القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لعنه الحب الفصل الخامس 5 الاخير بقلم سحر حسين حصريه في مدونة قصر الروايات


رواية لعنه الحب الفصل الخامس 5 الاخيربقلم سحر حسين حصريه في مدونة قصر الروايات





رواية لعنه الحب الفصل الخامس 5الاخير بقلم سحر حسين حصريه في مدونة قصر الروايات



 ❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️ 

لعنه الحب 

الحلقه 5 

               بقلم سحر حسين عزت 

 بعد انتهاء المكالمه قامت "ملك" بالاتصال برقم والدها حتي تخبره بما حدث معها وعندما قاما برد عليها قالت 


بابا انا عايزه اقولك حاجه مهمه جدا 


تحدث "اسماعيل" و قال 


حبيبتي انا اللي عاملك مفاجاه حلوه بس استني لما ارجع انا ساعه بالكثير و هكون عندك 


تتحدث  "ملك" بخوف و تقول 


يا بابا اسمعني بس ...... 


تنقطع  المكالمه فجأة و هنا تشعر "ملك" بالخوف الشديد وتقول 


الو ... الو  يا بابا رد عليا 


ثم تحاول الاتصال به مره اخرى لكن لم تستطيع الوصول اليه باي طريقه شعره "ملك" بتوتر الشديد ثم تركت هاتفا وذهب تركض في اتجاه الباب و عندما خرجت وجدت "نور" يقف امامها ويقول 


وحشتيني يا ملاكي 


تتحدث "ملك" وهي تشعر بالتوتر والخوف لكن لم تظهر هذا أمام وتقول


ايه الجراءه دي مش خايف حد يشوفك 


يقترب منها وينظر الى الاعلى ثم ينظر اليها ويقول 


انا عارف ان استاذ اسماعيل مش موجود ويا عالم هيجي امتى او يمكن ما يجيش الله اعلم 


شعرت "ملك" بالخوف الشديد وفقدت السيطره على نفسها ثم امسكت نور من ملابسه وقالت 


لو بابا حصل له حاجه ها قتلك و اديني ها قتلك 


ضحكه نور والله 


ها تقتليني طب اقول لك على حاجه انا مستعد اني اموت على ايدك ودلوقتي حالا كمان دي ها تبقى اطعم موته هو حد يطول ان يموت على ايد حبيبه 


تركت "ملك" ملابس ثم رفعت يديها مره اخرى لكي تصفعه على خده وتقول له 


انا مش حبيبتك وانت مش حبيبي وعمرك ما هتكون حبيبي و معاملتي معاك كانت شفقه لا اكتر ولا اقل انت بس كنت صعبان عليا مش اكثر ودلوقتي انت مستحيل تصعب عليا و صدقني لو قربت مني او من عائلتي هوريك ملك تانيه خالص 


شعر "نور" بالغضب وتحدث وهو شديد الغضب وقال 


شفقه يعني معاملتك دي كانت شفره بس معاملتي معاكي مش شفعه انت بتاعتي وليه لوحدي انتي فاهمه ولا عيلتك ولا اي حد يقدر يغير ده حتى انتي... انتي بتاعتي خلي دي في بالك 


ضحكت "ملك" وقالت 


انا مش بتاعتك وعمري ما هكون بتاعتك افهم انا عمري ما حبيتك ولا حتى ها حبك طلع الموضوع ده من دماغك هيكون احسن  ليك 


ثم تركته وذهبت الى داخل المنزل وعندما اغلقت باب منزلها ظلت واقفه خلف الباب تبكي من شده خوفها على عائلتها من هذا المجنون، ظلت تفكر ماذا تفعل معه و كيف تطمئن على والدها لكن لم تستطيع الوصول اليه على الاطلاق، جلست "ملك" في غرفه المعيشه تنتظر والدها حتى منتصف الليل وفجاه دخل والدها من باب المنزل عندما راته ملك ذهبت تركض نحوه وعندما اقتربت منه توقفت وقالت 


اخيرا يا بابا انت كنت فين كل ده انا كنت خايفه عليك قوي 


ابتسام "اسماعيل" وقال 


معلش يا حبيبتي انا كان عندي شغل كتير والتليفون فجاه قطع انا اسف اني خوفتك 


تحدثت "ملك" وهي تمسح دموعها وقالت 


الحمد لله ان انت بخير 


نظر اليها "اسماعيل" باستغراب وقال 


مالك يا حبيبتي في ايه مالك وبعدين  صح انت اتصلت بيا ليه النهارده كنت عايزه تقولي لي ايه في التليفون 


امسكت "ملك" يديه وقالت 


انا عايزه اقول لك على حاجه بس  متزعلش  مع اني عارفه ان الموضوع ده ب يخليك تبقى متضايق 


خير يا حبيبتي قولي في ايه معاكي 


نظره "ملك" الى الارض وتركت يديه وقالت 


بابا انا نور ب يهددني بيك وانا بجد بقيت بخاف منه قوي و انا مش عارفه ارتاح ..... النهارده اتصل بيا و فضل يقول لي حاجات كده انا مش فاهمه حاجه عشان خاطري يا بابا خلي بالك على نفسك انا بجد خايفه منه قوي نور بقى زي المجنون انا مش عارفه اعمل ايه 


شعر "اسماعيل" بالغضب وقال 


يعني ما فيش فايده فيه وما جاش بالكلام خلاص انا ها تصرف ومش عايزك تخافي يا حبيبتي اوعي تخافي وانا معاكي وانا ها بعده عنك تمام 


نظرة "ملك" الى والده وقالت 


حاضر يا بابا ..... قل لي بقى ايه هي المفاجاه اللي انت كنت قايل لي عليها 


اه صح انا كنت قربت انسى طيب تعالي نقعد شويه عشان انا تعبان وانا ها حكي لك على كل حاجه 


ثم ذهب "اسماعيل" ومعه "ملك" حتى يجلسون على الأريكة بغرفه المعيشه وعندما  جلسوا قال "اسماعيل"


في حد طلب ايدك مني النهارده 


شعره "ملك" بالتوتر و الفرحه في نفس الوقت كأي فتاة يأتي إليها عريس وقالت 


ايه عريس ليا انا وده مين بقى 


تحدث "اسماعيل" وقال 


اه عريس لاحلى عروسه في الدنيا ده يا ستي شاب مكافح محترم شافك في الحفله واعجب بيكي من اول مره وطلبك مني وانا طبعا كان لازم اسالك الاول عشان كده مردتش عليه وقلت له هبقى ارد عليك بكره هاي عروسه ايه رايك 


تحدثت "ملك" وقالت 


ايوه يا بابا بس انا دلوقتي لسه صغيره يعني معقوله هتجوز بسرعه كده 


ضحك على "اسماعيل" وقال 


حبيبه قلبي اول انت خطوبه يعني مش هيبقى جواز على طول 


وقفت "ملك" ثم صارت الى الامام خطوتين وقالت 


لا لا يا بابا انا مش عايزه اتجوز دلوقتي معلش في حاجات كثيره نفسي اعملها قبل ما اتجوز 


وقف "اسماعيل" واقترب منها ثم وضعها يديه على راسها وقال 


ماشي يا حبيبتي براحتك اعملي اللي انتي عايزاه انا معاكي في اي قرار ها تاخديه دي حياتك انتى


ابتسمت "ملك" ونظرت اليه وقالت 


شكرا يا بابا يا احلى اب في الدنيا 


ابتسم "اسماعيل" وقال 


ماشي يا حبيبتي يلا نطلع بقى عشان ننام انا تعبان قوي من كثر الشغل وعايزه ارتاح شويه 


ابتسمت "ملك" قالت 


حاضر يا بابا 


ثم صعدوا هم الاثنين الى الاعلى وذهب كل منهم الى غرفته لكي يرتاحوا، في صباح اليوم التاني القرارات "ملك" ان تكمل تعليمها حتى تثبت انها تستحق ما فعله مع والدها، بعد عده سنوات استمر الوضع كما هو عليه بان "ملك" أكملت تعليمها واصبحت تستحق ان تدير شركه والدها بالتبني وكانت تشعر بالسعاده الكبيره طوال هذه المده، و ظلوا والديها يدعموا ها  بشكل كبير في كل قرارات حياتها وفي تعليمها وحياتها الشخصيه، و عندما تخرجت من الجامعه عرض عليها والدها انها تعمل معه في شركته و تظل تحت أنظاره لكي تتعلم منه، بينما "نور" كان يراقب "ملك" من بعيد طوال هذه السنوات كان يشعر بسعاده كبيره كلما راها ناجحه في حياتها، لكن يشعر بالحزن الشديد لانه لم يستطيع ان يقترب منها، وللاسف الشديد هذه هي لعنه الحب من طرف واحد، بينما "ملك" كانت تعيش في سعيده كبيره عندما توظفت في شركه والدها وهناك تعرفت على شاب جميله المظهر طويل و عريضه الاكتاف بجسد الرياضي يعمل مع والدها وكان في منصب مديرها، و يدعه "احمد" وهو احبها من اول نظره وهي ايضا حبته من النظره الاولى ظلوا يقتربان من بعضهم البعض وبعد فتره قصيره من الزمن ذهب عن "احمد" لكي يطلب "ملك" للزواج من "اسماعيل"، وعندما سال "اسماعيل" "ملك" عن رايها وافقت على هذا الزواج وبناء على هذا تم تحديد يوم الخطبه، وبعد عده ايام جاء يوم الخطوبه لكن للاسف الشديد لم تكتمل فرحه "ملك" لان تم اختطافها من "نور" في يوم الخطوبه، شعر "نور" بالغيرة و لم يستطع تحمل فكره ان احد  سوف ياخذ منه حبيبته الوحيده في هذه الحياه و هنا حلت علي نور لعنه الحب وخطف حبيبته، ثم اخذها الى مكان بعيد يشبه المستودع وعندما ادرك "اسماعيل" بهذا الامر شعر بالغضب الشديد وامر جميع رجاله انهم يذهبون ويبحثون عن "ملك" في الجميع انحاء بلدتهم، بينما "ملك" ظلت فاقده الوعي لعده ساعات وبعد ذلك استعاده وعيها رأت "نور" يجلس امامها ويقول 


اخيرا صحيتي يا حبيبتي انا مستنيك تصحي من بدري 


حاولت "ملك" النهوض لكن لم تستطيع لانها مربوطه بحمل سميك ثم نظرت حولها وقالت 


احنا فين 


اقترب منها "نور" وقال 


ما تخافيش يا حبيبتي انت معايا في المكان اللي لازم تكوني معايا فيه ما تخافيش احنا مش ها نفضل هنا كتير يومين بالظبط و هنسيب البلد كلها و نسافر و ها نعيش حياتنا لوحدينا 


اغضبت "ملك" بشده من حديثه وقالت 


لا انت اكيد مجنون انت خطفتني يوم خطوبتي يا مجنون رجعني يا نور رجعني وانا اوعدك اني متخليش حد يقرب منك 


ضحك "نور" وقال 


انا مش خايف من حد يا ملك انتي عايزه تسيبيني بس انا مش هسيبك لحد انتي ليا لوحدي احنا برده النهارده يوم خطوبتنا بس خطوبتنا احنا ملك ونور مش حد ثاني انتي فاهمه 


بكت "ملك" وقالت 


انا بكرهك يا نور بكرهك ومستحيل اني احبك في يوم من الايام انت فاهم انا بكرهك  


ظهرت على "نور" اعراض الجنون و ظل يتحدث وهو يضحك ويقول 


اكيد بكره ها تحبني انا هعمل اي حاجه عشان اخليكي تحبيني انا بحبك بجد انا بحبك انا بحبك يا ملك ها نعيش سوا و ها نتجوز و نخلف لا خليك مبسوطه صدقيني انت هتكوني مبسوطه معايا 


اثناء حديث "نور" دخل "اسماعيل" ورجاله الى المستودع كان "اسماعيل" يمسك في يده سلاح، عندما راى "نور" هكذا اخرج هو ايضا سلاحا من ملابسه ثم اطلق رصاصه على "اسماعيل" مباشره، صرخت "ملك" و ظلت تبكي بشده ثم ذهب اليها "نور" وفك الحبل المتواجد على يديها ويقول لها 


ما تخافيش انا ها فكك عشان نمشي من هنا ها نمشي ما تخافيش انا معاكي 


واول ما استطعت "ملك" ان تهرب من يديه ذهبت بسرعه وامسكت سلاح والدها ثم اطلقت بعد الرصاصات على "نور" حتى سقطه جثه هامده على الارض وكان مبتسما، ثم القط "ملك" المسدس من يديها وذهبت تجلس جنب والدها وامسكت راسه و ظلت تبكي بشده وحينها لاحظت بانه ما زال على قيد الحياه، ثم امرت "ملك" رجاله بان يأخذوا الى المستشفى لكي تطمئن عليه و أمرت البعض الاخر ان ياخذ جثه "نور" حتى يتم دفنه، ظله "اسماعيل" في المستشفى لبعض عدت ايام و عندما خرج ادرك بان "ملك" اصبحت مديره الشركه في فتره غيابه وكانت الشركه في احسن حال، بعد فتره من الزمن تم زواج "ملك" من "احمد" ثم سافروا الى الخارج لكي يستمتعوا بشهر العسل ....... 


هناك فرق كبير بين الحب و الشفقه عندما تقع في الحب لا تحب أحد لا يحبك حتي لا تحل عليك

                   لعنه الحب 

النهايه 

        ************************** 

         بقلم سحر حسين عزت 


شكرا 😊


لمتابعة  الروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا




تعليقات

التنقل السريع