رواية صعيدى معكى للنهايه الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم مايا رمح
رواية صعيدى معكى للنهايه الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم مايا رمح
في الصعيد في بيت فخم جدا
واقف الاب زيدان بشموخه وماسك في ايده حزام وبيخ.بط بيه علي ايده وبنتو ليله واقعه عالارض ادامه بتعيط بشده ومرعوبه منو ووافق جنبو اخوها حسن وابن عمها ثروت ..ونازل فيها زيدان ضر.ب وهي تعيط اوي واختها مريم هتم.وت من القلق عليها.....
زيدان..هسالك مره واحده...وتردي هي اجابه واحده.........انتي اللي عالجتي ابن عيلة رضوان......
سكتت ليلة وفضلت تعيط وبس...ضر.بها تاني علي جسمها بوحشيه مما علم في جسمها كل ضربو وهي مفحومه من العياط
زيدان بزعيق شديد..يعني احنا علمناكي وودناكي أحسنها مدارس..ولما جبتي مجموع في الثانويه مرضتش اكس.ر خاطرك ودخلتك كلية الطب..عشان في الاخر لما اخوكي حسن يض.رب ك.لب من عيله رضوان اللي خلافنا معاها من سنين فاتو..تقومي انتي اللي تعالجيه
وضر.بها واحده كمان.......انطقي يبنت الك.لب................
ليله ومش قادره تتكلم بسبب عياطها..والله يابا مكنتش اعرف انو ابن عيلة رضوان والله
حسن..اومال كنتي فكراه ابن عيلة مين يبت ...هاااا...انا مصدقت اني اخدت حقي بعد آخر مره اتكاتر عليا هو وأخوه الزفت احمد
سكتت ليله وفضلت تعيط وبس
زيدان بعصبيه..لا دا انتي ناوياها بقا...وقرب عليها وفضل يض.رب فيها بوحشيه وهي تصرخ من وجع.ها ووجعت قلب اختها مريم وجريت عليها
مريم ببكاء شديد وهي بتب.وس ايد ابوها..احب علي ايدك يابا..سيبها
زق.ها ابوها علي اختها ونزل عليهم هما الاتنين.....بعد تقريبا نص ساعه ضر.ب واهانه لمريم وليله ....سكت زيدان وشاور بايده...
زيدان بعصبيه..خشو جوه ومشوفش وش حد فيكم.....يلاااا
سندو علي بعض الاتنين وحاولو يقومو وقامو فعلا دخلو اوضتهم......
ثروت..منا قولتلك يعمي..جوزهالي ونا هربيهالك ومش هخرجها للمستشفى دي تاني...
زيدان..اهدي يثروت....البت كدا كدا ليك...ونت خاطبها اهو ..اسبوعين ولا حاجه وهنكتب الكتاب
دخلو البنات وهما بيت.وجعو جدا وبيبصو باستغراب لامهم اللي محاولتش حتي تدخل وتحوش عنهم وقفلو الباب علي نفسهم
ليله بقهره وبكاء شديد..هو نا عملت اي يعني لكل دا....عشان عالجتو يعني
مريم بألم.. معلش يليله..انتي عارفه ابوكي....
ليله..اي بس اللي خلاكي تيجي ..اهو فضي غضبه فيكي انتي كمان...
مريم..معنديش اغلي منك في الدنيا يبت انتي اختي الكبيره..تعالي هنا...وحضنو بعض اوي
ليله..اااه...جسمي بيو.جعني اوي
مريم..استني هقوم اجيبلك مرهم من الدرج...وجابتو وبداو يدهنو علي مناطق الألم....
ليله..يعني مش كفايه مخليني مخطوبه لابن عمي الزفت دا ..أنا مبطيقوش بجد
مريم..هتتجوزيه غصب عنك..ابوكي قال كدا...
ليله..مبحبوش يمريم...هيغصبوني يعني....
مريم..لا يحبيبتي متقلقيش....بس هو الواد زين دا اللي من عيلة رضوان ..هو دا اللي شفناه بيض.رب ثورت وحسن اخوكي صح
ليله..اه هو....
مريم.. هو وأخوه احمد قمرين بجد
ليله بحده..بت...دول من عيلة رضوان..واحنا عيلة الشريف يعني عمرنا ما هنتفق
سكتت مريم كدا بقلق ومردتش عليها.....عدي الوقت ونامو هما الاتنين لكن صحيت مريم والبيت كلو نايم وفضلت تتسحب لحد ما خرجت من البيت بأمان وفضلت ماشيه لحد ما وصلت مكان فاضي جدا لبيت تحت الارض متخفي عن أي حد وصعب اي حد يشك فيه...خبطت تلت خبطات السريه بتاعها وفتحلها احمد وشالها نزلها لتحت....
مريم..اتاخرت عليك
احمد..اوي يمريم...مالك اي اللي فوشك دا
مريم بكذب..دا ونا بقلي البطاطس الزيت طش في وشي ..حاجه بسيطه يعني....
احمد..يبنتي احنا متجوزين بقالنا سنه بحالها ..ولا عيلتي ولا عيلتك يعرفو..ونا ونتي حافظين بعض...
مريم..والله بقولك الحقيقه
احمد..هعتبر نفسي صدقت ..تعالي فحضني وحشتيني...وبيشدها لحضنه راحت صرخت من وجعها
احمد شمر دراعها وشاف آثار الضر.ب واتكلم بمنتهي الغضب..هو ابوكي مد ايده عليكي تاني.......
يتبع..........مستنيه رايكم .....
رواية صعيدي معكي للنهايه الحلقه الثانيه
احمد..يبنتي احنا متجوزين بقالنا سنه ومحدش يعرف من اهلي او اهلك ..اكيد يعني حافظك..في حد ضايقك
مريم..يبني مفيش حاجه صدقني انا بقول الحقيقه....
احمد..طيب هعمل نفسي مصدق..المهم تعالي في حضني وحشتني اوي...وشدها لحضنه قامت صرخت من الوجع ...استغرب هو وشمر دراعها..
احمد بمنتهي الغضب..هو ابوكي مد ايده عليكي تاني....
مريم بخوف من احمد لانو متسرع وممكن يروح يق.تل ابوها..لا يا احمد والله ..مش ابويا
احمد..كل مره بتضحكي عليا..وتداري وجعك مني لي يمريم ...
مريم بدموع..احمد انا ..انا اللي رديت عليه هو ليه حق يضر.بني بصراحه
احمد..ضرب.ك هنا بس ولا جسمك كلو
مريم..لا لا...هنا بس....
احمد بيزغر..مريم......
مريم..جسمي كلو يا احمد..اعمل اي يعني ..مقدرش ادافع عن نفسي او اخد حقي ..ودا ابوي بردو
احمد بعصبيه..ابوكي يعمل فيكي كدا..انتي مش قادره تاخدي حقك انا هجيبهولك متقلقيش...
مريم.. اهدي يا احمد...عشان خاطري متعملش حاجه...ومسكت ايده بتب.وسها..احب علي ايدك ومتعملش حاجه
شد ايده من ايديها بسرعه ورفعها ليه واتكلم بحنيه شديده..اي اللي انتي بتعمليه دا ..اوعي تترجيني كدا تاني انا محبش اشوفك بتعيطي او مكس.وره..دا انا اول مره شوفتك فيها لما جيت اعاكسك..ردحتيلي...
مريم بدموع..ابويا يا احمد ..ابويا هو اللي كسر.ني كدا ..يضر.بني أدام ولاد عمي ومرات عمي..بقيت انا وليله اختي ملناش قيمه وسط العيله
مكملتش كلامها ولقيته با.سها من شفايفها بادمان...وهي استجابت ليه وكانو كام دقيقه بس بمثابة السحر عندهم لأنهم بيعشقو بعض حرفيا وبعد شويه بعد عنها مسافه صغيره جدا بس كان بيشم ريحتها..
احمد..متزعليش يحبيبتي ...والله هاخدك من بيتكم دا غصب عن اهلي وأهلك واي حد يقف في وشي ...انا بحبك اوي يبت...دا انا ببقا واقف وسط رجاله بشنبات وكلامي يمشي عليهم ومفيش نقاش معايا ..ونتي اول ما عيني بتيجي فعينك..قلبي بيتنفض وبحس اني عاوز احضنك اوي..
بعد دا كلو وبقولي ملكيش قيمه..دا انتي مرات احمد رضوان........مفكرتش لحظه وراحت لحضنو اوي هو ديما لما بيحضنها بيكون عاوز يدخلها بين ضلوعه من شدة الحضن ..بس المره دي مطبقش ايده عليها اوي عشان متتوجعش من ضر.ب ابوها ليها وهي فهمت كدا فحضنتو اكتر لانو فاهمها اوي وبيخاف عليها اوي وباس.ته من رقبتو بحنيه..وبعدت عنو شويه....
مريم..انت عارف يا احمد ان انت اللي مصبرني علي عشتي دي..بجد منغيرك كان زما.ني مو.ت..مش عارفه اختي ليله عايشه كدا ازاي..
احمد..بعيد الشر عنك يبت...متقوليش كده انتي عندي بالدنيا كلها...المهم ..هو ابوكي كان ضر.بكو لي
مريم..عشان اختي عالجت اخوك الرزل زين.....
احمد..متتلمي يبت هسفخك كف دا اخويا الكبير...ونتي يعني مالك اتضر.بتي لي
مريم بابتسامه زعل..عشان كنت بدافع عن ليله اختي..انا وهي ديما كدا...
احمد..طب يلا قومي امشي عشان متتاخريش ويحصل مشاكل ونا مش هستحمل حد يلمسك بايده تاني....
مريم..احمد...مش هتعمل حاجه صح.....
احمد بكذب..لا متخافيش
مريم..احمد.....
احمد..خلاص يمريم قولتلك....يلا روحي
مريم باس.تو فخده ومشيت ....وفضلت تتسحب لحد ما وصلت البيت ......
طلع النهار وصحي برنس عيلة رضوان زين لبس زيه الصعيدي ونزل با.س ايد ابوه وأمه وخارج من البيت وراه شغل في مصنعهم بتاع القطن وهو خارج قابل احمد اخوه راجع من برا..
زين..كنت فين الصبح كدا.....
احمد..كنت بشم شويه هوا..المهم انت رايح المصنع
زين..اه...هتيجي ولا اي.....
احمد..معرفش...هستحمي ولو قدرت كدا هجيلك.....
زين..والله انت بتستعبط...مش كفايه ما اخدناش حقنا من عيلة الشريف بعد ما اتكاترو عليا...
احمد..مهو انا كنت هكلمك في الموضوع دا...انا مغلول منهم بجد
زين..خلاص...اجهز انهارده ...
احمد..اجهز الرجاله.....
زين..لا...مش هنعمل زيهم..انا ونت وبس...يلا بقا عشان لسه هصور ورق......وخرج ...........
في بيت عيلة الشريف.....
الام..اصحي يبت انتي وهي.....
ليله بتعب شديد من الضر.ب..خير ياما....
الام..قومي يختي روقي الدار ..واحده فيكم اتروق الدار والتانيه تجيب الطلبات بتاع البيت من الست صالحه
مريم..حاضر ياما..حاضر........وسابتهم وخرجت....
مريم..قومي انتي هاتي الطلبات ونا هروق الدار
ليله..هتتعبي فيه لوحدك.....
مريم..لا انتي أضر.بتي اكتر مني...انا مش تعبانه..روحي يلا....وقامت لبست ليله وخرجت جابت رز وكذا حاجه وكانت سرحانه في القرف اللي هي عايشه فيه وجاي زين بيتكلم في التليفون ومش مركز فخب.طو في بعض ووقع منها الرز ....ووووو.......
يتبع...........
رواية صعيدي معكي للنهايه الحلقه 3
كان ماشي زين وبيتكلم في التليفون ومش مركز وكانت هي ماسكه في ايديها الرز وماشية سرحانه وخب.طو في بعض ووقع منها الرز....بصت هي الرز بغضب واتكلمت وهي باصه عالرز ومشافتهوش.....
ليله بغضب..اييي...انت مبتشوفش انت......ورفعت وشها ركزت في ملامحه لقيته نفس اللي اتض.ربت بسببو واتهانت فغضبت اكتر
زين بهدوء..اهدي كدا.....معلش ما اخدتش بالي...
ليله بغضب اكتر..يا برودك يجدع..انت ماشي تتنيل في التليفون ومش مركز اصلا
زين بنفس الهدوء..بقولك اي انا ورايا شغل ...لو عاوزه تتخانقي خليها وقت تاني
ليله..انت معندكش دم بصحيح.......
زين بدا يزهق والناس اتلمت حواليهم.....
زين بتحذير..امشي من ادامي يا شاطره دلوقتي.....
ليله بزعيق..مش همشي وهات اخرك.......
زين بصوت عالي..جرا اي يا عيلة الشريف...مفيش راجل اكلمه..ولا انتو خرجتو نسوانكم علينا....
اتغاظت ليله اوي وبدون اراده منها رفعت ايديها ضر.بتو بالقلم علي وشو والناس كلها ملمومه.....رفع وشو ليها وبصلها وعينه كانت مخرجه نا.ر لكن مسك نفسو بالعافيه لانو مينفعش يمد ايده علي بنت ومتربي علي كدا من صغره...
زين بغضب شديد وصوت رعب ليله..انتي بتمدي ايدك عليا انا يبت.....
خافت جدا ليله واترعبت كمان وادركت اللي هي عملتو...شالت الحاجه من الارض وجايه تمشي مسك ايدها اوي
زين بغضب..انا هعرف رجاله عيلتك مين هو زين رضوان..والرد عليكي انتي هيبقي من بنت زيك من عيلتنا...وساب ايدها جريت هي وهي مرعوبه ومش مصدقه اللي عملتو وخايفه جدا ابوها لو عرف انها اتكلمت معاه وكمان ضربتو هيقت.لها ..دخلت الاوضه وكانت اختها مريم بتكنس وسابت الكنس وجريت عليها........
مريم بقلق..مالك يبت اي اللي حصل....
ليله انفجرت من العياط ودخلت في حضن اختها اوي ومريم بطبطب عليها وحضناها.......
ليله بتتكلم بصعوبه..انا...ضرربت واحد من عيلة رضوان........
مريم برعب..ينهار اسود....مين يبت فيهم...
ليله..زين....
مريم برعب..يالهوي..ابوكي لو عرف هيق.تلنا......ضربت.يه ازاي .....وحكت لها ليله اللي حصل بالظبط وقعدو هما الاتنين مرعوبين وقفلو باب الاوضه عليهم .......
رجع زين وهو في منتهي غضبه للبيت ولقا احمد....
احمد بقلق..مالك يزين اي اللي حصل...
زين..البت بنت عيلة الشريف ضرب.تني بالقلم..وربنا نهايتها علي ايدي
اترعب زين تكون مريم..مين فيهم.....
زين..بنت زيدان الكبيره
احمد..ليله.
زين..ايوه هي زفته...اسمع ناديلي سماح بنت عمك لازم تضر.بها يا احمد لازم
احمد..طب اهدي بس يزين...انا هجيبلك حقك.........
دخل احمد اتصل علي مريم ولقاه مغلق..اترعب يكون ابوها بيضربها ومبقاش علي بعضه
جهه الليل ووصل زيدان البيت ودخل قل.عتو مراتو الشال وكان بالجلبيه ورفع كمها ..
زيدان بصوت يرعب..ليله....كانت ليله قاعده حاضنه اختها مريم وعماله تعيط وقافلين الباب من جوه ومردتش من رعبها
زيدان بنفس الصوت..لييله...طيب انا هوريكي...و نده علي ثروت ابن عمها ...ووصل ثروت
ثروت..امرك يعمي....
زيدان..اتصل عالمأذون..كتب كتابك انت وليله انهارده ..سمعت ليله وقامت جريت راحت لابوها ومسكت ايده بتب.وسها.......
ليله..احب علي يدك بيوي..بلاش تكس.رني...مسكها ابوها من شعرها.....
زيدان..هاتي المقص يبت يمريم...عشان تعملي فيها راجل ..اصل مفيش رجاله في عيلتنا هقصلك شعرك زينا اهو
مريم وزي ما يكون اتجمدت ومقدرتش تنطق
زيدان بصوت رعبها..روحي يبت هاتي المقص
جريت مريم من ادامو وليله مفحومه من العياط ومش قادره حتى تقاوم وبتعيط وبس
ثروت بمنتهي البرود.انا اتصلت عالمأذون يعمي وجاي في الطريق
بصتلو ليله بكره شديد واخوها حسن جه
ليله بانهيار وهي تحت ايد زيدان..الحقني يحسن ابوك هيجوزني ثروت وهيقصلي شعري
حسن..بس كدا.......دا انا لسه هكمل عليكي....بصتلهم كلهم بكره شديد وعلي امها اللي واقفه تتفرج واغم عليها ...اللي لحقتها هي مريم وحاولت تسندها بكل قوتها واخدتها الاوضه وجابتلها ميه رمتها خفيف علي وشها وفاقت ليله....جريت مريم قفلت الباب من جوه واخدتها في حضنها
ليله بانهيار..انا بكرهم ...بكرهم اوي يمريم
مريم بعياط شديد..انا مبقتش قادره استحمل بجد..اعصابي باظت ..انا عاوزه احمد
منتبهتش ليها ليله ..وفجأه سمعو صوت المأذون برا
مريم..امشي يليله..نطي من الشباك
ليله بتردد وخوف..هيجيبوني.....
مريم..اسمعي الكلام ونا هتصرف....ومفكرتش ليله ونطت من الشباك وفضلت تجري وهما بالليل.....
في بيت رضوان......
احمد..خلاص يزين..بكرا البت دي هتض.رب من بنات عمك
زين بسرحان..ماشي...
احمد..مالك يبني...
زين..انا هقوم امشي شويه حاسس اني مخنوق.....
بصلو احمد باستغراب ولقا مريم بعتتلو رساله شافها وكان فيها.........
خرج زين راح مكان في البلد كدا فاضي وفضل يفكترها شويه ..بالرغم من اللي عملتو فيه لكنو أعجب بقوة شخصيتها ودا طبعا اللي ظهر ادامو ان شخصيتها قويه وخد نفس عميق ...
زين..يعني يا رب مبصش ورايا دلوقتي القيها........وكانت جايه جري ووقفت في المكان دا اخدت نفسها وبيبص وراه زين لقها وهي اتخضت لما لقيتو................
يتبع..............
رواية صعيدي معكي للنهايه الحلقه 4
زين..يعني يارب مبصش ورايا دلوقتي القيها....وكانت جايه هي جري ووقفت في نفس المكان اللي كان واقف فيه وبتاخد نفسها بتعب...وبص هو وراه لقاها وهي اتخضت لما عرفتو....
زين..انتي حقيقه ولا انا بيتهيقلي....
ليله..والله حضرتك انا اسفه عالقلم بتاع الصبح....
زين بغضب..انتي بتفكريني لي دلوقتي...
ليله..انت كنت نسيت اصلا..طب خلاص انسا انسا
زين..اي اللي خرجك في وقت زي دا..ولا انتو معندكوش رجاله في عيلتكم يمنعوكي....
ليله..احترم نفسك ونت بتتكلم علي عيلة الشريف..عشان احنا معلمين عليكم اخر مره...
زين..فين دا....
ليله..اه...شكلك كدا نسيت لما كنت جايلي المستشفى سايح في دمك...
زين..لا دا اخوكي كان ضر.بني غدر وهو عارف كدا كويس..حتي ابقي اساليه....
ليله بدون وعي..ونا لما ضر.بتك بالقلم الصبح كان غدر بردو....فضل يقرب عليها بغضب وهي ترجع لورا بخوف وادركت اللي هي قالتو
ليله وهي بترجع لورا وهو ادامها..انا اسفه والله...زلة لسان هااا...خلاص بقا...وحطت ايديها علي وشها وبتشوف بين صوابع ايديها وهو رفع ايده وطبقها بغضب ..وطلع من الجاكيت بتاعه علبه السجاير وبعد عنها......شالت هي ايديها من علي وشها بخوف...قربت هي منه
ليله..انت عارف اني بكرهك اوي
بصلها زين منغير ما يرد بمعني لي...
ليله بدموع..انا بقالي اسبوع تقريبا بعاني بسبب اني شوفتك وعالجتك ..منك لله
اخد زين نفس من السيجاره ونفخو في وشها...وفضلت هي تكح......
ليله..انت يا بني آدم...السجاير في وشي
زين..والله انا معرفش اي اللي خلاكي تعاني بسببي....بس اديكي اخدتي حقك مني انهارده وأدام البلد كلها......
وسمعت صوت كلب فجريت عليه مسكت دراعه..اي دا...انا خايفه
زين واستغرب جدا انها قربت منو كدا ولقا ايديها حرفيا بتترعش..اهدي طيب...روحي البيت دلوقتي
ليله..لا مش هروح انهارده خالص.....استغرب اكتر زين..ولا انا مروح...تعالي نولع نار.............
كانت واقفه مريم في الشباك مستنيه احمد وجالها فعلا حدفلها حبوب منومه ودخلت عملتلهم شربات وحطت فيه المنوم...
المأذون..مينفعش يا يحج زيدان..لازم اسمع كلمه موافقه من العروسه....
زيدان..منا ابوها اهو وبقولك انها موافقه....
المأذون..لا معلش لازم....
زيدان..خلاص ..بت يمريم
مريم بخوف..نعم يابا.....
زيدان..نادي علي اختك ليله....دخلت مريم وهي خايفه ميشربوش...لكن في الاخر شربو ونامو كلهم...خرجت هي بسرعه راحت للبيت بتاعها هي واحمد وخبطت التلت خبطات السريه بتاعتها وفتحلها ونزلها وهو شايلها وز.نقها في الحيطه وهو ديما بيعمل كدا لما بتنزل وحط ايده علي وسطها ونزل حجابها وقعدت يملس علي شعرها..وحشتيني اوي يبت....
مريم..ونت وحشتني اكتر يحبيبي....انا خايفه
احمد..اوعي تقولي الكلمه دي تاني....انا جنبك وفي ضهرك..انتي واختك كمان واي حد انتي بتحبيه....
مريم..ونا مبحبش في دنيتي غيرك انت واختي وبس...شدها لحضنو بس المره دي طبق ايده عليها اوي وهي جسمها وجعها لكنها مبينتش وكانت مستمتعه بحضنو وبس......وبعدو شويه...
مريم..طب ولما يصحو هنقولهم اي...
احمد..مش هيحصل غير بكرا بليل متقلقيش..وابقي قوليلهم اننا احنا اللي خطفنا اختك ليله عشان اللي عملتو الصبح في زين...
مريم..انا قلقانه عليها بردو...متيجي ندور عليها.....
احمد..يبنتي مينفعش حد يشوفها مع بعض..انتي عاوزاهم يقولو لابوكي
مريم..طب ما هما هيقولو لابوك انت كمان وجدك بردو
احمد بصلها بهيام..طب تصدقي اني مش فارق معايا كل دا اد ما فارق معايا انتي
مريم..مفيش مرحله بعد العشق صح...انا حرفيا بعشقك...ودخلت في حضنه اوي
احمد..انا هخرج ادور عليها...احنا هنبات سوا انهارده...حضريلنا لقمه بقا عشان هنلعب ماتش سوا لما ارجع
ضحكت هي بكسوف واتقلب وشها لقلق مره واحده..انت متاكد انهم مش هيصحو
ضر.بها علي دماغها براحه..يبت يعني مخك الزنخ دا انا هعمل فيكي كدا يعني....حضري الدنيا واوعي تطلعي صوت عالي
مريم بابتسامه ساحره لأحمد.. حاضر يحبيبي.....با.سها بو.سه خفيفه علي خدها وسابها ومشي......
ولعو زين النا.ر وقعدو حواليها وكان الجو سقعه جدااا
زين..هو انا ممكن اسالك سؤال وتجاوبي عليه
ليله..هعمل الحاجتين...طب قول.....
زين..يبت هو انتي دبش كدا لي.....
ليله بابتسامه سخريه..أنجز بقا....
زين..اي اللي خرجت دلوقتي........
ليله بسرعه وزعل..ونت مالك انت....ملكش دعوه بيا.......
زين..خلاص خلاص....اسف......وسكتت هي وفضل وتفرك في ايديها ودراعتها من السقعه وشافها هو
زين..انتي ساقعانه.....
ليله..لا برقص.لك ...اه طبعا الجو تلج
زين..طب قوليها باحترام طيب....عالعموم انا ممكن اديكي الجاكيت بتاعي عادي
بصتلو هي حست انها لأول مره مطمنه وحاسه ان في حد بيحس بيها وافاقت لما حست بالدفا وشمت ريحة برفانه اللي دوختها وهو كان لابس تيشرت بنص كم وعضلاته بارزه اوي
زين..ها احسن دلوقتي....
ليله بتوهان..اه ...اه وقالت في سرها..دي الجلبيه مخبيه قمر تحتها وكملت..هو انت عندك كام سنه
زين..29....ونتي
ليله..24.........
كان بيدور احمد عليها ووصل المكان اللي هما فيه وشافها بس هما ماشفوش و........
يتبع.................رواية صعيدي معكي للنهايه الحلقه 5
شافهم احمد لكن محبش يعمل اي قلق وسابهوم ومشي وطول الطريق عمال يفكر.. اي دا...هما اي اللي مقعدهم مع بعض.
وصل لحد البيت ولقا مريم نايمه...راح قعد جنبها وبا.س راسها وهي صحيت.....
مريم..حبيبي..دورت عليها
احمد..اه...لقيت حاجه غريبه اوي...
مريم..خير...
احمد..اخويا زين قاعد مع اختك ليله....
قامت مريم بخضه..انت بتتكلم بجد
احمد..اه والله...مشكله اوي...
مريم..لي يعني...
احمد..مهو يا ذكيه انا كنت هفهم اخويا اني خطفت ليله....دلوقتي لو قولتلو هيعرف اني بكذب عليه....
مريم..طب انت بتتعصب عليا لي دلوقتي
احمد بعصبيه..مريم..اسكتي دلوقتي انا مش طايق نفسي....هحلها ازاي دي
مريم..بردو بيزعق بردو بيزعق
احمد..قومي يمريم من ادامي..يلا روحي عشان متنرفزش عليكي
مريم بزعل وغضب..تتنرفز اه...ما تمد ايدك بالمره...مهو دا اللي ناقص
احمد بزعيق..هو انتي عايزه تعملي اي خناقه وخلاص...متكبري بقا يمريم
مريم بزعيق..خناقه..كمان انا اللي بعمل خناقات....
احمد..وطي صوتك يمريم احسنلك....
مريم..هتمد ايدك عليا لو موطتش صوتي صح...مد ..مد ايدك عليا منتا عارف بقا كل اللي انا فيه ..صح
احمد..اسكتي يمريم....
مريم..مش هسكت..عمري ما هسكت علي حقي تاني
احمد بزعيق شديد..اخى.سي بقا عشان بجد هزعلك مني
مريم بدون تفكير..طل.قني......سكت احمد وفضل باصص لها اوي في عينيها بصدمه
احمد..انتي سمعتي انتي قولتي اي
مريم..اه...سمعت...طلقني
احمد بنرفزه..اقسم بالله ما تعيشي يوم ونتي مش علي زمتي يمريم....وخ.بط الترابيزه برجله بيفضي غضبه وهي اترعبت منه وهو عمال يك.سر كذا حاجه بيفضي فيها غضبه وسابها ومشي وفضلت هي قاعده تعيط اوي ..وادركت كل الكلام اللي قالتو وانها فعلا افورت اوي
...........................................
كانو قاعدين ليله وزين وليله سرحانه في ملامحه قام بصلها فاتكسفت وبصت الناحيه التانيه
ليله..هو انت مش سقعان كدا
زين..لا....
ليله..هو انت لي قليل الكلام كدا...
ضحك زين..عادي يعني..بس دا الطبعي بتاعي
ليله..بس شكلك راجل كدا وجدع....
بصلها زين اوي في عينيها وهي اتكسفت اوي وبان عليها اتخضت اكتر لما لقيتو بيقرب عليها اوي وهي مكسوفه جدا مش قادره حتي تقولو بتعمل اي غمضت عيونها بكسوف اوي ولقيتو دخل ايده في جيب الجاكيت بتاعه اللي هي لابساه طلع علبه السجاير والولاعه...فتحت عيونها لقيته بيولع السيجاره
ليله بكسوف..هففففففففف...الحمدلله
زين باستغراب..الحمدلله ديما..بس لي دلوقتي
ليله..بذكر ربنا يعم عندك مانع.....
رفع ايده..لا يا باشا..انت براحتك.......
ليله ضحكت..ماشي يعم..وركزت في ايده لقت دبله خطوبه...
ليله بقلق..هو....هو انت خاطب
بص زين عالدبله واخد نفس من السيجاره ونفخو بعيد..اه ..خاطب لبنت عمي.....
ليله بزعل خفيف حاولت تخبيه لكنو حس بيها..مبروك..ربنا يخليهالك
زين..شكرا.....ونتي مخطوبه صح
ليله ومش عارفه قالت كدا لي..لا....كنت مخطوبه لابن عمي بس سيبنا بعض
ابتسم هو ابتسامه خفيفه جدا..كويس......
ليله..هو اي اللي كويس
زين باصصلها اوي وسرحان..هااا
ليله..هو اي اللي كويس
زين بيحاول يتوه..النار بدأت تقل..هقوم اكسر خشب تاني...وقام وقف رمي الباقي من السيجاره تحت رجلو وداسو بجزمته وجاب الخشب وبدأ يكسرو بقوه ورجوله ..عجبها اوي بس زعلت جدا انو خاطب بس قالت لنفسها..وهو يعني لو مش خاطب هينفع..اكيد لا
جاب زين الخشب وجه وزود النار...قعدو يتكلمو شويه وليله فضلت تتاوب ونامت علي نفسها علي الرمله
كان بيشرب زين السيجاره ولقها نامت ومتغطيه بالجاكيت بتاعو وتقريبا مغطي جسمها كلو ضحك هو عليها لأنها جسمها صغير اوي لكن فاق انو مينفعش يفكر فيها بالشكل دا ...وقام وقف شويه وطبعا مينفعش يسيبها لوحدها كدا فيضطر انو ميروحش البيت ويفضل جنبها..وهي نامت لأنها متطمنه ان في راجل تتسند عليه بجد.........
............................
خرج احمد وهو في منتها غضبه منها ومش مصدق اصلا انو ممكن يطلقها..هو بيموت فيها فعلا.....قعد تقريبا ساعتين بيشرب سجايره وبينفخها بغضب شديد..وفجأه لقا رساله عالتليفون بتاعه من مريم... (الحقني يا احمد..انا بمو.ت)
شاف احمد الرساله وكان هيتجنن وجري فثانيه راح البيت بتاعهم ونزل تحت لقا الدنيا ضلمه وينادي بقلق شديد..مريم يمريم يمر...........
والنور اتفتح بسرعه ولقاها قاعده عالسرير ولابسه قم.يص النوم اللي هو بيحبه وشكلها قمر و.............
يتبع...............
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا