رواية ملياردير الصعيد الفصل الثانى2بقلم سما أحمد حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية ملياردير الصعيد الفصل الثانى2بقلم سما أحمد حصريه في مدونة قصر الروايات
الفصل الثاني
_ عمتي كريمه !!
وقتها الكل اتصدم من اللي شايفه ،، العمة كريمه اللي سابت العيلة من ٢٠ سنه رجعت فجأة ؟
وقتها جرت الدموع من عيون شريف عشان افتكر الماضي لما سابته بعد وفاة اهله وهو عيل لسا ٥ سنين وسافرت بعيد وقتها عمه اتبرى منها عشان هربت مع حبيبها عشان يتجوزوا بعيد،، وقتها عمه الي ربى شريف
_ توحشتك قوي يا اخوي اخبارك يا حبيبي ؟
قبل ما شريف يتقدم خطوة رن تلفونة
_الو اي ؟ انت بتهزر؟!! انا جاي حالا
وقتها ساب كل حاجة وراح ،،، طلب طيارتة الخاصة وراح يحضر الشنطة عشان يسافر
_مالك يا شريف ؟!
__ الجيست جاي بدري عن معاده والفندق كله محتاجني انا هسافر بسرعة يا عمي متخفش انا مش هطول عن يومين
وقتها شريف لاحظ نظرة حزن في عيون عمه لانه مسافر وملحقش يقعد معاه
حضنه شريف وباس ايده وطمنه أنه مش هيطول عن يومين
وخد الشنطة ونزل ،، وقتها وقفته بنت عمه جميلة وسط نظرات الديقة في وش شريف منها
جميلة كانت ديما بتحري ورى شريف عشان يحبها
_ مالك بس يا ولد عمي قفش قدي لي !! دة انا حتي بحبك
وقتها شريف بصلها بقرف وقبل ما يمشي لف وشة وقالها
_ جميلة انتي بجد فاكرة اني هتجوزك ؟!! ،، اتجوز واحدة كانت مقفوشه قبل كده!!! مش انتي اللي تشيل اسم شريف الدميري ملياردير الصعيد ،، مش علي آخر الزمن هحب واحدة زيك!!! سلام ،، يااا ... بت عمي
وقتها نظرة الغضب اتمكنت من جميلة وحلفت أنها هتخليه يرجعلها زاحف علي رجليه
طلع شريف الطيارة وقبل ما يمشي لمح عمر في الشباك ف شاور ليه بلغة الإشارة وسلم عليه من بعيد وعمل عمر نفس الكلام
وقتها دخلت عمت شريف البيت وهي في نيتها الشر والغدر لأهل الدميري
وقتها نزل عمر يسلم عليها بلغة الإشارة
ضحكت كريمه عليه عشان هو من الصم و البكم
جه اخوها الدميري وشاور لعمر انه يمشي وبدا يتكلم معاها
__عايزة اي يابت ابوي؟ اي اللي جابك ؟ عايزة اي مننا بعد كل السنين دي جاية نوياها خراب ؟!! لا بعينك دة يحصل ، امال فين جوزك صحيح
__جوزي مات بعد جوازنا ب ١٠ سنين ،، جبت منه بنت وولد البنت سيدة اعمال و ولدي صاحب بنك كبير ،، جاية عشان اترمي في حضنكم ، انا عيانة واللي فاضللي مش كتير ، انا مريضة سرطان يا ابن بوي ، وفي المرحلة الأخيرة ، جيت عشان اترمي في حضنكم قبل ما اموت ،، ولادي عندهم شغل مش فاضين ليا
وقتها الدميري زعل على اخته وحضنها من اللي هي فيه ، مهما مرت سنين وخلافات هيفضل الإخوات سند لبعض
اتلم فهد وجميلة وليلي وعمر وكريم في الأوضة يتفقوا هيعملوا اي في غياب شريف و ازاي يقدروا يقنعوا ابوهم انهم يخدوا الفلوس من غير ما يورث شريف مليم
____
عند شريف
وصل شريف الفندق بعد ٣ ساعات بظبط جريت علي استاذه فاطمة مديرة الفندق في غيابه وقالتله أنها صعبة في التعامل ورفضه اي فكرة أو اي تناقش نهائي على الصفقه بين اي فندق عايزين نتشارك في غيابه
سألها شريف يلاقيها فين ردت عليه وقالت إنها عند البسين في طرابيزة رقم ٤
أداها امر تجهز العقود والورقة عقبال هو ما يخلص معاها
راح البسين وقعد قدام الطرابيزة وقلع النظارة
_شريف الدميري صاحب الفندق
وقتها سما قلعت النظارة الشمسية و شريف مبلم م الصدمة
انتي ؟؟؟؟؟؟؟
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا