رواية لعنه الحب الفصل الثالث 3 بقلم سحر حسين حصريه في مدونة قصر الروايات
رواية لعنه الحب الفصل الثالث 3 بقلم سحر حسين حصريه في مدونة قصر الروايات
❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️
لعنه الحب
بقلم سحر حسين عزت
الحلقه 3
يتقدم "نور" نحو الشاب الذي كان يطلب الرقص من "ملك" و قال
ممكن نتكلم مع بعض شويه
رد الشاب وقال
اتفضل
قال "نور"
لا مش هنا تعالي معايا بره مشوار صغير
ثم أمسكه من ذراعه وأخذه الي خارج القصر في طريق مظلم و فارغ من الكاميرات بجانب القصر ثم ضربه ضرب مبرح، ثم تركه ملقاه علي الارض مجروح و ينزف بعض من دماء و رجع الي الحفل و كأن لم يحدث شيئا، بينما كانت "ملك" تشعر بالسعادة و فرحه كبيره عندما رأى"نور" فرحت "ملك" كان يشعر هو أيضا بسعادة كبيرة، ظل ينظر إليها و يتأمل ابتسامتها الجميله حتي نظرت إليه "ملك" و عندما رأته تغير تعبير وجهها المبتسم الي وجه غاضب ثم ذهبت إليه و أخذته بعيدا عن الأنظار وقالت له ....
نور لو سمحت امشي انا مش مبسوطه بوجودك هنا لو سمحت امشي
يتحدث "نور" و هو ينظر إليها بابتسامة و يقول
انتي جميله قوي يا ملك انتي علي طول جميله بس النهارده جمالك مختلف عن كل مره شوفتك فيها
تتحدث "ملك" بغضب و تقول
انت مجنون انا بقولك امشي من هنا وانت بتقول ايه لو سمحت امشي بدل ما أقوالهم يطلعوك بره
يتحدث "نور" وهو مبتسم و يقول
من عيوني يا ملاكي انتي بس تؤمري .. انا ها مشي دلوقتي بس مش معنى كده انك خلصتي مني انا هفضل وراكي في اي حته سلام يا ملاكي .
ثم تركها "نور" و ذهب بينما ظلت "ملك" غاضبه طول وقت الحفل و كانت تشعر بالخوف و القلق، بعد الانتهاء من حفل صعدت "ملك" الي غرفتها و ذهبت مباشره الي فراشها ظلت تبكي خوفا مما قال "نور" لها شعرت بأنه أصبح مجنون بها وهذا الشعور يشعرها بالخوف وليس بالفرح، فجأة وهي تبكي جاء أحد يطرق علي باب غرفتها تحديث "ملك" و قالت
مين
تحدثت والدتها من خلف الباب وقالت
انا يا بنتي ممكن ادخل
قامت "ملك" و مسحت بيديها عيناها وقالت
اتفضلي يا ماما
تفتح والدتها الباب وتدخل ثم تقول
ايه يا حبيبتي انا جايه اطمن عليكي حسيت انك مكنتيش مبسوطه في الحفله في حاجه ضايقتك
عندما سمعت "ملك" كلام والدتها ألقت بنفسها بين احضانها و ظلت بكي بشده، احتضنتها والدتها و تحدثت وهي خائفه وتقول
خير يا بنتي في ايه مالك احكيلي مين اللي مزعلك
جلست "ملك" علي فراشها ثم تتحدث مع والدتها و تروي لها كل ما حدث معها وتقول لها كل ما قاله "نور" لها، شعرت الام بالخوف علي ابنتها كثيراً اخذت تطمن ابنتها و تقول
متخافيش يا حبيبتي احنا معاكي ومستحيل نسمح بأي حاجه تزعلك واي حد ها يحاول يقرب منك انا اللي ها قفله.
شعرت "ملك" بالاطمئنان عندما سمعت حديث والدتها و قالت
حبيبتي يا ماما بس انا بجد خايفه من نور و كل ما اشوفه بحس بتوتر كبير
تتحدث والدتها وتقول
احنا لزم نعرف والدك بالموضوع ده وهو ها يعرف يتصرف معاه متخافيش يا حبيبتي انا عايزاكي تطمني وانا ها تصرف انا و بوكي
حضنتها "ملك" وقالت
حاضر يا ماما
ابتسمت والدتها و قبلتها علي رأسها وقالت لها
يلا يا نور حياتي قومي غيري هدومك و نامي شويه وأن شاء الله كل حاجه ها تبقي تمام و زي الفل
تحدثت "ملك" وهي مبتسمه وقالت
حاضر يا ماما تصبحي علي خير
ثم تركتها والدتها وخرجت من الغرفه بينما وقفت "ملك" امام خزينه ملابسها لكي تخرج ملابس نومها ثم ذهبت الى المرحاض الخاص بها حتى تستحم و تجهز نفسها الى النوم، بعض لحظات خرجت "ملك" وهي ترتدي بجامه النوم ثم وقفت امام المراه لكي تمشط شعرها وعندما انتهت من ذلك ذهبت لكي تغلق النافذه حتى تذهب الى فراشها و تغفو في النوم، بينما "نور" كان يقف في الاسفل وينظر الى الاعلى في اتجاه النافذه الخاصه بغرفه "ملك" وعندما اغلقت الانوار ذهب بي دراجته الناريه، عندما سمعت "ملك" صوت الدراجه ذهبت مسرعاً الى النافذه وعندما نظرت الى الاسفل لم تجد احد ثم رجعت الى فراشها و غفوة بعمق، في صباح يوم التالي استيقظت "ملك" وهي نشطه اخرجت ملابسها من خزينتها ثم ارتدتها وذهبت الى الاسفل حتى تجد والدها و والدتها يجلسون على سفره الطعام يتناولون الافطار، القت عليهم التحيه و قبلتهم على رأسهم ثم جلست لكي تتناول الافطار معهم و هنا تحدث والدها وقال
ملك حبيبتي انا مش عايزك تخافي من اي حاجه طول ما انا معاكي انا ها حميكي من اي حاجه ومن اي حد
نظرت اليه "ملك" بابتسامه ثم نظرت الى والدتها وقالت
انا بجد بحمد ربنا انه رزقني بي عيله زيكم بس الفكره كلها ان نور زميلي ومش عايزه يتاذي بسببي
ابتسم والدها ثم قال
وانتي بنتي و مستحيل اسمح لاي حد ان يؤذيكي او يقرب منك حتى لو صديقك
ابتسمت له "ملك" ووضعت يداه على يديه وقالت
ربنا يخليك ليا يا بابا
ثم رفعت يديها عن يده وقالت
بس انا عايزه اعرف انت هتعمل معاه ايه
نظرا اليها والدها ثم الى والدتها وقال
مش هعمل حاجه انا هتكلم معاه الاول بالحسنى لو جه بالكلام يبقى كويس لو ما جاش بالكلام ساعتها اشوف انا هعمل معاه ايه
ابتسمت له "ملك" ثم نظرت امامها لكن شعرت ملك بالخوف من حديث والدها و لم تظهر هذا ، ثم تحدثت والدتها وقالت
متخافيش يا حبيبتي ابوك عمره ما ها يؤذيه هو بس ها يحذره ان يبعد عنك
نظره اليها ملك وحركت راسها حركه تدل على الموافقه ثم تناولت الافطار، و اثناء جلوسهم مع بعضهم البعض جاءت ظابط الشرطه لكي يخبرهم عن ما حدث مع هذا الشاب الذي كان متواجد في الحفله ليله امس، عندما سمعت "ملك" ما حدث معه شعرت بالخوف ثم ينتقل والدها بنظراته إليها والي والدتها وبعد ذلك اتجه ونظرته الى الظابط وقال ....
انا اسماعيل ناجي من اكبر رجال المستثمرين في مصر و امبارح كنت عامل حفله لبنتي و معرفش اي حاجه عن الكلام اللي حضرتك بتقوله الكلام ده حصل بره منزلي يبقى انا غير مسؤول تماما عن اللي حصل.
نظر اليه الظابط وقال
اكيد طبعا استاذ اسماعيل حضرتك معروف الفكره بس ان اللي حصل ده كان قريب جدا من منزلك والشخص المتضرر بيقول ان هو كان موجود في الحفله امبارح والشخص اللي ضربه كان برده موجود في الحفله امبارح.
نظره اليه "اسماعيل" نظره استغراب وقال
الشخص اللي المتضرر انا اعرفه ده ابن احد اصدقائي انما الشخص اللي ضربه انا معرفش اي حاجه عنه و كان في ناس كثيره موجوده في الحفله مش معزومين و اكيد طبعا زي ما حضرتك عارف ان حفله كبيره زي دي لشخص معروف زيي ممكن يكون فيها اعداء كثير عايزين يشوهوا سمعتي.
تحدث الظابط وقال
انا فاهم طبعا يا فندم بس يا ريت لو حضرتك او اي حد من العيله يعرف اي حاجه عن الشخص ده او عن اللي حصل امبارح يا ريت يبلغنا ضروري جدا.
تحدث "اسماعيل" وقال
اكيد طبعا يا فندم احنا مستحيل نشارك باي حاجه عن اللي حصل امبارح ده وانا اوعدك ان لو عرفت اي حاجه عن الشخص ده ها بلغك و بنفسي
القى ظابط عليهم التحيه واتجه نحو الباب لكي يخرج من القصر لكن توقف قبل ان يخرج ونظر الى الخلف بالتحديد اتجاه "ملك" وقال
انا اسف جدا بس يا ريت لو الاستاذه ملك تعرف اي حاجه عن اللي حصل امبارح ده يا ريت تتكلم.
نظره "اسماعيل" الى "ملك" ثم نظر الى الظابط وقال
يا فندم انا بنتي بعيده تماما عن اللي حصل امبارح وهي متعرفش اي حاجه عن الشخص ده وانا قلت لك اني لو عرفت اي حاجه عنه ها بلغ حضرتك
نظر اليه الظابط وقال
منتظر حضرتك السلام عليكم
ثم خرج الظابط من القصر وهنا نظره "اسماعيل" الى "ملك" وقال
هو ده الشخص اللي انتي كنت بتقولي عليه يا ملك
نظره "ملك" الى الارض ثم حركت راسها بنعم وكانت تشعر بخيبة امل كبيره وحزن شديد ثم اقترب منها والدها و وضع يده على راسها وقال
ارفع راسك يا ملك متخافيش يا حبيبتي انا ها اتصرف
رفعت "ملك" راسها ونظرت اليه وقالت
انا اسفه عملت لكم مشاكل وانتم مالكوش ذنب
اقتربت منها والدتها و وضعت يديها على كتفها و قالت
انتي بنتنا يعني اي حاجه تخصك تخصنا واي حد يضايقك كانه ضايقنا احنا
نظرا اليها والدها وقال
انا مش زعلان منك يا ملك ومش عايزك انت كمان تزعلي على الشخص ده
ثم تركهم وخرجه من المنزل ولم يعد حتى المساء وعندما عاد إلي المنزل وجد "ملك" تنتظره في غرفه المعيشه وعندما سالته.....
عملت ايه يا بابا مع نور
نظر اليها والدها و لم يرد عليها ابتسم لها وقال .....
اطلعي غرفتك يا ملك عشان ترتاحي
اخذها بين يديه وصعد الى الاعلى الى غرفتها و ادخلها ثم اغلق عليها الباب و ذهب الى غرفته، لم يتحدث معها على الاطلاق ظلت "ملك" تفكر ماذا حدث معه حتى صباح اليوم التالي وحينما رأته ادركت انه ......
**************************
تابع
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا