رواية عشق الحور الفصل السابع وستون والثامن وستون والتاسع وستون بقلم نسمه مالك (حصريه في مدونة قصر الروايات)
رواية عشق الحور الفصل السابع وستون والثامن وستون والتاسع وستون بقلم نسمه مالك (حصريه في مدونة قصر الروايات)
(حامل)
جاسر الف مبروك ياعيشه
ربنا يخليك ياابيه
سليم شوفتي بقي ان مفيش معني للخوف اللي كنتي فيه
عيشه البركه فيك ياسليم ربنا يخليك ليه
علاء طول عمري بقول البت دي دحيحه مش زينا خالص
غيث يابني انت اللي فاشل مبروك ياعيشه
عائشه مالك يابسمه
بسمه مفيش حاجه ياحبيبتي بس ديخه شويه
غيث بلهفه مالك يابسمه حسه بايه
انا كويسه ياغيث ... متقلقش دخت بس شويه
غيث ماانتي مبتريحيش نفسك ابدا
حور طب روحها ياابيه عشان وشها مخطوف شويه
غيث معلش ياعيشه
عائشه في ايه ياغيث اهم حاجه بس طمني عليها
تحرك غيث ليحتضن جميلته بين ذراعيه ليجلسها بالسياره وينطلق بها
هوديكي لدكتور
مفيش داعي انا كويسه والله بس ااقف عند الصيدليه هجيب حاجه اخدها في البيت وهبقي كويسه انا بس هبطانه شويه
طب عاوزه ايه وانا اجيبهولك
لاء مينفعش دي حاجه حريمي ميصحش تجبها انت
نزلت من السياره لتعود بعد قليل
اتاخرتي ليه
قست الضغط بالمره ،،،،،ضغطي واطي شويه عشان كده دخت هروح اشرب كوبايه عصير هبقي كويسه سيب يحيي النهارده عند ماما
اوقف السياره امام البوابه الداخليه ليترجل ويحملها بين ذراعيه
ياغيث مفيش داعي انا كويسه هدخل بس اخد حمام سخن
وانا هجيبلك العشا تاكلي كويس عشان العصير هيقلب معدتك ماشي
قبلت خده ربنا مايحرمني منك بس بالله عليك متقلب الدنيا
غيث هحاول بس موعدكيش بس هنظف اللي هوسخه ماشي
هزت راسها لتدخل غرفتها ليتحرك هو تجاه المطبخ اعد لها بعض الطعام وكوب كبير من العصير ليدخل الغرفه كانت تقف امام المراه باحد قمصانها المجنونه ليضع الطعام ويقترب ليريح راسه علي رقبتها
عنيكي بتلمع ا وي
امسكت يديه ووضعتها حول بطنها لتتقابل عيونهما في المرآه وتهمس
فرحانه اوي عشان في هنا حته منك
انتي حامل
هزت راسها موافقه ليصرخ كطفل
هبقي بابا ااااا ... بسمتي هتجيبلي نونو
اشششش هتفضحنا
انا حاسس ان قلبي هيقف انا هروح اقول لامك ولعم محمود واجيب الواد يحيي واقول لجاسر ااقولك هقول في ميكرفون الجامع. ... مراتي حامل هتجيبلي حته منها مش عاوز صبيان انا كفايه عليا يحيي انا عاوز بنات كتير يعني هاتي تلاته اربعه كده
انفجر ت ضاحكه
انت اتجننت ياغيث ،، تلاته اربعه ايه اللي انت عاوزهم وكلهم بنات كل اللي يجيبه ربناخير ،،،وبعدين هتروح تقول ايه في ميكرفون الجامع
فرحاااان اوووي يابسمه ربنا يتمملك بخير ويقومك لينا بالسلامه تفتكري الواد يحيي هيفرح
ابتسمت تعلم جيدا ان غيث يحب ابنها ولكن مجرد تفكيره به في هذه اللحظه جعلها تتمني فقط ان ترتمي بين ذراعيه
غيث خدني في حضنك
ليرفعها بين ذراعيه ويضمها الي صدره
انتي خايفه
شويه بس انت جنبي ودا بالدنيا واللي فيها
شوفي اهم حاجه نخلي بالنا من يحيي فاكره لما دخلت انا وانتي شيلين ولاد جاسر انا عاوزهم يحبو بعض اوي ويخافوا علي بعض اوي
همست انا اللي بحبك اوي اوي ...
الفصل الثامن والستون (يونس وغيث)
في احد عيادات النساء الشهيره وقف غيث وعائشه وجاسر ويونس محمود وخديجه امام باب العمليات علاء اتي من اخر الممر
ايه ياجماعه طمنوني
سليم لسه ربنا يقومهم بالسلامه يارب جاسر غيث تعالوا معايا نصلي
ايناس متقلقيش ياعيشه هيقوموا ويبقوا كويسين
يارب ياايناس انا قلقانه اوي
لاء متخفيش الاتنين ولدين قبل كده بس قوليلي هو مفيش حاجه جايه في الطريق
ربنا لسه مأردش يا ايناس
طب ماتكشفي انتوا دخلين علي سنه.
لتنجدها احد الممرضات بطفل لتسرع ناحيتها عائشه
دا بن مين فيهم
ولد زي القمر بن مدام بسمه
طب وحور
لسه شويه
ايناس اندهي عليهم
لتطلع عائشه للطفل الوردي بيدها تحتضنه بصدرها ويهمس بداخلها صوت يدعو الله بطفل مثله من حبيبها ... حبيبها الذي لم يتحدث مره واحده في هذا الامر تنهدت بقوه ومسحت العبره التي سقطت علي وجهها ليصل اليها غيث مهرولا
بسمه كويسه
لتناوله عائشه الصغير قائله
الف حمدلله علي سلامتها ياغيث واد عسل هيطلع معقد من يحيي عشان شبهك
غيث المهم لسه مخرجتش ليه
سلؤم دلوقتي هتطلع ياغيث
جاسر بقلق طب وحور
عائشه لسه شويه ياابيه
جاسر بعصبيه مهي لو مراتك مش جوه كان زماني بقيت معاها دلوقتي استغفر الله انا اسف ياغيث الف مبروك وحمدلله علي سلامتها
سليم اهدي ياجاسر دلوقتي هتخرج وتبقي زي الفل ان شاء الله ... هات يابني الواد خليني ااذنله
ناوله غيث الصغير ليقول محمود وهو يربت علي كتفه
عقبال مااشيل عيالك ياسليم
سليم في حياتك ان شاء الله
لتخرج الممرضه باحدي الاطفال ليسرع جاسر
طمنيني هي كويسه
الحمد لله الولاده كانت متعسره شويه بس بقت زي الفل جابت ولد قمر ماشاء الله
ليتناوله جاسر ويناوله لغيث
خد عشان تحلف انك اول واحد شلته بعد ابوه طبعا
غيث خلاص فشيت ماشي ياسيدي
تطلع للصغير .
بسم الله ماشاء الله طالع قمر شبه حور .
ليوكز ه جاسر ويقول
تصدق خساره اسميه علي اسمك اصلا
غيث ايه دا بجد
سليم خدي ياعيشه شيلي بن بسمه اما اذن للواد التاني
غيث اسمه يونس ياسي سليم
سليم ماشاء الله يحيي ويونس ربنا يخليهوملك ياغيث
يونس والنبي هتسميه يونس اصيله يابسمه مش زي تؤمتي اللي معرفهاش الافي الوجع ...ان ماهان عليها تجيب قط وتسميه يونس
لينظر اليه الحميع ويتشاركوا في الضحك ...
الفصل التاسع والستون (عاجز)
ياعيشه بالله عليكي متبكيش مش بستحمل دموعك
غصب عني ياسليم كان نفسي اجيبلك طفل
ليجلس بجوارها ويمسح دموعها
عيشه حبيبتي ربنا هو اللي بيوهب ،،،،،،،شاء وهب وشاء منع واحنا راضيين بحكمه وبعدين اللي عندك حجات بسيطه وبتخديلها علاج وبكره ربنا يرزقنا ويفيض علينا برحمته
مسحت دموعها
ونعم بالله سليم انا عاوزه اعمل عمليه زرع
تاني ياعيشه
الدكتوره قالتلي ان دلوقتي حالتي تسمح عشان خاطري ياسليم ...انا انها هتتكلف كتير متشلش همها انا هاخد ورثي من ابيه جاسر
هب واقفا وقال بعصبيه
عيشه ميت مره قلتلك ورثك ده ليكي
وقفت امامه لتقول برجاء
وانا هصرفه علي نفسي مش هجيب بيه حاجه في البيت ...عشان خاطري ياسليم متحرمنيش ان اكون ام لطفل منك ...
عاجز للمره الاولي ،،،،،، عاجز عن تحقيق املها عاجز لايمتلك مايكفي ...حتي عاجز عن الرد ليترك البيت باكمله ويخرج .... لن يستطيع العمل
الان يريد فقط استنشاق بعض الهواء .... عائشه فتنته الخاصه عائشه المراه الوحيده التي راها في نساء الارض ... عائشه طفلته الجميله ولوع بها وقلبه يبكي من المه عليها منذ انقضاء عامهم الاول وهي تذهب للاطباء لم يعترض انها غريزه تولد مع كل انثي ... وهو ايضا اشتاق لطفل منها .... واتت نتائج الفحوصات تعاني من مرض ما له علاج ولكن علي الامد الطويل .... عامين انقضيا لتاخذ علاجات متعدده ترهقها جسمانيا وترهقه ماديا ولكنه لايعترض يكفيه انها لم تجرحه مره واحده .... ولكنه الان عاجز .... لايملك مال ليخضعها لتلك العمليه التي يعلم جيدا ان نسبه نجاحها قليله ... يعلم جيدا انها اصبحت تجرح من اي كلمه يقولها اي كائن عن الاطفال .... ماذا عليه ان يفعل ....رفع راسه للسماء الغائمه
يارب الهمني الصواب من عندك
هو لايريد حرمانها وبنفس الوقت كرامته لاتسمح ان ياخذ من مالها ....ابنه الراوي التي استغنت عن كل رفاهيات العيش من اجله فقط تركت سيارتها كي لاتجرحه تعيش ببيت نصفه فارغ كي لاتجرحه ... تقوم بجميع اعمال المنزل بيدها حتي لاتحمله نفقه خادمه .... لم تتطلع يوما لاي شيء مما يستري نظر النساء .. في العيد تكتفي بخمار جديد وتعلق
يابني انا لواقعدت البس في هدومي لحد ماموت مش هخلصها
عائشه المراه عفوفه النفس تسعد بالقليل وتشعره انه الملك المتوج الان تجعله يشعر بالعجز ....
عامين من العلاج قضوا علي كل مالديه ...شعر بعبرات ساخنه تنهمر من عيناه ليحتضن ساقه ويدفن راسه بينهما ليترك لنفسه العنان ان يخرج مخزون المه ويشتكي لمن بيده الفرج
----------------------------------------------
طرق علي باب البيت ظنت انه عاد لتمسح وجهها وتجري سريعا لتجد محمود أمامها
اهلا يابابا اتفضل
مالك يابنتي شكلك معيطه اوعي يكون سليم زعلك
قالت باختناق
ابدا ياحبيبي انا كويسه وسليم عمره مازعلني اتفضل حضرتك هتفضل واقف علي الباب
عبر محمود الباب لتغلقه هي
امال فين سليم ياعيشه
خرج من شويه زمانه جاي هتصلك بيه علي طول
لاء ياعيشه سيبيه يجي براحته تعالي يابنتي انا عاوز اتكلم معاكي
جلست امامه
اتفضل حضرتك
تنهد بقوه شوفي ياعيشه ربنا يعلم انت غلاوتك عندي اد ايه،،،،،،،،،، انتي عندي زيك زي بسمه وحور ولما اتلاقي حد فيهم واقف في نص الطريق وبيبص تحت رجله لازم اتكلم وااقولهم
دمعت عيناها وقالت
حضرتك شايف اني واقفه في نص الطريق وببص تحت رجلي
قال بتاكيد طبعا انتي تعرفي ربنا كاتب ايه الغيب فيه ايه
لاء
تمام ربنا قال يهب لمن يشاء ذي ماقال يجعل من يشاء عقيما تعرفي ربنا كتبك فين
سقطت دموعها ليكمل
انت بتعيطي واخده الحكايه بحساسيه زياده عن اللزوم .. كل كلمه بتتقال بتجرحك .... انا شوفت دموعك محبوسه امبارح من مجرد دعوه من خديجه .... اه المال والبنون زينه الحياه بس الزوجه الصالحه هي الحياه كلها يابنتي وانتي نعم الزوجه الصالحه ....
شهقت بقوه لتقول بانهيار حقيقي
العاقر اللي زي الارض البور ... اللي مفهاش رجا ..... واللي لازم تروح تدفن احسنلها ..... ووواللي لازم تقوله روح اتجوز عشان يبقي عندك اطفال ..... بس انا مش هقدر .... عشان وحشه وانانيه ومش هقدر
عيشه
رفعت وجهها الغارق بالدموع الي سليم الذي دخل ليستمع لانهيارها
محمود يابني والله ماجبت سيره حاجه انا اصلا كنت جاي اطيب بخطرها عشان حستها زعلت من دعوه خديجه
جلس سليم بجوارها ليحتضن كتفيها بذراعه لتشهق بقوه
اششششش .... يعني بزمتك دا تفكير واحده عاقله ..... جواز ايه اللي هفكر فيه ياعيشه .... وبعدين انا ان ربنا اراد يكون ليه ذريه مش عاوزها غير منك .... انا بحبك ياعيشه
لترفع راسها وتشهق بقوه
ماهو جاسر كان بيحب عزه وهو اتجوز حور وبقي دلوقتي بيحبها ...
ليبتسم ويمسح دموعها
والله انتي لوعيله صغيره ماهيبقي تفكيرك بالشكل ده ... هو صوابع ايدك زي بعضها احنا ملناش دعوه بحياه حد ... وبعدين ياست عيشه انا يوم ماحبيتك عاهدت ربنا اني عمري مااجرحك ... دانا عايش جوا القلب دا ازاي اجرحه
محمود تمام امشي انا بقي لحسن بقي شكلي وحش اووووي في القعده دي
سليم عجبك كده .. الحج يقول علينا ايه دلوقتي وبعدين ازاي ياست هانم تعدي قدام ابويا بشعرك هاه
لتحدق في وجهه نعم ... مش حرام علي فكره
ليلدغ خدها
طب مانا عارف بس بغير اومي يابت فزي يابخيله اعمللنا حاجه نشربها
تحركت للخارج ليتنهد بقوه
عمري ماتخيلت انها تفكر بالطريقه دي ابدا
محمود طبيعي ياسليم
سليم بحنق ايه اللي طبيعي فيها
محمود عشان دي سنه الحياه يابني لو مفكرتش النهارده هتفكر بكره
سليم دي لو كانت عاقر بجد عمري ماهجرحها الجرح ده
قطب بين عيناه
تقصد ايه ياسليم
سليم بعجز ااقصد ان ابنك هو اللي عاجز يوفر فلوس العمليه
محمود بسعاده يعني عيشه ممكن تعمل عمليه وتخلف
هز راسه موافقا
ايوه بس عارف عمليه زي دي علي الاقل عشان تعملها في حته نظيفه بدكتور كويس يبقي معايا ميت الف اجبهم منين
تنهد محمود بقوه وقال
انا فاهم انت بتفكر ازاي بس دي بنت الراوي
بابا من فضلك.
مجمود بجديه
اسمعني يابن محمود ... سيدك النبي
صلي الله عليه وسلم
كان فقير بيشتغل بمال الناس ربنا اغناه منين
قطب بين عيناه
تقصد ايه
رد عليه منين
مرر يده في خصلات شعره
من مال ستنا خديجه
ولما بقي نبي كان بينفق علي الدعوه من مالها برضه مشفهاش بتمس كرامته في حاجه مشفش انه ااقل منها ..... يبقي ليه تحرمها وتحرم نفسك من نعمه ربنا موفرهالك ومديك مكانها ليه تسيبها تنجرح وتتعذب وتنهار وتشوف نفسها عاجزه وفيها نقص وانت في ايدك تجبر كسرها ليه يابني فهمني
سليم انا مكنتش متخيل انها بتفكر بالشكل ده اصلا ...
امال فاكرها بتفكر باي شكل غارت مثلا من حور وبسمه ومرات علاء مراتك مش من النوع ده .... عيشه كل اللي بتفكر فيه انت وبس ... حبها ليك اللي مخليها خايفه انك تضيع منها ..... انت في ايدك جوهره ربنا رزقك بيها متكسرهاش يابني ... عشان معني انها تقول الكلام ده وهي عارفه ان في امل انها تخلف يبقي عرضت وانت رفضت ... انا ماشي يابني وفكر في اللي قلتولك كويس
تابع محمود ينصرف ليدفن راسه بين ذراعيه اباه محق ... انهيارها بهذا الشكل لانه اغلق كل الابواب بوجهها
هو بابا مشي
رفع عيناه لها ليبتسم
هو انتي لبستي طرحه بجد
مش بحبك تزعل مني
وقف امامها ليرفع وجهها ويزيح حجابها
انا عمري ماازعل منك ياحبيبتي
قالت بانكسار
حقك عليه ... انا مكنتش اقصد احسسك بالعجز بس .. مش هستحمل تبقي لواحده غيري والله هموت
تلمس شفتيها ليهمس
ياعيشه انا مبشوفش في الدنيا غيرك انت فتنتي . ... حقك انتي عليه. ... انا موافق تعملي العمليه ... بس هردلك الفلوس لما ربنا يفرجها
احتضنته بقوه لتهتف بانفعال
انا بحبك اوي ياسليم ..
رفع وجهها وقال بس هردوهم
تعلقت بعنقه
تحب اكتبك وصل امانه ارحمني بقي ...
تكملة الرواية بعد قليل
جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق
فضلا اترك تعليق من هنا