القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية السِت ورد(حواديت أيهم_ورد) الفصل الأول بقلم الكاتبة ورد حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية السِت ورد(حواديت أيهم_ورد) الفصل الأول بقلم الكاتبة ورد حصريه في مدونة قصر الروايات 





رواية السِت ورد(حواديت أيهم_ورد) الفصل الأول بقلم الكاتبة ورد حصريه في مدونة قصر الروايات 



"ممكن تهدي مش كدا" 


"أهدي ليه ها اهدي ليه قولي أنا عملت ايه علشان تقولي اهدي" 


أكملت حديثها بصراخ

"انطق قولي أنا عملت ايه علشان ابقي كدا" 


اخذها داخل احضانه تحت مقومتها وصراخها الذي اتعبها

"ابعد عني ابعد عني أنا بكرهكم وأنت أولهم أبعد عني" 


....... 


في بيت متوسط الحال جلس الأب علي الاريكه الموضوعه امام التلفاز فنده علي ابنته الصغيره وأردف 

"نعم ي بابا" 


"تعالي ي حبيبي عاوزكِ في موضوع مهم" 


قعدت بجاوره بقلق 

"في ايه قلقتني" 


" جوز اختك الله يرحمها اتقدملك "


كادت أن تتكلم ولكنه قاطعها بإشاره منه

"استني أكمل كلامي وهو عاوز واحده تربيله ابنه وأنتِ عارفع أنه مش هيأمن ان واحده تربي أبنه" 


"طب ما يجيبه هنا وبليل غيث يروح مع والده" 


"ما هو ايهم مسافر وهيستقر في دولته" 


"بصراحه ي بابا أنا مش شايفه ايهم غير جوز اختي غير كدا لأ وأنا اصلا معرفهوش يعني أنت عارف أنه بيساقر وفين وفين لمي بيجس هنا هو وأختي الله يرحمها فبصراحه مش موافقه أنا أسفه" 


غضب من حديثها وأردف بعصبيه

"يعني ايه مش موافقه عاوزه تكسري كلمتي قدام الراجل" 


"لأ حقك عليا بس أنا قلبي يتكسر ويتوجع مافيش مشكله صح" 


صفعه نزلت علي وجهها وأردف بعصبيه 

"أنتِ هتصاحبيني ولا ايه اجهزي يلا علشان كتب كتابك النهارده قال مش موافقه قال نتألم معاهم باللين يعارضوا" 


صدمه وأحلت عليها صرخ بوجهها

"قومي قزي من قدامي قومي" 


قامت من مجلسها ودخلت غرفتها وأنفجرت في البكاء أمسكت هاتفها ورنت علي صديقتها 

"أنا في مشكله ي جاسمين" 


"مالك ي ورد قلقتيني عليكِ" 


"أبويا عاوز يجوزني ايهم جوز رفيف وأنا مش موافقه ي جاسمين" 


"طب اهدي أنا جيالك اهدي ممكن" 


... 

"ورد" 

ارتمت ورد داخل أحضانها وهي تبكي 


"بس ي حبيبي عامله في نفسك كدا ليه ي ورد مش ده حبيبك" 


أنتفضت ورد من مجلسها وصرخت فيها

"متقوليش حبيبي ده جوز أختي مش أكتر ي جاسمين" 


"أختك ماتت ي ورد" 


"بس هو حبها هو مش أنا هو عاوز يتجوزني علشان أربيله أبنه مش أكتر ي جاسمين أنا مش رفيف ولا هبقي رفيف" 


أمسكت بيدها وأخدتها داخل أحضانها

"أهدي كدا لو سمحتي أهدي متعمليش في نفسك كدا ي ورد يمكن ربنا استجاب دلوقتي لدعائك لسبب ما هيحصل قريب ربنا بيأخر الدعوات لوقت افضل واهو دعوتك في جفون الليل استجابت ي ورد اهدي ي حبيبي وصلي علي النبي كدا" 


"أنا تعبت أوي ي جاسمين تعبت أوي بجد" 


"ربنا يريح قلبك ي عيوني ويرزقك الطمأنينه ويكون ليكِ الزوج الصالح" 


.... 

لبست دريس أبيض رقيق وهاديء وتركت العنان لشعرها البني المموج قليلا من الاسف ووضعت لها جاسمين بعض  الميكب الخفيف 


"هتفضلي تعيطي بقي أبوكِ هيجي يكمل عليكِ اهدي بقي وأنتِ هتسرقي قلبه بجمالك ده" 


أبتسمت من بين دموعها، جاء والدها وأردف بقوه

"المأذون وصل يلا خلصي" 


خرجت معه ومعها صديقتها، رفعت رأسها رأته يقعد بهيبته المعتاده وتسريحه شعره التي كانت تسحرها ومازالت يبدو أن قلبها عاد بأن ينبض بإسمه مره أخري 


نزلت رأسها في استحياء عندما رفع نظره نحوها قعدت بجانب والدها قبل أن يبدأ المأذون أوقفه ايهم وأردف.... 


.. يتبع.

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع