القائمة الرئيسية

الصفحات

تابعنا من هنا

قصص بلا حدود
translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق الحور الفصل الرابع وخمسون والخامس وخمسون بقلم نسمه مالك (حصريه في مدونة قصر الروايات)



رواية عشق الحور الفصل الرابع وخمسون والخامس وخمسون بقلم نسمه مالك  (حصريه في مدونة قصر الروايات)





رواية عشق الحور الفصل الرابع وخمسون والخامس وخمسون بقلم نسمه مالك  (حصريه في مدونة قصر الروايات)





54&55

اشراقه يوم جديد علي قصر الراوي  الجميع ينتظر وصول الزوار الجدد للبيت  بدا من زينب علي كرسيها المتحرك انتهاءا 

بالخدم 

وصلوا ياستي وصلو 


زينب بسعاده روحي ياعيشه افتحلهم الباب بسرعه 

عائشه تعالي معايا يايحيي 

امسكت عائشه يد الصغير وتحركت لتفتح الباب ليترجل منه جاسر تستند عليه حور ....

ثم غيث وبسمه يحملان التؤم ليتلقوا الاعتراض الاول من يحيي 

 بابا غيت 

ويبكي الطفل بشده غيث 

هو بيعيط ليه 

بسمه عشان انت شايل حد غيره  ...

دا بجد 

هزت راسها موافقه وقالت 

سيبك منه ماما الحجه مستنيه تشوف العيال 

 تحرك ناحيه الفتي الباكي في 

الارض وقال 


ادخلي انتي وانا جاي وراكي 

ليجسو علي ركبتيه امام الفتي الباكي 


يحيي تعالي شوف عشق 

عتء كخ ..وغيت وبمه كخ 

عارف عشق دي بتاعه حور 

ليرفع الصغير وجهه الذي يمتليء دموع 


حور 


اه تعالي بقي شوفها لحسن حور تزعل منك 

تحرك الصغير ناحيته بحذر لينظر لتلك الصغيره بين ذراعي  غيث ويمد يده 

لعبه 

لمسك غيث يده ليضعها علي يد عشق الصغيره ويقول باسما 

لاء مش لعبه دي نونو 

تعتي 

غيث ضاحكا 


خلاص بتعتك بس هنسيبها 

بس هنديها لامها ولما تكبر نخدها ماشي  يلا تعالي بقي نديها لحور 

هب واقفا ليمسك الفتي بيده ويدخل لتقول زينب 

هات ياغيث لما اشوف عشق 

اقترب غيث ليناولها الفتاه ضاحكا 


نسخه من انيس لوحطتيهم جنب بعض مش هتعرفيهم 

يحيي عتء تعتي 

رفع غيث يحيي بين ذراعيه وقال ضاحكا 

 استني ياحبيبي لما تكبر لتطلع شبه ابوها  وانت موووز كده 

حور   طب ياريت دي هتبقي زي القمر 


جاسر بمرح  اتريق اتريق بكره تجبلنا معزه شبهك 

تحنحنت بسمه  فقال جاسر 

معلش يابسمه خبطت فيكي بقي 


بسمه ضاحكه لاء مهو انا مقدرش اتكلم بقدم السبت مهو شكلك هتبقي حمي ابني 


حور تعالي يايحيي شوف انيس 

تحرك يحيي لينظر للفتي الشبيه لاخته لتقول بسمه 


دا انيس يايحيي اخوك انت الكبير تخلي بالك منهم 


 يحيي انيت كخ عتء حوه اوي 

جاسر متلم ابنك ياغيث الواد بيعاكس البت وش 

عائشه ضاحكه يعاكسها قدامك احسن مايعكسها من وراك ياابيه 


ليتشارك الجميع بالضحك ...


جاسر ما ما محتجين حد يكون اميين عشان يساعد حور ... 

زينب البت زهره مربيه اخوتها وبتعرف في العيال انا اصلا فهمتها الصبح .. 

طب تمام هنفتح القوضه المقفوله في الجناح ونجيب فيها قوضه اطفال 

غيث هجبهالك انا انا كده كده رايح دمياط عشان اجيب الحجات اللي نقصه 

عائشه ايه ياعم تسافر دمياط انا عندي كتالوجات من معرض كويس هتختار اللي انت عاوزه ويجلنا 

غيث ايه دا هنطلب العفش دليفري  ده مصر اتطورت اوي وانا غايب 

عائشه طبعا كل حاجه دلوقتي بالنت نجيب العفش كله من عند معرض واحد وناخد احنا الخصم كله 


غيث ضاحكا لاء وانا اللي بقول ايه الحنيه للمفرطه دي اتبيها بتعمل لمصلحتها 


جاسر انتي نقيتي العفش ياعيشه 

عائشه لاء لسه هتصل بسليم ونشوف ... 

زينب هاتي عفشك كله ياعيشه 

عائشه ماما لو سمحتي انا مش عاوز اضغط علي سليم 

زينب  ياعيشه شوفي هو هيجيب ايه واحنا  هنجيب الباقي  ... يعني هتجوزي ببيتك ناقص 

عائشه انا راضيه وبعدين متقلقيش هدفعكوا برضه مانا هجيب الستاير والسجاد والنجف 

جاسر وقوضتين خشب ياحلوه طالما سليم ممشيها رسمي 

عائشه بتردد  هلمح وافق ماشي موفقش يبقي شكرا 

زينب ابعتيلي سليم انا هكلمه 

عائشه برعب بلاش انتي ياماما 

جاسر  ياامي سيبيها هي ادري 

غيث ايوه ياماما سيبها دا احنا ماصدقنا ان سليم نطق 

حور سليم نفسيته عزيزه وشايل كرامته علي دماغه 

زينب خلاص اعملوا اللي يريحكو بس قسما بالله 

غيث  بالله عليكي متحلفي 

زينب بضيق  تعالي يابسمه دخليني قوضتي 


حاضر ياامي 

غيث طب اوصلك معاها 

زينب بحزم  انا قلت بسمه انت اسمك بسمه 

غيث بحنق تمام والنبي ياامي ماتطفشيها 

بسمه  قول لااله الاالله 


غيث سليم نمره ٢ 

تحركت بسمه مع زينب للداخل 

جاسر تعالي ادخلي القوضه عشان ترتاحي ياحور 

تحركت حور بجواره فقالت عائشه 


زهره تعالي معايا عشان نساعد حور 

جاسر غيث متمشيش انا عاوزك 

قبل غيث يحيي 

صفصفت عليه انا وانت ياجميل 

بابا روح عتء 

اه ياواطي حتي انت روح ياخويا لعشق 

جلس غيث علي المقعد ليخرج له جاسر بعد قليل 

ايه لسه بتسلخها جوه 

اشعل غيث لفافه وقال 

انا عاوز افهم بس هي عاوزه ايه 

ربت علي كتفه 

غيث احنا استغبينا في كلامنا مع عيشه وهي واقفه 

قطب مش فاهم 


يعني قعدين نتكلم علي اللي بتجيبه العروسه وهي وقفه 

انا اصلا متكلمتش في الحكايه دي غير كده عم محمود علي قد حاله 

انا عارف بس طبيعي تنجرح من كلام زي ده فهمت 


تفتكر الموضوع كده 


هو ده اللي انا شيفه تعالي في المكتب عشان نعرف نتكلم 

تحرك غيث خلفه للمكتب جاسر 


عجبك اللي عمله علاء 


لاء طبعا ... بس انت عارف 

علاء ياجاسر هو طبعه كده انت نسيت يوم موت سما سبني وطلع رحله الكليه ولاكان في حاجه ...بس قلي بقي عملت ايه في اسكندريه 

قطب انت عرفت ازاي اني كنت هناك 

ربطت الخيوط ببعضها انت قلت لحور اني معايا الورق وهي خافت فقلتلي ان عزه دخلت المكتب بليل 

جلس جاسر وقال 


عمري ماكنت اتخيل اني ممكن انخدع للدرجادي عارف كنت راجع الدنيا كلها مقفوله في وشي 

ربك يقفل باب عشانيفتح واحد احسن منه ... وهو ربنا عوض عليك عزه خرجت من هنا عشان زريتك تدخل 

فعلا انا طلقتها ياغيث 

الف مبروك ياحبيبي اكبر زير فيك ياكفر الراوي مش خساره يتكسر ورا عزه 

ضحك جاسر انت مبتعرفش تتكلم جد ابدا 


هي دي فيها هزار .. يابني عزه دي كانت وباء وربنا نجاك منه 


بعد عشر سنين ياغيث ...بس الحمد لله المهم طمني انا اتلبخت في موضوع عزه وبعدين ولاده حور ومعرفتش 


اخبارك 

تمام اهو هنوضب البيت وبعدين نعمل فرح مع عيشه 

طب لما انت هتعمل فرح ختها معاك ليه 

كنت محتاجلها جنبي ياجاسر .

حبيتها 

مش عارف ... منكرش انها بتحرك مشاعري ... بس قلبي لسه ملك سما ياجاسر 

سيب قلبك يحبها بسمه تستاهل ياغيث 

دي اغلب من الغلب طيبه اوي ونظيفه بغباء 

كويس اهوه اتلقيت حد يلم من وراك .. مفيش اخبار عن بيان 

عملت اتصالات زي ماانت اتوقعت ماشيه مع روبرت في الحرام بس شغلها ملطوط 

مش فاهم 

 اللي وصلني انها بتعمل شركات سوريه وتفضها وترجع تعمل غيرها بنشاط تاني 

غسيل اموال يعني 

حاجه زي كده بس المشكله ان الناس اللي بتشتغل معاهم هنا في مصر ناس تقيله اوي 

تمام يبقي تتصل بعلاء وتفهمه القصه وتخليه يحذر بزياده 

انت قلقان من ايه 

مش عارف بس قلقان 

سيبها علي الله ... 

ونعم بالله ... شوف بقي انا هأجز اسبوع كده لحد مانخلص البيت ... اصل الاسطي بسمه هي اللي هتدهن البيت 

وانت بقي هتبقي صبي الاسطي 

هب واقفا 

بلا فخر يامعلم .. ابعت بقي حد ينقذها من امك عشان نلحق نجيب البضاعه 

متنساش تاخد الكتالوجات من عيشه 

تمام  

تابعه جاسر يخرج ليزفر هو بقوه يعلم لما يشعر بالقلق لقد اهدته الصفيره عالم مكتمل يخشي ضياعه ...


الفصل الخامس والخمسون (مبهره)


  اللي يريحك ياسليم 

تنهد بقوه ليجلس امامها 


طب ممكن افهم حضرتك 

زعلانه ليه 

قالت بعصبيه 

عشان انت اخد كل حاجه بحساسيه زياده عن اللزوم تقدر تقولي ايه المشكله ان احنا نجيب من نفس المعرض اللي هيجيب منه غيث وجاسر 

ياعيشه افهميني ... انا مش عاوز حد في اخواتك يحطني قدام الامر الواقع ... 

لاء لو علي كده متقلقش 

يعني محدش هيجيب حاجه 

قالت بتردد 


جاسر قلي سليم ممشيها رسمي والمفروض اجيب قوضتين 

اهو دا اللي انا عامل حسابه 


قالت بسرعه 

ياسليم افهم  الكلام كله كان قدام بسمه حتي اسالها ... ولو مش عاوز انا موفقه ... انا ماهعمل حاجه تنقص من كرامتك ياسليم ... 

تنهد سليم بقوه 

طب انتي ليه مصره علي المعرض ده 

شوف جاسر هيجيب قوضه اطفال وغيث هيجيب تلت اوض لما احنا نجيب معاهم الراجل هيعملنا تخفيض بحق قوضه زياده وصلت 

حدق بوجهها 

يعني انت عاوزه تجيبي مع اخواتك عشان تاخدي انتي التخفيض 

ايه فيها ايه دي يعني كل واحد هيدفع تمن حجته واحنا نستفاد بالخصم عشان الكميه ... وعلي فكره انا قلتلهم .... 

تاملها بحيره عائشه فتنته الخاصه دوما ما تبهره والان تعجزه عن اعطاءها حقها 

انا مش عارف ااقولك ايه 

قالت بالحاح 

قول موافق عشان خطري ياسلومتي 

ابتسم وهو بعد سلومتي دي هينفع اقول حاجه 

قبلت خده وقالت بحماس 

يخليك ليه ياسلومي ياعسل انت 

وضع يده علي خده وهمس 

حرام عليكي ياعيشه ... 

اقتربت منه وقالت باسمه 


طب انا عملت ايه بس 

بتجنيني ياعيشه ...  هو اااالعفش هيوصل في اد ايه 

يومين انا رحت امبارح مع بسمه جبنا الستاير وهتتركب بكره مش هتيجي برضه 

هب واقفا. وقال بحنق 

استغفر الله العظيم ويتقفل عليه انا وانتي باب واحد 

هبت واقفه وقالت بحنق 

هو انا هغتصبك ياجدع انت وبعدين ماحنا مرزوعين في العياده اهوه ومقفول علينا باب واحد 

قرب وجهه منها وهمس 

انا اللي هغتصبك ياحبيبتي مضمنش نفسي .... بس هنا اشرف بره 

رفعت حقيبتها من علي المكتب 

مشوفش خلقتك في البيت تمام انا مروحه وخلي اشرف ينفعك 

كادت تصل للباب ولكنه احتجزها خلفه رفعت عيناها وقالت 

عاوز ايه 

بلع ريقه بصعوبه وهمس 

انتي ليه مش عاوزه تحسي بيا 

انا ياسليم 

تامل وجهها وهمس 

 ايوه انتي ... عشان مش قادره تتخيلي العذاب اللي انا بعيشه وانتي قدامي ومش قادر المسك 

عشان لولمستك مش هسيبك ياعيشه ... قلتلك انتي فتنتي بس انتي مش عاوزه تفهمي 

بس مش لدرجه انك مترضاش تعد معايا غير في الشغل وبس ياسليم ... هو انا مش من حقي اخرج معاك نتفسح زي المخطوبين ... تقولي كلام حلو بدل الدبش اللي انت بترميه ده  

انا برمي دبش ياعيشه 

قالت بغيض هو دبش بس دا دبش وظلط وطوب طب بزمتك في واحد يقول لمراته في التليفون ياجعفر 


يعني عاوزاني ااقول اسمك قدام الدكتاره 


لاياراجل دا علي اساس. ان الدكتاره دول ميعرفونيش مش كده 

لاء عرفينك بس انا بغير ... بغير حتي ان حد ينطق اسمك بغير ان حد يسمعه ... عيشه ليه انا وبس  انا بس اللي اندهلها وادلعها ووواستغفر الله العظيم عدي ادامي 

وكزت صدره وقالت بغيض 


هو انت متقلش كلمه عدله علي بعضها طب مش معديه هه 

اسند ذراعاه علي الباب لتصبح محتجزه بجسده وهمس 

مهو انتي لومعدتيش قدامي دلوقتي مش هيحصل كويس ياعيشه 

ابتسمت بسخريه 

هتعمل ايه يعني 

اقترب ليلتهم شفتيها بشوق ... شوق سليم وحده من يستطيع ايصاله ... شوق يجعلها توقن انها ملكه قلبه دون منازع ... يذوب يتلاشي بدفيء شفتيها تاوهها المكتوم  يضمها اليه يريد صهرها بداخله تجري باوردته وعروقه النابضه التي تعلن عن عشقها وحسب .. عشق الجميله فتنته وفاتنته  انتبه على  يديها الصغيره تحاول دفعه ليوقن انها علي وشك الاختناق يبتعد ليهمس من خلال انفاسه اللاهثه 

عارفه لو ممشتيش علي العربيه حالا هعمل الدخله هنا 

شهقت بقوه لتدفعه وتهرب راكضه للخارج ليمرر هو اصابعه المرتعشه بشعره ويزفر بقوه 


منك لله يا عيشه ...


 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا



تعليقات

التنقل السريع