القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ملياردير الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم سما أحمد حصريه في مدونة قصر الروايات

 رواية ملياردير الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم  سما أحمد حصريه في مدونة قصر الروايات 






رواية ملياردير الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم  سما أحمد حصريه في مدونة قصر الروايات 


الفصل الرابع 


الجميع من ابتسامة لي، صدمة كبيرة انقلب السحر علي الساحر 


ليلي بغضب شديد 


__ بقي تتجوز المركوبة دي وتسبني انا يا ولد عمي  


هشام وقتها جري علي ليلي وضربها بالقلم جدام كل اخواتها وسط صدمتهم الكبيره 


__ اللي بتكلمي عليها دي عاد تبقي زوجتي ومراتي قدام ربنا وحسك عينك تتحدثي عنها كده مرة تانية  عم تفهمي 


فهد بشر:


__قولي يا ولد عمي اي الفيديو المنتشر ليك ده


__فيديو عملوه ولاد حرام بس نقول اي  هجيبهم يا فهد هيروحوا فين 


وقتها مسك ايد سما  ونادي علي مي تيجي تاخد الشنط وتطلعهم الاوضة  وان مي بقي زيها زي ليلي وجميلة ست الكل وطلباتها أوامر 


قبل ما يمشي قال انا هعمل فرح بس بعد الثانوية بتاعت عمي ربنا يرحمه 


ومشي علي الاوضة بتاعتوا وسط غضب الجميع بما فيهم كريمة 


دخلوا. الاوضة وقتها سما انهارت من العياط  علي سمعتها اللي باظت وشغلها الي ضاع و أن ازاي في يوم وليلة بقيت في نظر الكل واحدة رخيصة


وقتها شريف حاول يواسيها حاشت أيده بسرعة ونظرت بغضب وقهرة 


__انا في يوم وليلة مستقبلي ضاع وبيتي اتخرب كل الناس لغيت عقودها معايا والرجالة بقو عايزيني في ليلة عشان يقدروا يكملوا معايا بقي تجيلي انا مكالمات ورسايل زي دي عشان رقمي اتوزع وكمان الفيديو ده مين اللي عمل كده ولي اختارني انا قعدت ابني اسمي ده كتير لكن في يوم وليلة كل حاجة انهارت


وقتها شريف بكل حنيه حاول يحتويها 


__انا عملت كده عشان انقذ سمعتك لكن أنا هجبلك حقك وهترفعي رأسك وسط الناس ولازم مرات شريف الدميري تفضل رافعة راسها مهما حصل


باس راسها بحنيه وخرج وهو مستحلف ليهم وعلي اللي عملوا 


(فلاش باك)


  

__انت ؟ بقي تعمل فيا كده تفبركلي فيديو زي ده وتنشره لمجرد اني كلمتك بطريقة معجبتكش انت اي يا اخي حرام عليك تعمل فيا كده لي


__انا هتجوزك مفيش حل تاني عشان نقدر ننقذ سمعتك. 


وقتها شريف شد أيدها وفعلاً اتجوزها عند المأذون و أمر الرجالة أن الفيديو ده يتشال من السوشيال ميديا ويعرفوا مين اللي عمل كده


خدها شريف و راحوا لبيت عمه وهو بيحاول يبان قوي وهو من جوا بيموت بسبب فراق عمه وتشويهه سمعته بالطريقة دي 


( عودة من الفلاش باك) 


 

نازل من الاوضة ودخل اوضة عمه الخاصة وطلع عقود أملاك عمه واتصل بالمحامي بتاع عمه عشان يجي 

وفعلاً المحامي جه وسط استغراب الجميع من وجوده 


وقتها خرج شريف من الاوضة و قعد معاهم والمحامي بدأ يقول وصية الدميري باشا

 

اوصي انا الدميري باشا كبير عائلة الدميري وصاحب أملاك الدميري أن لا يرث أحد غير ابني الكبير 


وقتها فهد حط رجل علي رجل قصاد شريف وهو شمتان فيه قصاد ابتسامة شريف


المحامي وهو بيبلع في ريقه من اللي جاي


__ وهو شريف الدميري ابني الشرعي مش ابن اخويا ايوه يا شريف يا حبيبي انت ابني انا ، يمكن كنت جيت غلطة بس انت كنت احلي حاجة في حياتي


الجميع في صدمة ............

_________________________

عند أعداء سما في مجال شغلها 


__ حددت مكانها هيا في مكان في الصعيد في كفر الدميري تقريباً 

وقتها الراجل أمر الرجالة يتحركوا لي هناك وفعلاً اتحركوا  علي هناك و وصلوا لقصر الدميري وشافوا سما  واقفة في البلكونة قبل ما تدخل الاوضة 

__ يارب أنا راضية بس انا مقهورة يارب هاتلي حقي يارب هات حقي يارب

قبل ما سما تكمل دعاء شمت سما ريحة غريبة جداً وراها ورايحة بتزيد شوية في شوية  لقيت علي بالها شريف عامل فيها مقلب ولا حاجة

(لقيت النار محاوطاها)

فضلت تصرخ وتستنجد بحد لحد ما مي جريت علي اوضة المكتب بتاعت الباشا الكبير  لأنها عازلة للصوت ،

مي بكل خوف وقلق 

__ الحق يا بيه النار محاوطة الاوضة كلها وست سما مش عارفة تخرج 

وقتها خرج شريف زي المجنون يلحقها 

فضل يخبط مش عارف يفتح الباب فضل يعمل بأيده لحد ما فتحوا 

فضل ينادي علي سما وسط النار الي محاوطة الاوضة 

وفجأة.............

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع