رواية حب اسطورى الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع (حصريه في مدونة قصر الروايات)
رواية حب اسطورى الفصل الأول1 بقلم زهرة الربيع (حصريه في مدونة قصر الروايات)
انتي يا انسه رجعي اللي سرقتيه حالا لاني شوفتك
بصتلو بزهول وصحابها كلهم التفتولها بصدمه
ارتبكت اوي وقالت..انتو بتبصولي ليه
.ده مجنون...متصدقهوش.. انا سرقت منك ايه يا جدع انت
قال بضيق...انا مش عايز افضحك اكتر من كده اتفضلي طلعي اللي اخدتيه بدل ما افرج الجامعه كلها عليكي
بصتلو بغضب ولسه هتتكلم واحده من اصحابها بصتلها بقرف وقالت..مكناش نعرف انك حرميه يا ست هدير ده احنا لسه بنتعرف فتشو اتاكدو من حاجتكم يا بنات
هدير قالت بزهول انتو هتصدقوه ده بيفتري عليا والله ما اخدت منو حاجه انا حتى اول مره اشوفو و
بس مسمعوهاش ومشيو ومردوش عليها
هدير بقت تبص لطيفهم بزهول والتفتت علشان تكلمو بس ملقتوش بقت تدور عليه بعيونها وهتنفجر من الغضب وطلعت بسرعه وبقت تدور عليه في كل مكان
و اتنهدت بضيق ويأس لما ملقتوش وحست انها مش قادره تكمل ولا تستحمل الكلام الي هتسمعة من زميلاتها وقررت ترجع البيت
بقلم زهرة الربيع
بعد شويه وصلت عند فيلا فخمه جدا ولسه هتدخل من البوابه اتصدمت لما مسك ايدها وقال....رايحه فين يا حراميه احنا مكملناش كلامنا
هدير بصتلو بزهول وقالت..انت تاني وجاي ورايا كمان اما صحيح بجح وحقير و
بس قاطعها لما قال بسرعه..من غير قلة ادب لو سمحتي بدل ما اطلب البوليس وانتي بنوته زي القمر ومش حمل بهدلة الاقسام...طلعي باللي اخدتيه من سكات
هدير قالت بزهول ..انت اهطل يا بني ادم انت اتحدف عليا منين ده بس يا ربي...واخدت نفس عميق وقالت....طيب هاخدك على قد عقلك ده لو كان عندك عقل اصلا
... اتفصل قولي انا اتنيلت اخدت منك ايه علشان اتزفت ارجعو لحضرتك
قال بثقه..قلبي
هدير قالت بدهشه... نعم يا قلب امك
قال بضيق..من غير غلط قولتلك... انا صاحب حق
هدير احتدت عنيها بغضب وقالت بغيظ وزعيق..جاك كسر حقك ورقبتك سوا بقى فضحتيني في اول يوم جامعه وطلعتني حراميه قدام صحابي علشان مشروع معاكسه قديم وزباله زيك
كان عايز يضحك على عصبيتها بس اصتنع الضيق قال.. وبعدين في طولة اللسان دي يا انسه انا بكلمك بالذوق طلعي قلبي اللي سرقتيه من اول ما شوفتك احسن تطلعيه في القسم وساعتها مش هتنازل
هدير قالت بغضب...اه ده انت غتت بقى طيب ابقى روح بلغ والببت قدامك اهوه ابقى ارجع خدني من هنا مع شرطة القلوب...جاك وجع في قلبك
قالت كده ودخلت الجنينه بعصبيه وهيه بتقول...كان ناقصني بلاوي وتخلف حاجه تقرف
الشاب ضحك ودخل وراها وقال بسرعه ...استني هنا انتي دخلتي هنا ليه
هدير وقفت وقالت بغضب....انت اللي دخلت ليه ده بيتي وغور من هنا بدل ما انادي للجارد يرموك بره
بصلها بدهشه وقال ..بيتك..ده بيتك
هدير قالت بغضب... اه بيتي ليكون عندك مانع ولا اكون سرقته منك هو كمان
ضحك وقال ...لا مقصدش بس بستغرب
هدير قالت بغرور...وتستغرب ليه دي اقل فيلا عندنا.....انا عندي غيرها خميه اصلا
قال بدهشه...خمسه
هدير قالت .. اه خمسه غير العمارات والعربيات اللي قدامك دي و
بس قاطعها واحد من الخدم جري عليهم وقال بفرحه..حمد الله على السلامه يا حكيم بيه نورت بيتك
حكيم بص لهدير بابتسامه جانبيه وقال البيت منور بصحابو يا عم متولي
هديراتسعت عنيها بزهول شديد وقالت....بي..بيتك....
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا