومتعرفش طريق اي حاجة
قصي : بس المفروض كنتى اتصلتي بيا او على مراد
صفا بدموع : انا لقتها بتعزمني على عصير بس الحرس قلها مفيش حاجة وهى اتكسفت فانا عرضت عليها المساعده وهي وافقت ورحنها السوبر ماركت
قصي : معلش يا روحي
صفا بدموع : بس مراد زعلان مني
قصي : معلش ابقي صلحية براحة
صفا بدموع : يعني هو ممكن يصالحني
قصي : مراد بيعشقك ومش هيستحمل يسيبك زعلانة
صفا : بجد قصي
قصي : بجد يا قلب قصي يالا ادخلى جوا
صفا : لا انا هستناه لغاية ميرجع
قصي : مينفعش يالا على جوا
دخلت صفا مع قصي الى الداخل وصعد الي غرفهم ولكن توجهت صفا الي غرفة مراد وجلست على السرير في انتظاره ولكن لم تشعر بالوقت ونامت على السرير
بعد فترة رجع مراد إلى الفيلا ولم يجد صفا في انتظارة فبتسم بسخرية و صعد الي غرفتة ولكن فؤجي بوجود صغيرته و مدلله قلبه تنام على السرير كالأطفال فبتسم بسعادة وجلست على الارض ووضع قبلة رقيقة على خدها بكل حنان و رومانسية ونتقل الي شفايفها وطبع قبلة صغيرة ففتحت صفا عيونها ونظرت له وبتسمت
صفا بابتسامة : مودي
مراد بعشق : قلبه يا مدللتي
صفا بابتسامة : اسفة مودي
مراد بعشق : انا كنت خايف عليكي والله مكنتش أقصد ازعلك
صفا بدلع : يعني انت مش زعلان مني
مراد بعشق : وانا مش زعلان يا قلبي بس انتى حلوة اوي انا بعشقك صوفي
اقترب منها وضمها لحضنة واخذت شفايفها بين شفايفه يعزف عليهم اجمل مقطوعة موسيقية محببة لقلبة وبعد فترة بعد عنها بصعوبة
مراد بمجهود : ارجعي أوضتك صفا
صفا بكسوف : حاضر
قامت صفا وتوجهت الى الباب ولكن رجعت له وقبلت خده
صفا : تصبح على اهلي و قلبي
مراد بابتسامة : تصبحي حلالي مدللتي
غادرت صفا الغرفة وعادت إلى غرفتها غائبة عن عيون شقيقها وهو يدعو باصلاح الحال لهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الصباح
🌞🌞🌞🌞🌞
استيقظت صفا بسعادة واخذت دش و جهزت شنطة ملابسها الخاصة بالنادي ونزلت إلى الأسفل
كانت مي و صالح يجلسون يتحدثون مع بعض
صفا بابتسامة : صباح العسل و الشقاوة على اجمل قطط في الدنيا
مي بابتسامة : صباح الفل يا قلبي
صالح بابتسامة : صباحك ورد يا عمري
مي : شكل مراد صالحك امبارح
صفا : ايوة الحمد لله
قصي : صباح الفل يا منوش صباحك قطتي
مي : صباح النور يا حبيبي
مراد : صباح القشطة على الحلوين
مي بابتسامة : صباح النور
مراد بعشق : يسعد صباحك يا وردة قلبي
صفا بكسوف : صباح النور
مراد بمشاكسة : يا قلبي على الدلع
صالح : كلمتي شوشو يا صفا
صفا : لا مش معايا الرقم هعدي عليها دلوقتي
قصي : تمام احنا هنروح الشركة فى اجتماع وبعد كده هنطلع على النادي ونتغدا كلنا
مي : تمام يالا صفا روحي ليها وانا هستناكي في العربية
صفا : تمام باي
توجهت صفا الي فيلا شمس ودخلت من الباب وجدت الحرس يقفون امامها ويرفعون السلاح في وجهها
صفا : انا عوزة شمس
هاري : خلاص شباب سبوها
صفا : اسفة بس نسيت اخد رقم التليفون منها امبارح
هاري : ولا يهمك يا قمر اتفضلي لحظة وهي جاية
صفا : تمام ماشي
توجه هاري الي الداخل وبعد شوية خرجت شمس وهي تحمل شنطه ملابسها
صفا : صباح الخير شوشو
شمس بابتسامة : صباح النور يا صوفي
صفا : جاهزة يالا بسرعة مامي فى العربية بسرعة
شمس : تمام يالا وانا وراكم بالعربية
صفا : يالا يا بنتي العربية فاضية
توجهت شمس مع صفا إلى العربية ولكن وجدت امها غادرت مع أبوها فضحكت شمس عليها بشدة وعادت واخذت سيارتها وتوجهو إلى النادي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في النادي
🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي النادي وسمح الأمن بدخولهم
صفا : تعالي نروح لبابي
شمس : تمام
توجهو إلى مكان وجود صالح ومي وسلمت عليهم وجلست معهم
مي بابتسامة : اهلا يا قلبي
شمس بابتسامة : اذيك حضرتك يا انطي اذي حضرتك يا عمو
صالح بابتسامة : الحمد لله يا قمر
صفا : يالا بقي نروح نلعب
شمس : يا بنتي اهدي براحة اليوم لسه طويل
صفا : لا يالا
شمس : حاضر مش كفاية عليا ملك و نرمين طلعلي صفا اتفضلي
توجه البنات إلى مكان غرف التبديل ولبس كل فتاة ترنج رياضي
صفا : هنعمل ايه دلوقتي
شمس : نجري يالا
صفا : يبقي نروح التراك
شمس : يالا
توجهو إلى التراك وقامت شمس برتداء سماعة الاذن وبتدت تجري بسرعة وقوة
بعد مرور أكثر من نصف ساعة فى الجري وقفت واخذت نفسها وجدت صفا تجلس على الارض وتاكل
شمس بنهجان : قاعدة كده ليه
صفا : لا يا برنس انا كنت فاكرة انك على قدك ذي يعني طلعتي ذي قصي
شمس بضحك : قومي يا فاشلة
صفا : اقعدي بس شوية
شمس : وادي قاعدة خير
صفا : تعرفي امبارح مراد اتعصب عليا علشان خرجت من غير مقول لحد
شمس : عنده حق لازم يخاف والمهم صلحتيه
صفا بابتسامة : هو اللي صالحني عارفة أول مرة يقرب مني ويبوسني
شمس بجدية : صفا حبيبتي انتي عارفه انه غلط امبارح المفروض مكنش يعمل كده تعرفي انكم خنتم ثقة ابوكي و اخوكي
صفا : ليه والله اول مرة
شمس : كانت حلوة صح
صفا : قوي
شمس : عارفة لما تلبسي فستانك الأبيض وتنزلي فى ايد ابوكي و يسلمك ليه بفخر و عزة وكرامة لازم تبقي قد ثقة ابوكي فيكي اوعي تعملي كده تاني خليكي معتزة بكرامتك و شرفك
صفا : بس مراد ملمسنيش انا لسه بنت
شمس بابتسامة : حبيبتي صوفي الشرف مش مجرد علاقة كاملة الشرف في كل حاجة مجرد بوسه من شفايفك اخد عذريتهم مجرد لمسه ايدك أخذت عذريتهم لازم تعرفي لازم تبقي غالية ذي الأميرة اللي تتزف بكامل هيئتها وبطهرتها فهمتي
صفا بابتسامة : عندك حق بجد شكرا يا شوشو انا حبيتك اوي انتي من النهاردة اختي موافقة
شمس بابتسامة : طبعا اختك ولسه لما المجانين التانين يرجعو من السفر هتحبيهم اوي
صفا : تعالي نروح ملعب الرماية هيعجبك
شمس : يالا بينا
توجهو إلى ملعب الرماية ووقفو في وضع الاستعداد
شاب : وهي الحلوة هتعرف تمسك السلاح
صفا : يالا شوشو
شمس بجدية : انا هلعب
الشاب : وماله يا قمر نلعب
وقف الشاب ورتدي سماعة حتي يحمي اذنه من الصوت فبتسمت شمس عليه بسخرية
وقفت شمس فى وضع استعداد ورفعت السلاح واخذت تضرب بسرعة وبدقة وكانت تصيب الهدف ببراعة فنبهر الجميع ببراعة شمس
الشاب : واااااو بصراحة ممتازة
شمس : شكرا بس ياريت بلاش تحكم من غير متعرف قوة اللي قدامك
الشاب : عندك حق اسف بس انتى بتشتغلي ايه
شمس : سيدة أعمال
توجهت شمس إلى صفا واخذتها ومشيت في النادي ولكن وقفت صفا
صفا : تعالي نروح لمامي و بابي
شمس : ليه مين دول
صفا : ارجوكي شمس يالا دول شباب زبالة وبيفضلو يرخمو عليا
شمس : قدام بيرخمو ليه مقولتيش لاخوكي و خطيبك
صفا : انا مش بحب المشاكل يالا نمشي
شمس بابتسامة شر : لا يا صوفي هنكمل مشي يالا
مسكت شمس يد صفا ومشيت امام الشباب
شاب : وحشتيني صوفا
صفا : لا رد
الشاب : مش بكلمك
شمس : لم ايدك ياض علشان مكسرهاش
الشاب : ياض انتى مالك انتى انا بمكالمة مني ارميكي برا النادي
شمس بسخرية : وياترا بابي هيساعدك
الشاب : انتى عارفة انا ابن مين ابويا يمحيكي من على وش الارض
شمس بسخرية : يا روح بابي
الشاب : انا ماسك نفسي بالعافية علشان مضربكيش
شمس بسخرية : ليه خايف على ظوافرك لتتكسر
الشاب بغضب : انا هوريكي
حاول الشاب ضرب شمس ولكن كانت شمس اسرع منه وضربته وبعد دقايق قامت بكسر ذراعة ودخل زملائه لمساعدته ولتف عدد كبير من أعضاء النادي وتوجه الأمن واخذوهم وتوجهو إلى مكتب مدير النادي الذي حولهم إلى مديرية الأمن
اتصلت صفا على مراد و قصي واخبرتهم بما حدث فاسرعو الي هناك وخلفهم مي و صالح
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
فى المديرية الأمن
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخلت شمس و صفا والشباب ودخلو مكتب الظابط
جلست شمس على الكرسي ووضعت قدم على اخري بكل عظمة و فخامه ومسكت يد صفا وجعلتها تجلس
الظابط : قومي يا بنت منك ليها
شمس : خليكي مكانك صوفي
الشاب : انا هخرب بيتك وهعرفك مقامك
شمس : يا راجل طيب متكلم ابوك علشان نتعرف
الظابط : اخرسي يا بت
شمس بغضب : مين ديه اللي تخرس ياض انت مجنون
الضابط بغضب : والله العظيم لوريكي يا روح امك
شمس بغضب : ابقي وريني يا روح امك
صفا برعب : اهدي شمس ارجوكي مراد و قصي زمانهم جايين
شمس بغضب : اسكتي خالص
رفعت شمس التليفون وتصلت على احدي الاشخاص واخبرته بمكان وجودها وأغلقت
الباب انفتح ودخل قصي و مراد و صالح وجدو صفا تجلس برعب وشمس تجلس بغضب وياليتهم لم ينظرو لها لحظات ودخل والد الشاب
والد الشاب : ماجد مين عمل فيك كده
الشاب : ال
شمس بغضب : انا اللي ضربته عندك اعتراض
والد الشاب بغضب : انتى اذا
وبرعب : ششششش انت عملت ايه يا ماجد ربنا يخدك
ماجد : بابا ديه ضربني وسط النادي و الناس
والد ماجد : اخرس خالص
الضابط بغضب : متقلقش فريد بيه انا بنفسي هكتب المحضر
قصي : فريد بيه احنا هنحل الموضوع ببساطة
شمس بسخرية : استنا انت قصي وريني يا حضرة الضابط هتعمل ايه
انفتح الباب ودخل اللوا يوسف المردي
يوسف : شوشو حصل ايه
شمس بغضب : الحيوان ده اطاول عليا ومش بس كده بيهددني انا والبتاع ده كمان بيهددني
يوسف بهدوء : ارجوكي اهدي وكل حاجة هنفذها
الضابط : يا سيادة اللوا انا معملتش حاجة
شمس بغضب : كداب الحيوان ده صوته علي عليا ولازم يتعاقب
يوسف : وحياتك عندي لرجعلك حق ولو معملتش كده ابقي نفذي اي حاجة تيجي في دماغك
فريد والد ماجد : انا عن نسبالي مش هنعمل محضر وكمان ابني هيعتذر منها
ماجد : بابا انت عوزني اعتذر
فريد : والجذمة فوق رقبتك انا مش ناقص
ماجد : انا اسف
نظرت شمس لهم بغضب ووقفت وشاورت لمراد وقصي و صالح ومسكت ايد صفا
شمس بغضب : انا بقي هعرفك اذاي تبقي متربي وانت وحيات امي لعرفك انا مين
يوسف : ممكن تروحي وانا هتصرف
شمس : باي جو
غادرت شمس وهي تمسك ايد صفا وخلفها الشباب وكانت نظارتهم مذهولة
هاري بابتسامة : رد السجون اخبارها ايه
شمس بابتسامة : ورد السجون جعانة موت
صالح بابتسامة : يالا يا ولاد نروح ناكل
ركب الجميع السيارات وتوجهو إلى احدي المطاعم وبعدها غادرو وعادو الى الفيلا
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في فيلا المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
جلس الجميع ينظرون لبعضهم
مراد : هو ايه اللي حصل صوفي
صفا : العيال ديه كانو بيرخمو على شوشو وهي ضربتهم
صالح : ما شاء عليها قوية
قصي : هو فريد ارتعب ليه أول ماشفها
صالح : فعلا البنت ديه قوية
مي : يمكن اهلها معرفين
صفا : انا هطلع اناااااام
قصي : وانا كمان هنام
صفا بضحك : طلعلك منافس قصي في الجري و الرماية
قصي : تقصدي شوشو
صفا : اه ما شاء الله عليها سريعة جدا
مي : اللي عاوز ياكل يروح ياكل انا تعبانة وهطلع انام
صالح : يالا يا قلبي
صعد كل واحد الي غرفتة حتي ينالو فترة راحة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
بعد اسبوع
🌞🌞🌞🌞🌞
دخل هاري وهو يحمل أوراق واعطاها لشمس
شمس : ايه الورق ده
هاري : ده تاريخ عيلة المنياوي كلها تعرفي ان والدتك الله يرحمها و خالك كانو عارفينهم
شمس : انا عارفة وتعملت معهم زمان
هاري : انتى غريبة بس في حاجة
شمس : اممممممممم
هاري : مدام مي مظهرش اسمها فى السجلات او بمعني اصح صالح المنياوي متجوز واحدة مظهرتش غير قبل الجواز بحوالي سنة
شمس بستغراب : يعني ايه يمكن الكلام ده
هاري : والله شمس انا فعلا مش فاهمة
شمس بستغراب : هاري عوزة اعرف تاريخ مي باي طريقة
هاري : ديه المعلومات اللي وصلنا ليها
شمس : لازم اعرف كل حاجة عنها
هاري : امرك برنسيسة اه احنا علمنا فريد و ابنه الأدب
شمس : جهز نفسك علشان الشباب هيوصلو بكرا وهنطلع على الصعيد على طول
هاري : اوامرك برنسيسة مش هتروحي الشركة
شمس : مليش نفس و مزاج
هاري : مالك شمس
شمس بتنهيدة : مخنوقة اوى هاري وكمان الموضوع اللي لسه قايلة غريب ربنا يستر
هاري : هيستر تعالي نلعب بلاي ستيشن
شمس : اشطا
جلسو يلعبو ومر الوقت بسرعة ونام الجميع
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
يتبع
ما سر مي المنياوي ؟
ما هو عقاب عيلة الدهشوري ؟
14=شمس الصعيد
الحلقة الرابعة عشر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في صباح يوم جديد
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
نزلت شمس وهي ترتدي بدي وبنطلون اسود و بليزر كافيه وجذمة و شنطة بنفس لون البليزر
شمس : صباح الخير شباب
الحرس : صباح النور برنسيسة
شمس : جاهزين
الحرس : ايوة
شمس : فين هاري
الحرس : الباشا هيحصلنا على المطار
شمس بابتسامة : تمام يالا شباب
ركبت شمس السيارة وغادرت ونطلقو إلى المطار ودخلت على صالة الوصول القادم منها اخواتها وبعد فترة انفتح الباب و خرج الناس وبعد فترة خرج الشباب وهم يضحكو ووجدو أمامهم شمس تقف وعلى وجهها ابتسامة كبيرة
زين بابتسامة : شمس حبيبتي
نرمين بفرحة : شموسة
ملك بسعادة : شمسي
اسرع الثلاثة اليها وحضنوها وفضلو يقبلونها بسعادة وبعد فترة بعدو عنها
شمس بابتسامة : حمدلله على السلامة حاتم
حاتم : الله يسلمك يا شموسة
زين بابتسامة : يالا حبيبتي نروح
شمس بابتسامة : لا احنا هنسافر على الصعيد يالا
مسكت شمس ايد زين و نرمين وغادرت وخلفها حاتم وملك يضحكون عليها
ركبت شمس الطيارة وجلس زين بجوار ملك و جلست نرمين بجوار حاتم وبلحظة كان هاري يجلس بجوار شمس
مر الوقت ونزل الشباب وانهو الإجراءات واخذت شمس الاسلحة الخاصه بها و الحرس وركبو السيارات وتوجهت إلى البلد
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في السيارة
🌞🌞🌞🌞🌞
زين : شمس هما يعرفو اننا هنوصل
شمس : اكيد زمان البلد كلها فى انتظاركم
حاتم : انا هروح البيت ولما استريح هنبقي نيجي
نرمين : ايه ده هو انا مش هروح لبابي
شمس بهدوء : لا حبيبتي الاصول بتقول تروحي بيتك ولما تستريحو احنا هنيجي زيارة
هاري بجدية : شمس امني نفسكم بسرعة
شمس بجدية : اوعو تنزلو من العربية حتى لو بموت
زين بخوف : بلاش تنزلي شمس
شمس بحنان : بلاش تخاف
نزلت شمس وسط ضرب الرصاص وامرت الحرس بتامين سيارة الشباب ورمت الجاكت
فضل استمرار ضرب الرصاص وتم اصابة عدد من الحرس وقتل عدد من المطاريد
لمحت شمس احدي الرجال يقف على فرسة ويطلق الرصاص فاسرعت باطلاق الرصاص على الفرسة فسقط من عليها
وقفت شمس امام الرجل ورفعت السلاح عليه ورفع الرجل سلاحة فى وجهها وحاول كل منهم اطلاق الرصاص ولكن كان المسدسات فارغة
الراجل : ووووووووه الكبيرة بنفسها قدامي يا فرحتي
شمس بغضب : شفت كيف الكبيرة اتنزلت ووقفت قدام واحد ذيك
الراجل : واحد ذي مقبولة منك يا كبيرة بس حبايبك كتير اوي
هاري بغضب : ارجوك زين محدش هينزل ديه الأوامر
زين بغضب : يعني ايه
شمس بغضب و صوت عالي : محدش ينزل وسكتو
الراجل : مش قولتلك حبايبك كتير
شمس بغضب : واعدائي اكتر صح
الراجل : صح بس انا اللي غلطان اني سبتك زمان
شمس بسخرية : يا راجل حد قالك تسبني ٧ سنين وانا مستنية اليوم ده واخيرا جيه
الراجل : المطلوب مني وقتها اقتل امك و اخوكي مكنش يعرف انك هتبقي بالقوة ديه
شمس بغضب : انا مش بس قوية لا انا هبقي ملك الموت ليكم
الرجل بغضب : والله لقتلك يا بت المنشاوي
شمس بعظمة : عمرك مهتنول الشرف ده انا طول عمرى قوية بدعي الناس ورضي اهلي عليا وعمر ربنا مهيرضي يهني و يكسرني انى انقتل على ايد واحد ذيك وقولتها من ٧ سنين وهقولها تاني هحسر الارض و البحر و السما على موتك وده وعد شمس المنشاوي كبيرة الصعيد كله
الرجل وهو يسمع صوت سيارة البوليس : هنشوف يا بت المنشاوي
في لحظة كانت شمس كانت شمس تجرح ظهر الراجل بخنجر وقام راجل تاني بضربها فى بطنها واخذو الرجالة وعادو الى الجبل
وصل الشرطة الى مكان شمس والرجالة ونزل
ضابط الشرطة : حضرتك كويسة يا كبيرة
شمس بغضب : ابعت للاسعاف بسرعة مش شايف الرجالة
ضابط الشرطة : اوامرك يا كبيرة
اسرع زين و حاتم بالنزول من السيارة وتوجهو إلى شمس وحضنها زين لحضنة
زين بخوف : انتى كويسة شمس
حاتم بخوف : شمس حبيبتي ردي علينا
كانت انظار شمس موجه إلى مكان اختفاء المطاريد
هاري : شمس شمس فوقي
زين : شمس
شمس بانتباة : هاااااا ايه حبيبي انا كويسة متقلقش
حاتم : متاكده
نرمين بدموع : شمس حصلك حاجة
شمس بابتسامة : لا يا روحي انا كويسة متقلقيش
ملك بدموع : الدم ده منك ولا منهم
شمس بابتسامة : منهم ممكن تروحو العربية علشان انا خايفة عليكم
ضابط الشرطة : الاسعاف على وصول يا كبيرة
شمس بجدية : ماشي
ضابط الشرطة : احم من فضلك لازم تيجي معانا المدرية
شمس بغضب : تعرف تخفي من وشي غوررررررررر
ضابط الشرطة : تحت امرك يا كبيرة
مجرد لحظات و دخلت مجموعة سيارات عيلة المنشاوي و الشاذلي ونزلو يجرو
وهدان برعب : شمس انتي زينة يا قلبي
شمس : كويسة يا جدي
وهدان : انتم كويسين يا ولاد
الكل : الحمد لله يا جدي
صفوان : مين عمل كده يا كبيرة
شمس بغموض : هنشوف هنشوف
حامد : هو مين ده
شمس : نفس الشخص اللي قتلك امي
وهدان بغضب : وسبتية عايش
شمس بغموض : الصبر يا جدي الصبر المجهول بيحفر قبرة بايدة وانا من هرحم حد
ضابط الشرطة بخوف : يا كبيرة الاسعاف خدو الرجالة ولما حضرتك تستريحي اتفضلي تيجي المدرية
شمس : لما يجي مزاجي
ضابط الشرطة : براحتك يا كبيرة أو ممكن اجي انا لحد عندك
شمس : هنشوف
شاورت شمس للحرس بالصعود الى السيارات وامسكت عباية أبوها ووضعتها على جسدها وركبت السيارة وغادرو
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في شركة المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
مراد : هنعمل ايه يا قصي
قصي : ولا حاجة انا طلبت من السكرتيرة تتصل على شركة SH . Z . H وهنروح نتفق معاهم
مراد : تفتكر هيوافقو
قصي : طبعا لازم يوافقو
مراد : يلعن ابو شكلك و غرورك يا شيخ
صالح : روح يا قصي ربنا يرزقك بواحدة تطلع عليك القديم و الجديد
قصي بغرور : محدش يقدر
الباب خبط ودخلت السكرتيرة
السكرتيرة بادب : قصي بيه
قصي : المعاد بكرا الساعة كام
السكرتيرة بادب : لا حضرتك المدراء مسافرين وهيرجعو بعد اسبوع وانا خت ميعاد يوم السبت الساعة ١١ الصبح
قصي : لسه هفضل اسبوع
السكرتيرة : والله العظيم انا مليش ذنب
صالح : روحي يا بنتي شوفي شغلك
السكرتيرة : امر حضرتك
غادرت السكرتيرة واخذو يتناقشون في العمل
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الصعيد
🌞🌞🌞🌞🌞
علم اهل البلد بما حدث مع الكبيرة فاسرعو الي القصر للاطمان عليها وجلسو في انتظار وصولها
بعد فترة دخلت السيارات محيط القصر فنزلت شمس ترحب بالناس بابتسامة جميلة وتشكرهم واتاذنت منهم للدخول ووعدتهم بانعقاد المجلس فى موعده
دخلت شمس إلى القصر وستقبلتها جدتها شمس الكبيرة بالأحضان والقبل
شمس الكبيرة : انتى زينة يا قلبي
شمس الصغيرة بابتسامة : زينة يا شمسي
بدر بلهفة : خيتي انتى زينة
شمس الصغيرة بابتسامة : الحمد لله بدر
زين بغيظ : على فكرة احنا اللي كنا مسافرين مش هي
شمس الصغيرة ببرود : وانت زعلان ليه انا ابقي منكم
نرمين بفرحة : بابي حبيبي وحشتيني اوي
منصور بحنان : وانتى كمان اتوحشتك اكتر يا قلب ابوكي
حاتم : منور يا حمايا العزيز ممكن مراتي
منصور : ملكش حد عندنا
حاتم بغيظ : لا انا ممكن اقتل شمس بس نيرو متبعدش عني
شمس الصغيرة برفع حاجب : شمس مين يا ابن الشاذلي
حاتم : انتى يا بت المنشاوي
شمس الصغيرة ببرود : لوحدك ولا محتاج مساعدة
حاتم : احم احم يالا يا جماعة نرجع البيت علشان نستريح
وهدان بضحك : اقعد يا واد هناكل الاول وبعد كده ابقو امشو
صفوان بضحك : اقعد يا راجل خفت اياك
حاتم بضحك : لازم اخاف يا جماعة ديه شمس المنشاوي سمعتها سابقة الكل
ضحك الكل وامرت الحاجة شمس الكبيرة بتحضير الطعام وستاذنت شمس وصعدت الى الأعلي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الاعلي
🌞🌞🌞🌞
ابدلت شمس ملابسها واخذت دش وخرجت لبست عباية خليجية فخمة وتركت شعرها حر ونزلت
تجمع الكل على السفرة ونزلت شمس من الأعلي وجلست بجوار والدها وجلسو يتناولون الطعام ولكن قطع صفو ذلك التجمع دخول مرعي
مرعي : يا كبيرة في ناس عوزينك برا
شمس الصغيرة : مين دول
مرعي : من الشرطة
قامت شمس الصغيرة وخرجت وقفت امام الناس
شمس الصغيرة بجدية : انتم مين
ضابط الشرطة : احم انا اسف يا كبيرة المقدم عاوز حضرتك
شمس الصغيرة : هو فين
ضابط الشرطة : حالا يا كبيرة بس هو بيعمل مكالمة تليفون
وقفت شمس الصغيرة وبجوارها جدها و ابوها والباقي وكان يقف شاب على مسافة يتحدث في الهاتف ولتفت وجدت الجميع يقف فاغلق الهاتف وذهب إليهم
الضابط : اسف جدا بس كانت مكالمة شغل
وهدان : خير يا باشا
وكيل النيابة : حضرتك شمس المنشاوي
التفت شمس الصغيرة بعظمة
شمس الصغيرة : انا هي شمس المنشاوي
الشاب بابتسامة : انتي
وهدان : انت تعرفها
الشاب : ااااااا
شمس الصغيرة : حضرتة لعبت قدامه رماية
الشاب بابتسامة : صح تسمحيلي اقدم نفسي انا عمرو الدمنهوري مقدم شرطة
شمس الصغيرة بجدية : تحت امرك يا عمرو بيه
عمرو : حضرتك مطلوبة للتحقيق
شمس الصغيرة بسخرية : لوحدك ولا معاك حد
عمرو : لوحدي طبعا
نظرت له شمس الصغيرة بابتسامة ملعونة ورجعت للخلف وتصلت على احدي الأشخاص وأغلقت معه وما هي اللي لحظات وكان تليفون عمرو يرن وامره المتصل بالرجوع إلى القاهرة فورا وانهاء هذا التحقيق
شمس الصغيرة بابتسامة ملعونة : نورت الصعيد الحبه الصغيرين دول عمرو الدمنهوري
عمرو بستغراب : اذاي ده حصل
شمس الصغيرة بابتسامة ملعونة : اي شخص بيدخل فى مشاكل عيلة المنشاوي بيسكن قبره معاك لبكرا الصبح وبعدها مش مرحب بيك في الصعيد كله
عمرو بغضب : انتى بتقولي ايه
شمس الصغيرة بابتسامة ملعونة : اهدي يا عمرو بيه علشان صحتك وياريت تنفذ الأوامر
عمرو : انتى مين وذاي عملتي كده
شمس الصغيرة بابتسامة : انا شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله اسال عليا يا سيادة المقدم وهما يعرفوك مين انا
عمرو بغموض : يعني ينفع اوصل النهاردة ومشي بكرا الصبح المفروض استريح شوية يعني اسبوع وسمحيلي افضل هنا
شمس الصغيرة بغموض : اسبوع ومالو منور وهتنزل في ضيافة عيلة المنشاوي
عمرو : شكرا يا شمس هانم
شمس الصغيرة بجدية : الكبيرة شمس المنشاوي
عمرو : نعم
شمس الصغيرة بجدية : اسمي الكبيرة شمس المنشاوي مرعي مرعي
مرعي : اوامرك يا كبيرة
شمس الصغيرة : وصل عمرو بيه للاستراحة ووصي الرجالة عليه
مرعي : امرك يا كبيرة اتفضل يا باشا
مشي عمرو مع مرعي ولكن وقف عندما استمع لصوت لشمس
شمس الصغيرة بجدية : حضره المقدم البلد هنا ليها عاداتها و تقالدها يعني مش مسموح ليك تخرج برا الاستراحة اللي يوم متسيب البلد
عمرو بابتسامة : يعني بدل متخلي رجالتك يفرجوني على البلد هتحبسيني
شمس الصغيرة بهدوء : والله انت عاوز راحة مش جي زيارة
عمرو : شكرا على وقتك شمس هانم هسافر دلوقتي
شمس الصغيرة بهدوء : لتاني مرة اسمي الكبيرة شمس المنشاوي طريق السلامة سيادة المقدم
غادر عمرو وركب السيارة شاورت شمس لهاري الذي هز رأسه بطاعة وذهب لتنفيذ أوامرها
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في المجلس
🌞🌞🌞🌞🌞
تجمع اهل البلد فى المجلس من منهم يريد الحكم دخل سليم الدهشوري وأبنائه
دخلت شمس إلى المجلس وبجوارها جدها وجلست
ابتدا المجلس وستمعت شمس إلى الناس بصدر رحب وبعد انتهاء المشاكل طلب سليم الدهشوري التحدث
سليم : بعد اذنك يا كبيرة عاوز اسمع حكمك
شمس الصغيرة بجدية : يا اهل البلد بنات الدهشوري غلطه فيا وكمان جدتي الكبيرة شمس المنشاوي والكل كان شاهد حصل
الكل : حصل يا كبيرة
شمس الصغيرة بجدية : الحكم على عيلة الدهشوري محاصيل السنة ديه عيلة المنشاوي هيدفعو حقة وبس مفيش مكسب وبنات الدهشوري يجو لغاية جدتي الكبيرة شمس المنشاوي ويعتذرو قدام البلد كلها
سليم الدهشوري : بس يا كبيرة المحصول كتير
شمس الصغيرة بجدية : انا قولت الحكم العادل انا لو ظالمة كنت خت المحاصيل من غير فلوس بس انا هدفع التكلفة المحصول وبس مش لازم السنة ديه تاخد ربح قولت ايه ده اول حكم التاني هيبقي قاسي اوي ممكن اخليك مثلا تسيب البلد وتنسي خالص البلد
سليم الدهشوري بسرعة : انا راضي بحكمك يا كبيرة والبنات بكرا الصبح هيكونو قدامك
شمس الصغيرة : على خير مرعي فض المجلس
غادر الناس وخرجت شمس وجدت هاري يقف امامها
هاري : اوامرك اتنفذت بالحرف الواحد برنسيسة
شمس : حصله حاجة
هاري : لا طبعا كام رصاصة والرجالة اختفت وهو كمل طريقة
شمس : تمام يالا روح استريح
هاري : اشطا تصبحي على خير
شمس : هاري
هاري : نعم
شمس : عوزة اعرف كنت فين على الصبح
هاري : مش وقتة سلام برنسيسة هموت ونام
غادر هاري وصعدت شمس إلى غرفتها وبدلت هلابسها وجلست تباشر مصالح الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في صباح اليوم التالي جاء سليم الدهشوري ومعه بناته وعتذرو لشمس الكبيرة وقبلو اديها وعتذرو لشمس الصغيرة
شمس الصغيرة : اوعو تفكرو فى يوم أنكم تبقو ذي شمس المنشاوي ويوم متكونو ذي هيبقي يوم شروق الشمس من الغرب وطول ما الشمس بتشرق من الشرق هفضل كبيرة طريق السلامة يا حلوة
غادرت سمر و رشا بغيظ من قوة و عظمة شمس المنشاوي
اما في قصر الشاذلي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كانت نرمين تتعامل اجمل و احسن من قبل حماتها صابرين وكانت تدللها احسن دلال ولا تمنع حنانها عنها
أما حاتم فكان عشقة يزيد أكثر وأكثر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
بعد مرور اسبوع
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عادو الجميع الشباب الي القاهرة لمباشرة أعمالهم
زين : شمس هو احنا ريحين فين
شمس بابتسامة : ريحين بتنا
حاتم : بس ده مش طريق البيت
شمس : هشششششششش اخرس بقي
بعد فترة وصلت السيارات إلى الفيلا ونبهر بيها الشباب وصعدو الى اجنحتهم وكانو سعداء جدا
ونزلو تاني وشكرو شمس على جمال الاجنحة
نرمين بفرحة : انا جناحي حلو اوي
ملك بسعادة : وانا كمان جناحي فخم كده
نرمين : انا جناحي احلي
ملك : لا انا جناحي احلي من بتاعك
نرمين : لا انا احلي صح شمس
شمس : لا طبعا انا جناحي احلي من بتاعكم انتم الاتنين
زين : شمس سيبك من المجانين دول وركزى معايا
شمس بابتسامة : امرني حبيبي
زين : وانا في البلد سمعت عن واحد قاعد في الجهه الشرقية بتاع ربنا ابقي خلي الرجالة يبعتولو اكل ليه
شمس بستغراب : وذاي انا معرفش تمام انا هتصرف حبيبي متقلقش
حاتم : اخبار الشغل ايه
شمس بسخرية : على اساس سايب سوسن فيها يالا اطلعو نامو علشان وراكم طحن من بكرا ومفيش راحة
صعد الشباب إلى الأعلي حتي ينالو فترة راحة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في جناح شمس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
جلست شمس فى الفراندا كعادتها كل ليلة تسرح في السماء غائبة عن تلك العيون التي تشاهدها كل ليلة من ذلك المكان
بعد فترة نامت شمس على الكرسي ولم تشعر بشي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
يتبع
إلى لقاء جديد في الحلقة القادمة
من ذلك الرجل الذي تحدث عنه زين ؟
هل لعمرو الدمنهوري دور معنا ؟
من صاحب تلك العيون ؟
ما موقف شمس من قصي ؟🌺
15/شمس الصعيد
الحلقة الخامسة عشر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الصباح
🌞🌞🌞🌞
صحي الشباب وجهزو ونزلو وجدو الخدم مجهزين الفطار فجلسو
زين : فين شمس
الخادمة بادب : حضرتها خرجت من بدري وبتقول لحضرتكم تحصلوها على الشركة
نرمين : انا مش جعانة
الخادمة بادب : البرنسيسة أمرت ان الكل لازم يفطر علشان اللي هيرفض في عقاب
حاتم بحنان : قلبي لازم تفطري يالا يا عمري
زين : نيرو يالا افطري كويس
مر الوقت وغادر الشباب وتوجهو الى الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞
وصل الشباب إلى الشركة وتوجه كل شاب مع زوجته إلى مكتبها وطمان عليها وتوجه بعد ذلك إلى مكتبة
في تمام الساعة العاشرة والنصف
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
اتصلت سكرتيرة مكتب شمس على زين و حاتم بسرعة التوجة إلى غرفة الاجتماعات لوصول اجتماع مهم فى تمام الساعة ١١ صباحا
فتوجه الشباب إلى غرفة الاجتماعات في انتظار الاجتماع
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في فيلا المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
نزل قصي من غرفته ووجد الجميع يجلس على الافطار
مراد : قصي اوعي تنسي النهاردة معاد الشركة
صالح : شركة ايه
قصي : شركة SH . Z . H
مي : مش ديه شركة العقارات
مراد : بتاعة كله منوش
صالح : وانت يا بيه خلصت كل حاجة علشان الفرح
مراد : بلاش تقلق كوتش كل حاجة معمول حسابها
مي : وصفا فاضل ليها شوية حاجات بسيطة
صفا : الفستان لسه يا مامي
مراد بعشق : ننزل مع أميرتي وتختار اجمل و اجمد فستان فرح
صالح : على بركة الله
مي : هو المعاد الساعة كام
قصي : على ١١
مراد : يادوبك نلحق الساعة دلوقتي ١٠ و نص عقبال الطريق
قصي : تمام يالا
غادر الشباب إلى الاجتماع وتركو صفا و مي يختارو باقي الحاجات اللي ناقصة وتوجه صالح إلى الشركة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في شركة SH . Z . H
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخل قصي و مراد بثقة كبيرة تليق باسمهم بالسوق وسالو عن الاجتماع وصعدو
قصي : صباح الخير
مروة : صباح النور اهلا قصي بيه
قصي : في ميعاد
مروة : طبعا يا فندم البهوات في انتظارك اتفضل
دخلت السكرتيرة وخلفها قصي و مراد
السكرتيرة بادب : حاتم بيه و زين بيه وحضرتهم قصي بيه و مراد بيه
زين : اهلا وسهلا
قصي : اهلا بيك
حاتم : اتفضلو
مراد : ياريت نبدا الاجتماع
قصي : امال فين شمس بيه
حاتم بستغراب : بيه تقصد مين
قصي : اقصد شمس بيه المنشاوي
كتم زين و حاتم ضحكتهم بصعوبة
زين : شمس على وصول بس الطريق
قصي : طيب هو لازم يبقي موجود
حاتم : طبعا لازم علشان شمس المهندس المسؤل عن المشاريع
مراد : بس المعاد الساعة ١١
انفتح الباب ودخلت شمس تضرب الارض بكعب حذائها فلتفت قصي و مراد حتى يرو من صاحب تلك الخطوات وجدو فتاة تقف وظهرها لهم وتتحدث مع السكرتيرة وكانت ترتدي بدله نسائية باللون الابيض وترفع شعرها إلى الأعلي بكل فخامة
مراد : مين الفرسة ديه
قصي : احترم نفسك يا حيوان
التفتت شمس وعندما شاهدها قصي و مراد وقفو بذهول
شمس بابتسامة عملية : صباح الخير
مراد بذهول : صباح النور
قصي بابتسامة : صباح العسل اذيك شوشو
شمس برفع حاجب : اتفضلو
خلعت شمس الجاكت ووضعته على الكرسي وجلست عليه وشاورت ليهم بالجلوس
شمس : تحت امرك مستر قصي خير
حاتم بضحكة مكتومة : قصي بيه عاوز المهندس شمس المنشاوي
مراد : فعلا كنا عوزين شمس بيه
شمس برفع حاجب : بيه و مهندس اذاي يعني هو اسم شمس مينفعش يمشي في الجهتين
قصي بذهول : تقصدي انك انتي شمس المنشاوي
شمس بابتسامة بسخرية : شفت اذاي طلعت ست مش راجل
مراد : احنا اسفين بجد بس كنا بنحسب أن شمس المنشاوي راجل مش انتي
شمس بجدية : خير
قصي : عندي قطعة ارض عاوز ابني عليها قرية سياحية
شمس : مش ده المشروع إللي مسكتة شركة العائلة
قصي : صح انتم بس هتدخلو تكملو
زين : بس احنا مش هنعرف نكمل شغل غيرنا
مراد : زين بيه انت قولت انك مش بتفهم خلي اللي بيفهم هو اللي يقرر
حاتم بحده : لاحظ انك بتغلط فينا
قصي بسخرية : بس مراد مغلطش في كلامه هو ده الكلام الصح انتم مش بتفهمو يبقي خليكم ساكتين والهانم تقرر
زين بغضب : ايه الغرور ده حد قالك اننا قليلين في السوق احنا لينا كلمتنا وكل واحد وليه كلمتة
قصي ببرود : اولا ده مش غرور ده ثقة ثانيا بقي وده الاهم اسم شمس المنشاوي هو اللي ليه وزنه في السوق لكن انتم لا هو عندكم في الصعيد بقي الراجل ست و الست راجل
اصبح عيون شمس يتملكها الغضب وأصبحت بلون الشمس الساطع
شمس بغضب : يعني انتم في شركتي وبتغلطو فى اخواتي وبتسخرو منهم
مراد بخوف من منظر عيونها : احنا بس كنا تقصد يعني
قصي برعشة : احنا بس كنا بنفهمهم
شمس بغضب أعمي : طيب اسمعني يا قصي يا منياوي انا بقول كلمتي وذي منتي مقولت اسمي علامة مسجلة ووعد مني انا شمس المنشاوي المشروع بتاعكم هيفضل واقف محلك سر يعني محدش هيقدر يضرب فيه طوبة وكل اللي ادبنا هيتساوي بالأرض وهاتلي راجل بجد يقدر يكسر كلمة ليا وكل كلمة طلعت منكم هحاسبكم عليها وبالاقوي ودلوقتي وقتكم خلص واهلا وسهلا بيكم فى عداوة شمس المنشاوي ولاحقو بقي على المشاكل
غادر قصي و مراد بغضب وتركو خلفهم شمس والباقي فى حالة غضب
شمس بهدوء مخيف : شباب من فضلكم روحو مكاتبكم
حاتم : شمس
شمس بغضب مكتوم : حاتم من فضلك
زين : حاضر شمس
غادر الشباب ودخل هاري
شمس بغضب : اي شغل لشركة المنياوي يقف واي واحد يخالف اوامري يتعاقب والكل يعرف أن ديه اوامر مني مفهوم
هاري : ممكن تهدي العصبية مش كويسة
شمس بغضب أكبر : متقوليش اهدي كلامي يتنفذ ودلوقتي تامر الرجالة مشروع القرية يجي على الارض مفهوم
هاري بهدوء : مفهوم برنسيسة مفهوم
خرج هاري حتي ينفذ اوامر شمس ولكن منعه حاتم و زين
هاري : هو ايه اللي حصل
زين : واحد اسمه قصي المنياوي فضل يتكلم بغرور وغلط فينا
هاري : يالهوي قصي المنياوي عارفين انه جاركم الباب فى الباب
حاتم : احلوت علي الآخر
استمع الجميع لصوت تكسير فدخلو بسرعة للاطمئنان على شمس
وجدو المكتب فى حاله يرسي لها وهي تقف بغضب أعمي فتوجه إليها زين وضمها لحضنة
زين بحنان : ششششششششش اهدي يا قلبي اهدي
نرمين بخوف : مالها شمس حاتم
حاتم : متخفوش شوية مشاكل
ملك بخوف : انا خايفة عليها
حاتم بحنان : متخفوش سبوها شوية مع زين يمكن يهديها
رفضت البنات ترك المكتب وفضلو يقفو
امسك زين يد شمس وسحبها خلفة وجلس وجعلها تجلس بين أحضانة وضمها بشدة
استمر الوضع على تلك الوضعية مع دخول ليث وياسمين
ليث : في ايه يا شباب الدنيا ولعة برا
حاتم : ليه ايه اللي حصل
ليث : صدر اوامر من شمس بكرت شركات المنياوي واي حد هيقف معاهم يبقي فتح النار عليه
ياسمين : هو قصي المنياوي كده مغرور هتلقيه عمل حركة غرور فهي شاطط
حاتم بسخرية : لا يا برنس قصي المنياوي لعب مع زين و معايا وخلط فينا وطبعا زين خط أحمر واللي يفكر يقف قدامه يبقي القبر اولي بيه
ليث : شمس مش هترحمه
ملك : ربنا يستر
ليث : هي بقالها قد ايه فى الحالة ديه
نرمين بدموع : بقالها حبه كتير انا خايفة عليها
حاتم بحب : ممكن حبيبتي تهدي نفسها علشان مرحش اقتلها ونستريح
اما شمس فكانت مفصوله عن الواقع وهي بين أحضان شقيقها التى تشعر معه بالأمان والدفئ
دخل هاري وتوجه إلى شمس وجلس على الارض
هاري بهدوء : برنسيسة ممكن تهدي خلاص معاش ولا كان اللي يفكر يعصب البرنسيسة شمس المنشاوي ويفضل مرتاح البال
شمس : عملت ايه
هاري بغمزة : قبل ميوصل شركتة المصايب هتنزل ترف فوق راسة
شمس وهى تقف : لم الليلة هنا وتعالي معايا وانتم كل واحد على شغله
زين بحنان : انتى كويسة
شمس وهي تقبله : كويسة يا قلبي متخفش
نرمين بدموع : شمس
شمس بحنان لا يظهر اللي لاخواتها : طفلتي الجميلة بلاش دموع علشان غالية اوي على قلبي
نرمين : يعني انتي كويسة
شمس بابتسامة : كويسة يا روحي حاتم
حاتم : نعم
شمس : خد نرمين ورجعو البيت وانت كمان زين خد ملك وروحو
زين : بس الشغل
شمس بهدوء : متقلقش انت يالا روحو
غادر الشباب وفضل هاري و ليث و ياسمين
ليث : ناوية على ايه
شمس بغموض : على كل خير اللي يفكر يقف قدامك شمس المنشاوي يستحمل يتغفرله
هاري : الخبر اتنشر في السوق
شمس : هاري خلي الشباب يلمو الفوضى ديه وانا هروح مكتب زين وانت ليث معايا ولا ايه
ليث : من غير كلام كتير طبعا معاكي وهفضل في ظهرك لاخر يوم فى عمري
شمس : تسلملي يا حبيبي
غادرت شمس وتوجهت إلى مكتب زين لتباشر الشغل
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في شركة المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كان يجلس صالح على نار بعد وصول خبر اعلان الحرب من قبل شركة SH . Z . H
مي : ايه اللي سمعته ده صالح
صالح بغضب : مصيبة وحطط فوق راسنا اكيد ابنك عمل مصيبة
مي : بس الشركة ديه الكل بيقول عليها قوية
صالح بغضب : ابنك خلاص اتجنن اتصلي عليه شوفيه في اي داهية
مي : حاضر بس اهدي بالله عليك
اتصلت مي على قصي وطلبت منه القدوم بسرعة
بعد مرور أكثر من ساعة دخل قصي و مراد الشركة ودخل وجد الموظفين ينظرون لهم
مراد : هو في ايه
قصي : والله معرف كبر دماغك
صعدو إلى الأعلي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في مكتب صالح
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
مراد : منوش العسل
صالح : كنتم فين
قصي : لما منوش اتصلت كان عندنا اجتماع
صالح : والراجل جيه
مراد : لا اعتذر مراتة تعبت وراح بيها المستشفي ربنا يشفيها
صالح بغضب : ربنا يحرمني منكم مغروريين وشيفين نفسكم على الفاضي
مراد : في ايه عمي
صالح بغضب : عمي الدبب يا سفلة خلاص ضيعتم الشركة والفلوس وكل حاجة علشان غروركم
قصي : في ايه بابا ممكن تهدي وتفهمنا
صالح بغضب : كان عندك معاد مع شركة SH . Z . H
قصي : ايوة صح بس فى ايه
مي : عملتم ايه هناك
قصي : ولا حاجة حصلت مشكلة وانتهت
صالح بغضب : يلعن ابو غرورك انت اتحديت وتغريت على شخص غلط شمس المنشاوي اعلن الحرب علينا وكل العملاء سحبو تعاملتهم بامر منه
قصي بغضب : بنت الكلب اذاي تعمل كده نهار ابوها اسود
صالح بغضب : اخرس يا حيوان ضيعت شقي وتعب سنين انت عارف شمس المنشاوي ده كلمته سيف على رقبه الكل
مراد : اولا شمس المنشاوي ست مش راجل ثانيا هي البنت اللي تعبت وبقت جارتنا
مي : ايه اللي حصل هناك
قصي بغضب : ولا حاجة شدينا في الكلام مع بعض
صالح بغضب و صوت عالي : مرااااااد حصل ايه هناك
مراد : احم هو يعني حصل
صالح بصوت عالي : انطق
حكي مراد ما حدث معهم في الشركة وتهديد شمس لهم
مي بصدمة : يالهوي عليا وعلى سنين عمري حد يقول كده ليه يا ولاد حرام عليكم
صالح بتعب : منكم لله انتم فاكرين انها بفتحة الصدر هما عملين الشركة من كام سنة بس طلعو بيها السما بقت ليها وزنها و مكانتها وسط عالم الأعمال ليه يارب اخرتي على ايد ولادي حرام عليكم
قصي بخوف : بابا اهدي صدقني انا هتصرف هي مش هتقدر تعمل حاجة
صالح بتعب : مي عاوز اروح مش قادر منكم لله
مي بدموع : بالله عليك صالح اهدي ربنا كريم ان شاء الله خير
غادر صالح و مي وتركو قصي و مراد
مراد بحزن : احنا فعلا غلطنا
قصي بغضب : لا مغلطناش
مراد بعصبية : اخرس بقي احنا غلطنا يعني هزقنا الناس وهما معروف عنهم انهم صعايدة يعني هناهم وقلقنا من رجولتهم ولكل فعل رد فعل
قصي : وهي اذاي تامر والكل ينفذ
مراد : انت ناسي فريد الديب لما ابنه غلط فيها واول ما شفها ارتعب اذاي وحنا فكرنا ان ابوها معروف طلع الرعب منها هي
قصي : هنعمل ايه دلوقتي
مراد : دلوقتي نرجع البيت ونفكر بالعقل
قصي : ماشي
اتصل قصي على السكرتيرة يطلب منها ارسال جابر وبعد فترة دخل
جابر : اوامرك قصي بيه
قصي : عاوز تقرير مفصل عن شمس المنشاوي من يوم متولدت لغاية اللحظة ديه عاوز اعرف عدد الانفاس مفهوم
جابر : مفهوم يا فندم بعد اذنك
قصي : اتفضل
مراد : ناوي على ايه قصي
قصي : مش هي لعبت وانا كمان هلعب وهنشوف بقي
مراد : ربنا يستر
غادرو الشركة وتوجهو إلى الفيلا
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في المساء
🌞🌞🌞🌞
دخل جابر واعطي لقصي ملف
جابر : ده اللي قدرت اوصل ليه بس عرفت من مصدر ليا ان فى ظابط في جهه امنيه بيدور وراها
قصي : حلو اوي الكلام ده
جابر : اي اوامر مني
قصي : لا اتفضل انت
غادر جابر ومسك قصي الملف وقرأ محتوياته
الاسم : شمس حامد منصور عثمان المنشاوي
الشهرة : شمس المنشاوي
السن : ٢٢ سنة
الحالة الاجتماعية : سنجل
الاشقاء : زين المنشاوي و نرمين المنشاوي
العمل : صاحبة شركة SH . Z . H
المؤهل : خريجة هندسة معمارية وتجارة
السكن : بجواره
الاشخاص الذين يعيشون معها : زين و نرمين و حاتم الشاذلي و ملك الشاذلي
الحرس : تمتلك عدد كبير من الحرس وعلى رأسهم هاري ويتسون
مراد : في ايه التقرير
قصي : مجرد معلومات عامة مفيش حاجة جديدة
مراد : والعمل
قصي : هنشوف
مراد : عمي تعبان اوي هنعمل ايه
قصي : مش عارف بس تعرف انت صح لازم نتصرف
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في غرفة صالح
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كان صالح يجلس حزين على كل شي ضاع بسبب غرور ابنه فجلست بجواره مي
مي : حبيبي وحد الله وسلمها لربنا
صالح : ونعمه بالله الحمد لله على كل شيء
مي : صالح ممكن اقولك حاجة بس من غير زعل
صالح : يعني بعد العمر ده كله ٢٩ سنة وجاية دلوقتي تقوليلي هزعل منك قولي يا اغلي من الروح
مي بهدوء : ايه رايك لو نروح لشمس البيت ونتكلم معاها يمكن ربنا يهديها وترفع اذاها عننا
صالح : تصدقي بالله كنت بفكر في كده
مي : طيب تعالي نروح دلوقتي
صالح : مينفعش لازم نسبها تريح اعصابها شوية من حرقة الدم اللي البغول عملوه مش هين عليها
مي : هنعمل ايه دلوقتي
صالح : دلوقتي تعالي في حضني محتاج انام اوي
مي بعشق : حاضر حبيبي
توجهت مي ونامت بين أحضان زوجها و حبيبها
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞🌞
خرجت شمس من الشركة واخذت السيارة ورفضت اي حد من الحرس الذهاب معها فخضع الجميع لاوامرها وتوجهو إلى الفيلا
اخذت شمس السيارة وسائق بسرعة وبعد فترة توقفت امام الاهرامات ونزلت من السيارة وجلست عليها وفضلت تنظر إلى السماء كأنها تريد الراحة
مر الوقت ولم تشعر شمس بالوقت ونزلت من على السيارة وجاءت لتركب وجدت مجموعة من سيارات الشرطة تقف حوليها ولكن لم تهتم شمس لهم وجاءت لتركب وجدت يد تمسكها
شمس بهدوء : أيدي سبها علشان متخصرش حياتك
الضابط : لوحدك ولا محتاج مساعدة
شمس بسخرية : لا معايا امك تنفع
الضابط بغضب : انتي مجنونة ياروح امك
شمس بعظمة : انا شمس المنشاوي سيدة أعمال لو خايف على نفسك اخفي من وشي
الضابط : لا ياروح امك انتي هتيجي معانا
شمس ببرود : لاحظ انك بتجيب سيرة امي على لسانك وانا بكره اي حد يجيب سيرتها علشان كده هعرفك انا مين
رفعت شمس التليفون وتصلت على يوسف واخبرته بما يحدث واغلقت معه وما هي اللي لحظات وكان هناك سيارة تقف وينزل منها المقدم عمرو الدمنهوري فبتسمت شمس بسخرية
عمرو بابتسامة : مساء الخير
شمس ببرود : مساء النور خير
عمرو : لقيتك محتاجة مساعدة فقولت ادخل غلط انا كده
شمس ببرود : لا ابدا بس انا مش محتاجه مساعدة من حد تقدر تتفضل تمشي ولا اقولك خليك انت معاهم وانا همشي علشان الحركات ديه بقت قديمة سلام يا كوتش وانت حسابك معايا بعدين
ابتلع الضابط ريقه بخوف لأنه يعلم جيدا من تكون تلك الفتاة
ركبت شمس السيارة وساقت ولم تهتم لاحد منها وغادرت المكان وعادت إلى الفيلا
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
بعد مرور يومين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كانت شمس تجلس في الفيلا واشقائها نظرا لعدم وجود عمل يوم الجمعة
دخل هاري وتوجه إلى الشباب
شمس بابتسامة : تعالي هاري بوتر
هاري بغيظ : بت اتعدلي
شمس بمشاكسة : مليش مزاج هاري بوتر
حاتم بضحك : هاري عرفت مكان اللورد فرودو
هاري بغيظ : لا عرفت مكان قبرك
زين بضحك : هههههههههه ليه بس هاري بوتر
شمس بابتسامة : لا بجد في ايه هاري
هاري : اه صح افتكرت صالح بيه موجود برا وعاوز يقابلك
شمس بسرعة : دخله بسرعة هاري
خرج هاري وتوجه إلى صالح و زوجته وطلب منه الدخول معه إلى مكان جلوس شمس ودخلو
شمس بابتسامة : أهلا وسهلا عمو صالح نورت البيت
صالح : البيت منور باهله وناسه
مي : اذيك يا شمس
شمس بابتسامة : الحمد لله يا طنط اتفضلو
جلس الجميع ينظرون لبعضهم البعض
شمس بابتسامة : اعرفكم ده زين المنشاوي و نرمين المنشاوي اخواتي ودول حاتم الشاذلي و ملك الشاذلي اصحابنا ومتجوزين بعض
مي بستغراب : يعني ايه شمس
شمس : يعني زين جوز ملك و نرمين مرات حاتم
صالح بابتسامة : ربنا يوفقكم ويرزقكم بالزرية الصالحة
الكل : آمين يا رب
صالح بكسوف : ممكن يا شمس تسامحي قصي و مراد هما على طول كده مدب في الكلام
شمس : عمو صالح قبل اي كلام احب اعرفك احنا مين انا شمس حامد منصور عثمان المنشاوي بنت نجمة وهدان المنشاوي و خالي يبقي منصور وهدان المنشاوي وده حاتم عامر صفوان الشاذلي ابن عامر الشاذلي ودل اصحابك بتوع الصعيد
صالح بذهول : يستحيل انتى بنت نجمة اخت منصور و انت ابن عامر الشاذلي
مي : يا سبحان الله بعد العمر ده كله يظهرو تاني
صالح : لحظة واحدة انتى البنت الصغيرة اللي جت من حوالى ١٠ أو ١٢ سنة وشترت مني المكن وبفضلها الشركة وقفت على رجل مرة تانية
شمس بابتسامة : انا مليش فضل على حضرتك يوم مجيت الشركة كان بامر من جدو وهدان المنشاوي وانا نفذت أمره
صالح بحنان : يا حبايبي الله يرحمه ابوك يا حاتم وخالك شمس كانو بجد ونعمة الاصحاب
شمس بابتسامة : بعد الشر عليهم من الموت بس عمي عامر و خالي منصور لسه عايشين وبصحة
صالح بستغراب : اذاي يا بنتي انا عرفت خبر موتهم
شمس : موضوع طويل هبقي احكهولك بعدين
نرمين بابتسامة : حضرتك يا عمو تشرب ايه وحضرتك يا طنط
صالح : شكرا يا بنتي مش عاوز حاجة
شمس بابتسامة : على فكرة ديه نرمين بنت منصور صاحبك
صالح بفرحة وهو يقف امامها : بجد يا قلبي قمورة اوي
ضمها صالح لحضنة وقبل رأسها بكل حنان وشاور لملك وفتح لها ذراعة فتوجهت له وضمها لحضنة وقبل رأسها
صالح بابتسامة : متزعلش يا حاتم انت وزين انا قد ابوها بس بجد منصور و عامر وحشوني اوي انا بجد حزنت اوي لما عرفت انهم بعد الشر ماتو
زين بابتسامة : ولا يهمك حضرتك عادي انت ذي مقولت ابوهم ومفيش اب هيبص لبنته بصه وحشه
حاتم بابتسامة : حضرتك يا عمي في مقام ابوهم
ملك : بعد اذنكم هروح اجيب العصير
نرمين : وانا هساعدك بعد اذنكم
غادر البنات وفضل الباقي
صالح : اذي نجمة يا شمس كانت ونعمة الاخت تعرفي انك فيكي شبة منها
شمس بهدوء : امي الله يرحمها ماتت من حوالي ٧ سنين
ص
الح : لا حوله ولا قوة إلا بالله البقاء لله يا بنتي
شمس : ونعمه بالله الحمد لله على كل شيء
صالح بهدوء : احم شمس انا عارف ان قصي و مراد غلطو و غلطهم كبير
مي : بصي يا بنتي احنا اللي هنعتذر بس ارجوكي كفاية مشاكل
شمس : حضرتكم بتقولو ايه انا مش زعلانة منك بس ولادكم هما اللي غلطو وانا عمري مهسامح في حق اخواتي و اهلي حضرتك عارف اننا صعايدة ومش بنقبل بالإهانة وهما غلطو فينا وبزيادة
مي : حقك عليا انا يا شمس بس الشركة بتتعرض لاذمه مالية احنا في غني عنها
صالح : انا اسف يا شمس بجد
زين : حضرتك بتقول ايه مفيش اب بيعتذر من ولاده ولا ايه شمس
حاتم : هو فعلا قصي و مراد غلطو بس هما المفروض يعتذرو مش حضرتكم
زين : كل واحد فينا ماسك جزء خاص بالشركة احنا اه بنفهم في شغل بعض بس محدش يقدر يصدر قرار في شغل التاني وهما غلطو
حاتم : بصي عمي احنا ممكن نسامح بس شمس معتقدش انها تسامح ولازم عقاب
مي : ما هي قومت السوق علينا عاوزة ايه تاني
زين بهدوء : شمس لسه معقبتش ولادكم ده مجرد البداية
حاتم : وممكن النهاية توصل للدم
زين : بس انا اعتقد بسبب مجي حضرتكم هنا شمس هتسامح الشباب بس هترفع اديها من على الشركة وهتعاقب الشباب بمعرفتها
مي بخوف : يعني ممكن تعمل ايه هي ملهاش في الدم صح
حاتم : ملهاش ديه بتعشقة عشق اديها متغرقة بالدم من وهي صغيرة
زين : يعني الدم عندها سهل بس انا اكدلك انها مش هتستخدم الأسلوب ده معاهم فطمن
صالح برعب : يعني كده ولادي هيفضلو عايشين صح
زين : ده وعد زين المنشاوي ولادكم هيفضلو عايشين وشمس بريئة من دمهم
صالح : وانتي يا شمس قرارك ايه
شمس بجدية : وانا مقدرش ارفض كلام اخويا بس لازم اعاقب ولادك وحضرتك برا الليلة وشركاتك
صالح : تمام شمس
مي بدموع : هو انتى يا شمس هتقتليهم
شمس بضحكة رنانة : ليه بس يا منوش حد قالك عليا الخط متخفيش هي قرصه ودن وبس
صالح بتنهيدة : الحمد لله وانا واثق فيكي يا شمس اسمحولي استاذن وسبكم بقي
زين : لسه بدري يا عمي
صالح : بدري من عمرك يا زين
غادر صالح و مي الفيلا ونظرت شمس لحاتم و زين بشر والذين انسحبو من امامها بسرعة يجرو امامها وهي تجري خلفهم بالشبشب والبنات تضحك بشدة على منظرهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا