رواية عشقت مغتصبه الفصل الاول1 بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)
رواية عشقت مغتصبه الفصل الاول1 بقلم حنين هانى (حصريه في مدونة قصر الروايات)
زين. ليل
ليل بصدمه لما شافتو وسابت الي في ايديها
ليل. زين
زين. تعالي معايا وراح شد ايدها وخدها وركبها العربيه
زين. ممكن افهم اي الي بيحصل وانتي ازاي حامل
بدأت ليل عينها تجمع وبتفتكر. كل الي حصلها
ليل. خلاص يازين كل حاجه انتهت وانتا تستاهل واحده احسن مني خلاص كل شيء انتهي
زين. انا عايز اعرف اي الي حصل
ليل فضلت ساكته وبتعيط وزين بيص عليها مستنيها تتكلم
زين. ليل ارجوكي احكيلي انا محتاج افهم كل حاجه يعني بعد ماسفرت بكام شهر ماما تكلمني وتقولي ده ابوها كلمني وقال كل شيء قسمه ونصيب اجي اكلمك مبترديش عليا خالص اكلم ابوكي كلو الي قالو الجواز قسمه ونصيب وانا معنديش بنات للجواز ومش فاهم حاجه انا محتاج افهم واول مانزلت روحتلك البيت عشان افهم لقيتك اصلا مش عايشه معاهم وابوكي مش راضي يفهمني حاجه لولا اختك زينه وانا ماشي قالتلي انك شغاله هنا روح وافهم منها كل حاجه
ليل اي الي حصل وازاي انتي حامل هو انتي اتجوزتي طيب احكي وانا هقف جمبك وعمري ماهتخلا عنك وانتي عارفه كده كويس اني بحبك وعمري ماهتتخلا عنك سكت زين واستنا ليل تتكلم
ليل بعياط. بعد سفرك بربع شهور وانا في الشغل كان في واحد كل يوم يجي الكافيه كان بيحاول عايز يكلمني بس انا مكنتش بسكت ليه وديما كنت بتتخانق معاه وبشتكي لصاحب المطعم وحصل كذا مشكله وبصراحه صاحب المطعم كان ديما واقف معايا لغايت ماجيه يوم كان جاي ومعاه الشله بتاعتو وكنت بحط الطلبات لقيتهم بيضحكو وبيتكلمو عليا مشيت وخليت صحبتي تكمل بيقت طلباتهم سمعتهم وهما بيقولو ان هو بيتراهن معاهم انو هيعرف يوقعني ويكسرلي مرخيري الي انا حطاها في السما جت قالتلي علي طول انا خوفت بصراحه وقولت لازم اخلي بالي بس قولتلها متقلقيش انا بعرف كويس اوقفو عند حدو المهم خلص اليوم وهما فضلو اعدين لغايت منا خلصت وبطلع عشان اركب فضلت شويه واقفه علشان مكنش في عربيات خالص وكنت بكلم ساعتها فجأء لقيت عربيه جت وقفت. عندي وهو نزل منها ولسه هتكلم وهقولو انتا عايزاي لقيتو رش علي وشي حاجه ومحستش بنفسي غير بعد فتره وانا في المستشفى بفتح عيني لقيت معايا ماما وواقفه بتعيط وانا جسمي وجعني اوي سالتها اي الي حصل انا مش قادره ياماما بعدها لقيت ظباط داخلين بيتكلمو مع ماما وبيقولو ليها انها اتعرضت لكذا محاوله اغتصا*ب وان هما في ناس لقوها في الشارع مرميه وبلغو علي طول وقالها انهم حاول يجيبو اشكال العيال دي من الكاميرا بتاعت المرقبه الي في المكان لاكن كانو حاطين علي وشهم ماسك دلوقتي احنا مستنين ناخد اقوالها عشان نقدر نجيب العيال دي كل ده وانا سمعه ومنهاره وبعد كده بصلي الظابط وبدأ يسالني حكيت كل حاجه وان هو بقالو فتره كان بيضايقني لغايت مابابا جيه وعرف الي حصل وكان واقف معايا مسبنيش بس من جواه قلبو بيتكسر ميت حته بس محبش يبين ليا حاجه بعد كام يوم روحت البيت وانا مش بتكلم مع حد خالص كان لساني ده مقطوع عملنا كذا محضر وجابو وش العيال وعرفو هما مين بس فص ملح وداب ملهمش اي اثر من ساعت الحادثه يوم وراه يوم ومفيش اي جديد جيه يوم عرفت من ماما ان بابا كلم اهلك وقالهم كل شيء قسمه ونصيب وزعلت من جوايا بس بردو مش قادره اتكلم ومش بتكلم مع حد نهائي عدا اسبوع شهر اتنين تلاته علي الحادثه لغايت ماجيه فترهكنت فيها تعبانه اوي برجع مش باكل لو شميت ريحته اكل بقرف منها لغايت مابابا قالها لازم تروحي وتكشفي عليها خدتني ماما وانا مستسلمه تماما عن كل الدنيا روحنا والدكتوره كشفت عليا وللاسف وتاني صدمه طلعت حامل في الشهر التالت وفي توام امي اتصدمت وانا جاتلي صدمه اكبر ماما قالت للدكتوره مينفعش تسقط الدكتوره. قالتلها دول توام وهي بقيت في اخر الشهر التالت يعني هيكون خطر عليها تماما حاولت ماما مع الدكتوره وانا من صدمتي مش حاسه باي حاجه حواليا كل الي بفكر فيه ان اي الي هيحصل اكتر من الي. حصل انا اعدت التلت شهور دول انا فعلاً تعبانه بس من كتر وجع قلبي مغطي على كل حاجه بعدين الدكتوره قالت ان ده لو حصل انا هموت خدتني ماما وروحنا وحكت لبابا اتعصب وقال انشالله تموت وانا خلاص جبتلهم الفضيحه وان لازم امشي من البيت اعدت ماما تهديه وانا دخلت الاوضه وبفكر في كل كلمه قالها استنيت لما نامو كلهم ولميت حاجاتي كلها وكتبت ليهم ورقه ان مرضاش ليهم الفضيحه ونزلت فضلت ماشيه في الشوارع لغايت تاني يوم وانا ماشيه لقيت المطعم ده محتاج شيف دخلت وسالت وشغلوني عندهم الحمدلله لقيت شقه صغيره اعيش فيها جمب الشغل بعد شهرين شافتني زينه بس حلفتها ان متعرفش حد ان انا شغاله هنا وبس كل الي. بعملو بصحا اشتغل وبعدين بروح وهكذا ويوم الجمعه بروح عند الدكتوره عشان اطمن علي الحمل ودي كل الحكاية
سمع زين الحكاية وهو موجوع اوي بقا بعد كل السنين دي حب عمرو راح منو دول اعدو عشر سنين بيحبها وماصدق انو كان خطبها وهيسافر ويرجع عشان يتجوزو بصلها وقالها انتي حامل في الشهر الكلام
ليل. في الشهر السادس
زين. ليل احنا لازم نتجوز
يتبع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا