القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت حكايات حور ويوسف الفصل الأول1 بقلم سلمى شريف (حصريه في مدونة قصر الروايات)

 سكريبت حكايات حور ويوسف الفصل الأول1 بقلم سلمى شريف (حصريه في مدونة قصر الروايات)






سكريبت حكايات حور ويوسف الفصل الأول1 بقلم سلمى شريف (حصريه في مدونة قصر الروايات)




_ازيك يا حور. 


بصتله بتردد لكني رديت برسمية _الحمدلله. 


بعدت عن الترابيزة الي كنت قاعدة لوحدي عليها و وقفت قدام البوفيه علشان اشغل نفسي 

لكن حمزة جه ورايا و قال _عرفت انك اتطلقتي من يوسف، على قد ما حزنت عليكي لكن في نفس الوقت كنت مبسوط و اعذريني و انا بقول كده. 


بلتفتله و بقول بهدوء _من فضلك يا حمزة انا مش حابة اتكلم عن الموضوع ده. 


حاولت امشي تاني لكن حمزة كان مُصمم يضايقني ف قال _انا عايز اتجوزك يا حور، هستنى شهور العدة تخلص و هاجي اتقدملك، يمكن في الاول معرفتش اخليكي ليا لكن دلوقتي الفرصة بقت في مصلحتي. 


كنت لسه هصده تاني لكن يوسف فاجأة ظهر و لـ ـكمه في وشه و هو بيقول بغضب _فرصة ايه يا روح امك. 


شهقت بصدمة و حاولت ابعد يوسف عن حمزة لكن لا حياة لمن تنادي

ضربوا بعض والاتنين اتأذوا و الفرح اتقلب لخناقة كبيرة و الكل كان بيحاول يبعدهم عن بعض حتى العريس اخو يوسف


انا و يوسف اتطلقنا من اقل من شهر بعد مااتخانقنا بسبب عنادنا 

كنا عايشين قصة حب جميلة الكل بيشهد عليها، كانت في الحلال طبعًا لأن يوسف لما اتقدملي مكناش نعرف بعض، وكتبنا الكتاب بعد خطوبة اقل من سنة علشان اعرف اخد راحتي اكتر وميكونش علينا ذنب لما نتكلم ونخرج سوا 

خلال فترة كتب الكتاب حبي ليه كان بيكبر اكتر، قعدنا على الحال ده لمدة سنة كاملة وبعدها كان فرحنا، 

سافرنا شهر عسل وكنت بعيش احلى ايام حياتي معاه، يوسف كان راجل كويس اوي والف بنت تتمنى ان شريك حياتها يكون زيه، 

لكن بعد تلات سنين جواز اتطلقنا، 

وانا هنا دلوقتي في فرح صحبتي الي لسوء الحظ اتجوزت اخوه، 

كنت عارفه اني هقابله انهارده علشان كده مرضتش اروح لكن مقدرتش اعمل كده علشان صحبتي متزعلش خصوصًا انها كانت اقرب صاحبة ليا و هى كالآتي. 


بعد الخناقة دي بصلي بغضب و قال _امشي قدامي. 


بصتله بتردد لكن بسبب نظراته وغضبه خوفت ومشيت فعلًا

طلعنا برا القاعة تمامًا

فتح عربيته و قال _اركبي. 


قولتله بغضب طفيف _لا طبعًا مش هينفع، انا وانت مبقاش يجمعنا حاجه يا يوسف. 


على صوته و قال_بعد كل الي كان بينا جاية تقولي بسهوله ان مفيش حاجه بتجمعنا. 


عليت صوتي اكتر ورديت عليه _كل الي كان بينا انتهى ساعة مانت طلقتني. 


سكت شوية و كملت بحزن_لما قولتلي انتي طالق ومشيت يا يوسف من غير حتى ماتبص وراك، مهمكش اي حاجه غير نفسك، كنت فاكرة ان دي مجرد خناقة وهتعدي وقعدت مستنياك اليوم ده كله من غير مايغمضلي جفن، بس اتفاجأت ان تاني يوم بابا بيتصل بيا وبيقولي انك بعتله ورقة طلاقي. 


شوفت في عينه نظرة ندم لكن في لحظة اتغيرت وقال بعصبية _ده مش معناه انك تُقفي تتكلمي مع الواد ده، احترمي شهور العدة على الاقل. 


ابتسمت بسخرية _هى دي الحاجه الوحيده الي لفتت نظرك! 


مشيت من المكان كله ودموعي على خدى وانا بفتكر كل مُعاناتي 

ويوسف كان واقف باصص عليا من بعيد لحد مااختفيت من انظاره


يُتبع.. 


تكملة الرواية من هناااااااا 


لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع